Ηράκλειο: 16oC

Νέο ηλεκτρονικό «μάτι» ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ

06.08.2024, 11:06

ΗΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά.

Η ΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά. Το νέο αυτό εργαλείο, γνωστό ως Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, θα ενεργοποιηθεί πιλοτικά με κριτήρια τζίρου, ενώ στη συνέχεια θα εφαρμοστεί πλήρως σε συγκεκριμένους κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, όπως τα οικοδομικά υλικά και τα αγροτικά προϊόντα.
Με το νέο σύστημα, κάθε δελτίο αποστολής που εκδίδεται θα αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Οι ελεγκτές, σκανάροντας τον κωδικό QR, θα μπορούν να δουν ποιο προϊόν, σε ποια ποσότητα και πότε ακριβώς βγήκε για παράδοση, ενώ και ο παραλήπτης θα ελέγχεται για το τι και πότε παρέλαβε. Η ΑΑΔΕ έχει αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό παρατηρητήριο διακίνησης αγαθών, το οποίο θα παρακολουθεί όλα τα στάδια και το κύκλωμα παράδοσης των αγαθών μεταξύ των επιχειρήσεων, μέχρι να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Στην αρχική φάση, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν ηλεκτρονικά στη φορολογική Διοίκηση το δελτίο αποστολής με όλα τα δεδομένα που περιλαμβάνονται και στο χειρόγραφο δελτίο. Η εφαρμογή θα επεκταθεί πλήρως, ώστε η Εφορία να γνωρίζει λεπτομερώς τα στοιχεία κάθε φορτίου, όπως τα στοιχεία του οδηγού, το ωφέλιμο φορτίο και την τοποθεσία του φορτηγού. Ακόμη και οι αλλαγές στο βάρος του φορτίου θα καταγράφονται. Όλα τα δεδομένα θα εισάγονται στην πλατφόρμα myDATA με QR code και μοναδικό αριθμό καταχώρισης για κάθε αγαθό που διακινείται εντός και εκτός Ελλάδας. Η ημερομηνία διακίνησης δεν θα υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης.

Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ δίνει ήδη τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών δελτίων αποστολής μέσω της εφαρμογής «timologio». Τα ψηφιακά δελτία αποστολής αφορούν όλες τις μορφές διακίνησης αγαθών, από χονδρική και λιανική πώληση έως διακίνηση για λογαριασμό τρίτων και ενδοκοινοτικές αποκτήσεις.

Τα στοιχεία που θα πρέπει να καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: ΑΦΜ εκδότη και λήπτη παραστατικού, ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, χώρα οντότητας, τύπο παραστατικού, σειρά και αριθμό παραστατικού, ημερομηνία έκδοσης και έναρξης αποστολής, ώρα έναρξης αποστολής, διεύθυνση εγκατάστασης, σκοπό διακίνησης και αριθμό μεταφορικού μέσου.

Πηγή:.dnews.gr

Διαβάστε επίσης:

 

πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Κλήρωση Τζόκερ 11/11: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 1.000.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Ηράκλειο

Βορίζια: Το βίντεο που θα οδηγήσει στον βαρύ οπλισμό των δραστών – Τα νέα στοιχεία για το μακελειό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Οικονομία

Αγρότες: Αυξάνονται κατά 50% τα όρια επιστροφής του ΕΦΚ – Ποιοι ωφελούνται

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ηράκλειο

«Καζάνι που βράζει» τα Βορίζια – Κατέθεσε ο γιος της 56χρονης που είχε «εξαφανιστεί»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Πολιτική

Κ. Χατζηδάκης: Είμαστε στην τελική ευθεία για τις πληρωμές στους αγρότες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Ηράκλειο

Χάνεται η σχολική χρονιά για εκατοντάδες μαθητές στο νομό Ηρακλείου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κόσμος

Σταρ της K-pop κατέρρευσε στη σκηνή -Είχε χάσει 10 κιλά σε ένα μήνα μετά από κριτική για το βάρος της – Δείτε βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Κόσμος

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 10 εκατομμύρια ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 44 λεπτά
Αθλητικά

Πασίγνωστος ποδοσφαιριστής κατηγορείται για απάτη αξίας 500.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 49 λεπτά
Κρήτη

Η Κρήτη ανάμεσα στους Κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →