Εγκρίθηκαν χρηματοδοτήσεις για επιπλέον 396 νέα οχήματα την επόμενη διετία
Μέχρι το 2028, ο ενεργός στόλος των δημόσιων οδικών συγκοινωνιών θα ξεπεράσει τα 2.000 οχήματα, εκ των οποίων περίπου 1.700 θα είναι καινούργια λεωφορεία, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική και σε βάθος ανανέωση του στόλου.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών τονίζουν πως πρόκειται για μια δομική αναβάθμιση του συστήματος μεταφορών, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Σήμερα, εκτελούνται δρομολόγια με περίπου 1.250 οχήματα, καλύπτοντας το σύνολο του δικτύου. Από αυτά, 871 είναι ήδη καινούργια.
Τον ερχόμενο μήνα μπαίνουν στη δράση ακόμη 205 νέα οχήματα (125 ηλεκτρικά, 13 CNG IVECO και 67 CNG Menarini), ανεβάζοντας τον αριθμό των καινούργιων οχημάτων σε 1.076. Η ενίσχυση αυτή δεν είναι μεμονωμένη κίνηση, αλλά κομμάτι του βασικού σχεδιασμού του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ανανέωση του συνόλου του στόλου λεωφορείων.
Έως τα τέλη του 2026, η ενίσχυση θα συνεχιστεί με επιπλέον 201 νέα οχήματα, εκ των οποίων 120 ηλεκτρικά μέσω leasing και 81 λεωφορεία από ιδιώτες, με την παραχώρηση επιπλέον 12 περιαστικών γραμμών. Ταυτόχρονα στο διάστημα αυτό, αποσύρονται όλα τα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας Euro 2.
Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των καινούργιων οχημάτων θα ανέρχεται σε 1.277 έως το τέλος αυτού του χρόνου.
Εγκρίθηκαν χρηματοδοτήσεις για επιπλέον 396 νέα οχήματα την επόμενη διετία
Έως το 2028, προβλέπεται πρόσθετη ανανέωση του στόλου με 396 σύγχρονα οχήματα, μέσα από συνδυασμό ευρωπαϊκών και εθνικών χρηματοδοτήσεων (ΕΣΠΑ, Modernization Fund, Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο), με συνολικούς πόρους που ξεπερνούν τα 290 εκατ. ευρώ.
- 130 οχήματα μέσω ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 108 εκατ. ευρώ
- 150 οχήματα μέσω του Modernization Fund, με προϋπολογισμό 96 εκατ. ευρώ
- 116 οχήματα μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, με προϋπολογισμό 86 εκατ. ευρώ
Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο συνολικός αριθμός του ενεργού στόλου το 2028 θα ανέρχεται σε 2.000 οχήματα, τα 1.673 εκ των οποίων θα είναι καινούργια, «σηματοδοτώντας μια ολική αναβάθμιση του στόλου, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης των πολιτών» δηλώνουν οι ίδιες πηγές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Εγκρίθηκαν χρηματοδοτήσεις για 396 νέα οχήματα την επόμενη διετία, φτάνοντας τα 2.000 οχήματα μέχρι το 2028.
- Τα 205 νέα λεωφορεία θα ενταχθούν στον στόλο τον Ιούνιο, περιλαμβάνοντας ηλεκτρικά και CNG οχήματα.
- Έως το 2026 θα προστεθούν 201 νέα οχήματα, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την απόσυρση παλαιών οχημάτων Euro 2.
- Χρηματοδοτήσεις από ΕΣΠΑ, Modernization Fund και Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο θα υποστηρίξουν την ανανέωση, με συνολικά 1.673 νέα οχήματα μέχρι το 2028.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Συνελήφθησαν πατέρας, γιος και ένας βοσκός για τον θάνατό του Αλέξανδρου Δασκαλάκη
Ηράκλειο: Σε εξέλιξη η πορεία διαμαρτυρίας στο παλιό ΚΤΕΟ - «Όχι στη δομή μεταναστών», φωνάζουν κάτοικοι και φορείς
Πένθος στην Κρήτη για τον Μανώλη Δακανάλη που έφυγε από τη ζωή!
Γιώργος Αυτιάς στο CRETAONE 102,3: «Όποιος μπαίνει παράνομα στην Ευρώπη θα επιστρέφει άμεσα στην πατρίδα του» - «Ιστορική απόφαση» για το μεταναστευτικό
Χανιά: Συναγερμός για 45χρονη - Δήλωσε την εξαφάνιση της αδελφής του μετά από δέκα ημέρες!
Σπαρακτική ανάρτηση από τον Υπάτιο Πατμάνογλου 9 χρόνια μετά το τροχαίο που έχασε σύζυγο και γιο
Ραγδαίες εξελίξεις στον Παναθηναϊκό - Ο Αταμάν υπέβαλε παραίτηση;
Τροχαίο με γουρούνα στο Ηράκλειο: Δύο νεαρές τουρίστριες τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο
Άγριος ξυλοδαρμός στην Πάτμο: Επιχειρηματίας εστίασης ξυλοκόπησε αλλοδαπό υπάλληλό του