Ηράκλειο: 22oC

Νέο ηλεκτρονικό «μάτι» ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ

06.08.2024, 11:06

ΗΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά.

Η ΑΑΔΕ θέτει σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής φορτίων, που θα αλλάξει τον τρόπο διακίνησης εμπορευμάτων στην αγορά. Το νέο αυτό εργαλείο, γνωστό ως Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, θα ενεργοποιηθεί πιλοτικά με κριτήρια τζίρου, ενώ στη συνέχεια θα εφαρμοστεί πλήρως σε συγκεκριμένους κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, όπως τα οικοδομικά υλικά και τα αγροτικά προϊόντα.
Με το νέο σύστημα, κάθε δελτίο αποστολής που εκδίδεται θα αφήνει ηλεκτρονικά ίχνη. Οι ελεγκτές, σκανάροντας τον κωδικό QR, θα μπορούν να δουν ποιο προϊόν, σε ποια ποσότητα και πότε ακριβώς βγήκε για παράδοση, ενώ και ο παραλήπτης θα ελέγχεται για το τι και πότε παρέλαβε. Η ΑΑΔΕ έχει αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό παρατηρητήριο διακίνησης αγαθών, το οποίο θα παρακολουθεί όλα τα στάδια και το κύκλωμα παράδοσης των αγαθών μεταξύ των επιχειρήσεων, μέχρι να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Στην αρχική φάση, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν ηλεκτρονικά στη φορολογική Διοίκηση το δελτίο αποστολής με όλα τα δεδομένα που περιλαμβάνονται και στο χειρόγραφο δελτίο. Η εφαρμογή θα επεκταθεί πλήρως, ώστε η Εφορία να γνωρίζει λεπτομερώς τα στοιχεία κάθε φορτίου, όπως τα στοιχεία του οδηγού, το ωφέλιμο φορτίο και την τοποθεσία του φορτηγού. Ακόμη και οι αλλαγές στο βάρος του φορτίου θα καταγράφονται. Όλα τα δεδομένα θα εισάγονται στην πλατφόρμα myDATA με QR code και μοναδικό αριθμό καταχώρισης για κάθε αγαθό που διακινείται εντός και εκτός Ελλάδας. Η ημερομηνία διακίνησης δεν θα υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης.

Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ δίνει ήδη τη δυνατότητα έκδοσης ψηφιακών δελτίων αποστολής μέσω της εφαρμογής «timologio». Τα ψηφιακά δελτία αποστολής αφορούν όλες τις μορφές διακίνησης αγαθών, από χονδρική και λιανική πώληση έως διακίνηση για λογαριασμό τρίτων και ενδοκοινοτικές αποκτήσεις.

Τα στοιχεία που θα πρέπει να καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: ΑΦΜ εκδότη και λήπτη παραστατικού, ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, χώρα οντότητας, τύπο παραστατικού, σειρά και αριθμό παραστατικού, ημερομηνία έκδοσης και έναρξης αποστολής, ώρα έναρξης αποστολής, διεύθυνση εγκατάστασης, σκοπό διακίνησης και αριθμό μεταφορικού μέσου.

Πηγή:.dnews.gr

Διαβάστε επίσης:

 

πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Ο Μάκης Δελαπόρτας αποκάλυψε την «πίκρα» με την οποία έφυγε η εθνική σταρ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Οικονομία

Πότε «χάνονται» τα χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό, χωρίς προειδοποίηση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Υγεία

Στύση: Τι «αποκαλύπτει» για την υγεία σας;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Κόσμος

Τουλάχιστον δύο νεκροί και δεκάδες τραυματίες σε ισραηλινή επίθεση στη Σαναά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 35 λεπτά
Style

Κλήρωση Τζόκερ (25/9/2025): Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 2.700.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Style

Τι να μην φοράτε στο αεροπορικό ταξίδι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 49 λεπτά
Κόσμος

Έσπασε ο πάγος μεταξύ Τραμπ – Ερντογάν: «Ανοικτός» για την πώληση των F-35 ο Αμερικανός πρόεδρος

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 52 λεπτά
Πολιτική

Γεωργιάδης για Ζωή Κωνσταντοπούλου: Κάνει χρήση του βουλευτικού αξιώματος για να εκπροσωπεί πελάτες της

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 56 λεπτά
Τεχνολογία

Οι χειρότερες μάρκες κινητών τηλεφώνων όσον αφορά τις βλάβες: Ποια smartphones είναι πιο αξιόπιστα (vid)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Αθλητικά

Πέθανε πρώην παίκτης της Άρσεναλ – Είχε υποστεί εγκεφαλική βλάβη σε αγώνα ποδοσφαίρου

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →