Για να κάνουν φθηνότερες διακοπές
Για την επίδραση της ακρίβειας στον τουρισμό τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές.
Η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις τουριστικές επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στην Ελλάδα.
Ο κ. Κιοσσές ανέφερε στην ΕΡΤ ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.
Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Πηγή: ertnews
Διαβάστε επίσης:

Δημοφιλή
Μια υπόκλιση αμοιβαίου σεβασμού στο Ηράκλειο - Το νόημα της τιμής σε μια κίνηση
Νεκρός 19χρονος στρατιώτης μετά από έκρηξη χειροβομβίδας - Δίνει μάχη για την ζωή ακόμη ένας
Τραγωδία στα Τρίκαλα: Γιατρός βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του
Χανιά: Σοκάρει η κατάθεση του 19χρονου Γιάννη - «Ο πατέρας μου με έστελνε στο σπίτι του και εκείνος με βίαζε»
Τουρκία: Ανατροπή με τον θάνατο της οικογένειας τουριστών στην Κωνσταντινούπολη
Ανείπωτος θρήνος: Από την Κρήτη ο 19χρονος στρατιώτης που σκοτώθηκε στη Ρόδο μετά από έκρηξη χειροβομβίδας
Χανιά: Ένοχος ο ιδιοκτήτης της κατοικίας στη Λάρισα για τον θάνατο του φοιτητή Νίκου Μπιτσάκη
Ξέσπασμα οργής από τον πατέρα του Κρητικού φοιτητή που καταπλακώθηκε από τοιχίο: «Σήμερα ντράπηκε και η ντροπή»
Ηράκλειο: «Κόλαση» φωτιάς σε αποθήκη τροφίμων στην Επισκοπή - Μεγάλες ζημιές στο κτήριο