Η έρευνα της ABTA Travel Money
Το 58% των Βρετανών ταξιδιωτών αγοράζουν λιγότερα σουβενίρ όταν πηγαίνουν διακοπές στο εξωτερικό από ό,τι στο παρελθόν, σύμφωνα με έρευνα της ABTA Travel Money.
Η αγορά λιγότερων αναμνηστικών αποδίδεται στους αυστηρότερους προϋπολογισμούς για τις διακοπές των Βρετανών και στις ανησυχίες για το περιβάλλον.
Ειδικότερα, στο ερώτημα γιατί αγοράζουν λιγότερα αναμνηστικά κατά τις διακοπές τους στο εξωτερικό οι ερωτηθέντες Βρετανοί απάντησαν:
- Το 32% ανέφερε ότι δεν είχαν διαθέσιμα περισσότερα χρήματα από όσα προέβλεπε ο προϋπολογισμός τους για την αγορά σουβενίρ
- Ανάλογο ποσοστό είπε δεν θέλει να αγοράσει περιττά αντικείμενα, που θα επιβαρύνουν εν τέλει το περιβάλλον
- Ωστόσο, ελαφρά υψηλότερο αλλά πρώτος λόγος για την μη αγορά αναμνηστικών είναι το ότι οι Βρετανοί βρήκαν τη συνήθεια αυτή αλλά και τα προϊόντα λίγο παλιομοδίτικα και κακόγουστα (33%)
- Άλλος λόγος είναι ο περιορισμός στις αποσκευές των ταξιδιωτών
Πάντως, το 41% των Βρετανών που κάνουν διακοπές στο εξωτερικό αγοράζουν αναμνηστικά για τους ενήλικες συγγενείς και το 32% για τα παιδιά της οικογένειας.
Τα πιο συνηθισμένα σουβενίρ είναι φαγώσιμα είδη και ποτά (και αλκοολούχα), στολίδια, ρούχα και μαγνητάκια ψυγείου. Φαίνεται επίσης μια τάση για αγορά αντικειμένων που σχετίζονται με ζώα – όπως ένα ψεύτικο κεφάλι κροκόδειλου, πλαστικό γαϊδουράκι και μεγάλος ξύλινος ελέφαντας. Ένας ερωτώμενος απάντησε ότι έλαβε ως δώρο ένα ζωντανό ψάρι!
Ένας στους δέκα ερωτώμενους, εξάλλου, είπε ότι εξακολουθούν να αγοράζουν κεράσματα για τους συναδέλφους τους στο γραφείο. Κάποιοι αγόρασαν κάτι για το κατοικίδιο τους.
Όσοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό και αγοράζουν λιγότερα αναμνηστικά ή δώρα είπαν ότι τα χρήματα που θα δαπανούσαν γι αυτό το σκοπό ξοδεύονται για την απόλαυση των ίδιων των διακοπών. Τρεις στους πέντε (59%) τα ξοδεύουν για φαγητό και ποτό έξω και το 52% σε δραστηριότητες ή επισκέψεις σε αξιοθέατα κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Ο Graeme Buck, Διευθυντής Επικοινωνίας στην ABTA Travel Money, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει ότι αυτό που κάποτε ήταν συνήθεια, δηλαδή η αγορά κάποιου ξεχωριστού ή ακόμα και κωμικού αντικειμένου από τους Βρετανούς ταξιδιώτες στο εξωτερικό βρίσκεται σε ύφεση.
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες, τόνισε, είναι πλέον πολύ πιο συνειδητοποιημένοι για τις δαπάνες τους όταν βρίσκονται σε ταξίδι στο εξωτερικό, ενώ η επικοινωνία με την οικογένεια και τους φίλους τους είναι πλέον εύκολη και συχνή μέσω τηλεφώνου, γραφτών μηνυμάτων ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ως εκ τούτου, οι διακοπές κάποιου είναι ίσως πολύ λιγότερο μυστηριώδεις από ό,τι ήταν παλιά…
Πηγή: tornosnews.gr
Διαβάστε επίσης:
Οι απάτες στις κρατήσεις καταλυμάτων και πώς θα τις αποφύγετε
Τουρίστες ανακαλύπτουν τους «κρυμμένους» καταρράκτες της Μακεδονίας
Skip Gen: Ταξίδια χωρίς τη μεσαία γενιά
Ο φάρος Τουρλίτης Άνδρου και η Παναγία Θαλασσινή Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα
Δημοφιλή
Χανιά: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των μεταναστών στην πλατεία Σούδας
Κρήτη: Δείτε το βίντεο με την viral μαντινάδα που γράφτηκε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - «Όλη την επιδότηση την έχω φαγωμένη»
Αυτά τα 5 ζώδια θα έχουν μόνο χαρές για το υπόλοιπο του 2025 - «Μετά τη θύελλα, έρχονται καλύτερες μέρες με πολλές ευκαιρίες»
Τραγωδία στην Κρήτη: Νεκρός 30χρονος που κατέρρευσε ενώ κολυμπούσε
Ηράκλειο: Σε αυξημένη επιφυλακή την Κυριακή 13 Ιουλίου το Λιμεναρχείο Ηρακλείου
Βόλος: Συνελήφθη ο κυβερνήτης του πολυτελούς γιοτ του Κριστιάνο Ρονάλντο
Τροχαίο στην Κρήτη: Αυτοκίνητο «καρφώθηκε» σε απορριμματοφόρο
Έρχεται ο πιο παρατεταμένος καύσωνας - Προειδοποίηση για την Ελλάδα
Τροχαίο έξω από το «Νίκος Καζαντζάκης» - ΙΧ συγκρούστηκε με λεωφορείο