Ηράκλειο: 23oC

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Οι τουρίστες επιλέγουν να μαγειρεύουν ή να τρώνε στο χέρι

29.08.2024, 9:00

Για να κάνουν φθηνότερες διακοπές

Για την επίδραση της ακρίβειας στον τουρισμό τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές.

Η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις τουριστικές επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στην Ελλάδα.

Ο κ. Κιοσσές ανέφερε στην ΕΡΤ ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.

Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση.

Πηγή: ertnews

Διαβάστε επίσης:

πριν από 7 λεπτά
Ελλάδα

Μάχη για τη ζωή δίνει ο 12χρονος που έριξε οινόπνευμα σε τζάκι – Φέρει 70% εγκαύματα στο σώμα του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Πολιτική

Μαρινάκης: «Κανένα σενάριο συνεργασίας με τον Τσίπρα» (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Εκ νέου διακοπή για τις 11/12 στην υπόθεση Μάγγου (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Κόσμος

Τραγωδία στην Ινδία: 16χρονος πλακώθηκε από μπασκέτα και πέθανε – Προσοχή σκληρό βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Ηράκλειο

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στην εξεταστική επιτροπή ο Λάμπρος Αντωνόπουλος – Δείτε live

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Αθλητικά

Super League: Ζαμπαλάς στο ΟΦΗ-Βόλος, Σρέντερ στο Παναθηναϊκός-ΑΕΚ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Κρήτη

Ιεράπετρα: Χειροπέδες σε δύο Σουδανούς για την καραβιά με τους 35 μετανάστες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 43 λεπτά
Ελλάδα

Συλλυπητήρια Δένδια για την τραγωδία στη Ρόδο – «Η σκέψη μας βρίσκεται στην οικογένεια και τους συναδέλφους του»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Κόσμος

Γαλλία: Κατασκοπευτικό θρίλερ με 4 συλλήψεις, δύο εκ των οποίων Ρώσοι

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Κόσμος

Δυτική Όχθη: Νέα επιχείρηση ανακοίνωσε ο στρατός του Ισραήλ – Κλιμακώνεται η βία κατά των Παλαιστινίων

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →