Ηράκλειο: 29oC

Παραπλανητικές προσφορές στα Σούπερ Μάρκετ

19.11.2023, 9:37

Σε απόγνωση οι καταναλωτές

«Άνθρακα» φαίνεται ότι αποτελεί σε ορισμένες περιπτώσεις ο «θησαυρός» των προσφορών στα σούπερ μάρκετ, είτε με τη μορφή «1+1 δώρο», είτε με την «50% έκπτωση», καθώς πολλές φορές αποδεικνύονται παραπλανητικές για τους καταναλωτές, οι οποίοι όχι μονάχα δεν κερδίζουν, αλλά καταβάλλουν και περισσότερα χρήματα από όσα θα διέθεταν αν αγόραζαν μία συσκευασία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου».

Μπορεί το 70% των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια να είναι υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας, ωστόσο, οι καταναλωτικές οργανώσεις καταγγέλλουν κερδοσκοπικά «παιχνίδια», ενώ, το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει προαναγγείλει νομοθετική πρωτοβουλία για να θέσει τέλος στις πλασματικές προσφορές.

Παραδείγματα

Για παράδειγμα, μεγάλη εταιρεία αναψυκτικών διαφημίζει ότι πουλά τις πορτοκαλάδες της, σε προσφορά 5+1 δώρο. Δηλαδή, αγοράζεις έξι και πληρώνεις τις πέντε, πράγμα που δεν ισχύει, όπως φαίνεται.

Η συγκεκριμένη συσκευασία διατίθεται στην τιμή των 3,90 ευρώ, όπερ σημαίνει ότι τα πέντε κουτάκια πορτοκαλάδας κοστίζουν 0,78 ευρώ έκαστο και το ένα είναι δώρο. Το ίδιο προϊόν μεμονωμένο και όχι υπό προωθητική ενέργεια, το ένα κουτάκι δηλαδή, κοστίζει 0,65 ευρώ, φθηνότερα λοιπόν από ό,τι πωλείται η συσκευασία της «προσφοράς».

Αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις, το οποίο πωλείται σε προσφορά 2+1 δώρο. Η αρχική τιμή είναι στα 6,24 ευρώ, δηλαδή 3,12 ευρώ κάθε συσκευασία του ενός κιλού συν μία δώρο, όταν η μία του ενός κιλού εκτός προσφοράς πωλείται μόνη της στα 2 ευρώ, δηλαδή 56% φθηνότερα.

Σκρέκας: «Να βάλουμε “φρένο” στο χάος των παραπλανητικών προσφορών»

«Σκοπός είναι να υπάρχουν καθαρές και ουσιαστικές προσφορές στα ράφια», υπογράμμισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, σε χθεσινή (18/11) συνέντευξη στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο κ. Υπουργός στάθηκε στη σημασία του ενημερωμένου καταναλωτή στη διαμόρφωση των τιμών και την προσπάθεια για καταπολέμηση της ακρίβειας. «Από κοινού, θα δημιουργήσουμε ένα “ανάχωμα” στην αισχροκέρδεια».

«Στόχος μας είναι να βάλουμε «φρένο» σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού. Σκοπός είναι να υπάρχουν στα ράφια καθαρές και ουσιαστικές προσφορές», προσέθεσε ο Κώστας Σκρέκας.

Ακόμη, υπενθύμισε ότι οι έλεγχοι είναι συνεχείς και μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν επιβληθεί πρόστιμα σε πέντε πολυεθνικές, συνολικού ύψους 3,9 εκατ. ευρώ. Συνολικά, έχουν λάβει χώρα περίπου 20.000 έλεγχοι και επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9 εκατ. ευρώ.

https://exchange.glomex.com/video/v-cx1ald9v10cx?integrationId=40599v1hloydodrz

 

πριν από 9 λεπτά
Style

«Hamnet»: Η νέα ταινία της Κλόε Ζάο με τους Τζέσι Μπάκλεϊ και Πολ Μέσκαλ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Ελλάδα

Εντοπίστηκε νεκρός άνδρας στο «Βάραθρο του Χάρου», επιχείρηση ανάσυρσης της σορού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Αθλητικά

ΟΦΗ: Χωρίς προβλήματα στις Σέρρες, οι σκέψεις Ράσταβατς για την πρεμιέρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Αθλητικά

Ολυμπιακός: Αλλαγή δεδομένων, δεν προχωρά στην απόκτηση του Μανέ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Κόσμος

Ολλανδία: Στόχος της η τετραήμερη εργασία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στην Καλαμάτα – Επιχειρούν οι επίγειες δυνάμεις της Πυροσβεστικής

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 44 λεπτά
Κόσμος

Πανικός σε πτήση: Εξερράγη ελαστικό κατά την απογείωση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 50 λεπτά
Style

Πως να αποφύγεις το τρακάρισμα-Ποιο είναι το μυστικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 56 λεπτά
Ηράκλειο

Σέβη Βολουδάκη για μεταναστευτικό: Βαρύτερες ποινές για όσους εισέρχονται παράνομα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 57 λεπτά
Style

Αυτά τα ζώδια θα έχουν νέες αλλαγές στην προσωπική τους ζωή

Διαβάστε περισσότερα