Ηράκλειο: 15oC
Δείτε το τελευταίο Δελτίο ειδήσεων
ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ

5 μύθοι για το αλκοόλ που είναι ώρα να καταρρίψετε

13.02.2024, 5:56

Τι πρέπει να πιστεύουμε και τι όχι;

Αν και μπορεί αρχικά να μην το συνειδητοποιούμε, ορισμένοι από τους μύθους γύρω από το αλκοόλ μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία μας.

Τι πρέπει να πιστεύουμε και τι όχι ώστε να πίνουμε πιο έξυπνα και πιο υπεύθυνα;

Μύθος #1 Το ποτό θα με κάνει την ψυχή του πάρτι…

Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις σχετικά με το αλκοόλ είναι ότι μας δίνει ενέργεια, ειδικά αν είμαστε έξω για διασκέδαση.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, πολλοί από εμάς συχνά παλεύουμε με την κούραση και το καθημερινό στρες. Τα Σαββατοκύριακα λοιπόν φαντάζουν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για αποφόρτιση. Τι καλύτερο από μια έξοδο με φίλους; Και ενώ στην παρέα πιθανότατα θα πιούμε για να διώξουμε αυτήν την κούραση, να ενισχύσουμε το ενεργειακό μας επίπεδο και να ανακουφίσουμε το άγχος, στην πραγματικότητα μπορεί να μας συμβεί το ακριβώς αντίθετο.

Το αλκοόλ παρεμβαίνει στη φυσιολογική εγκεφαλική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από το πώς αισθανόμαστε όταν πίνουμε. Πρώτα δρα «απενεργοποιώντας» εκτελεστικές λειτουργίες όπως η κριτική σκέψη και ο έλεγχος της διάθεσης. Ενώ αρχικά μπορεί να προκύψει μια αίσθηση ενθουσιασμού, είναι πολύ πιθανό στην πορεία να αισθανθούμε υπνηλία και θλίψη.

Μύθος #2: Ένα ποτηράκι πριν τον ύπνο θα με βοηθήσει να κοιμηθώ

Άλλη μια πεποίθηση που γυρνά πάντα μπούμερανγκ…

Η κατανάλωση ενός ποτού πριν τον ύπνο μπορεί να μας κάνει να κοιμηθούμε πιο γρήγορα. Ωστόσο, μπορεί να διακόψει το στάδιο του βαθύ μας ύπνου (REM) με αποτέλεσμα να μην μας αφήνει να ξεκουραστούμε όπως θα θέλαμε και όπως πρέπει.

Μύθος #3: Το ποτό θα με βοηθήσει να διαχειριστώ το στρες

Ναι, αρχικά το αλκοόλ θα σας κάνει ενδεχομένως να νιώσετε πιο χαλαροί. Αυτό όμως δεν διαρκεί για πολύ. Στην πραγματικότητα, μπορεί να σας προκαλέσει περισσότερο άγχος την επόμενη μέρα.

Επιπλέον, εάν χρησιμοποιείτε το αλκοόλ ως τρόπο να ανακουφίσετε τα συμπτώματα του άγχους, δεν μπαίνετε στη διαδικασία να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματά σας και να «χτυπήσετε» το πρόβλημα στη ρίζα του.

«Μουδιάζοντας» στιγμιαία τα συμπτώματα του άγχους, με την πάροδο του χρόνου, αυτά συσσωρεύονται συν του ότι θα αρχίσετε να αναπτύσσετε ανοχή στο αλκοόλ και ίσως έχετε την ανάγκη να πίνετε περισσότερο.

Μύθος #4: Το αλκοόλ βλάπτει μόνο το συκώτι

Όταν καταναλώνουμε αλκοόλ, το μεγαλύτερο μέρος του εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος, θέτοντας σε κίνδυνο όλα τα όργανα (π.χ. την καρδιά και τα νεφρά).

Εκτός από τη σωματική, μπορεί να έχει βέβαια κόστος, όπως είπαμε, και στην ψυχική μας υγεία.

Μύθος #5: Και τα δύο φύλα αντιδρούν στο αλκοόλ με τον ίδιο τρόπο

Το αλκοόλ τείνει να θέτει σε μεγαλύτερο βαθμό μέθης τις γυναίκες λόγω διαφοράς στο βάρος και στη σύνθεση του σώματός τους σε σύγκριση με τους άνδρες.

*Το να πίνουμε υπεύθυνα δεν εξαρτάται μόνο από την ποσότητα που καταναλώνουμε, αλλά και από τον τρόπο. Φροντίστε να έχετε πάντα το μέτρο και να μην αφήνετε τους διάφορους μύθους να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία σας.

Πηγή: vita.gr