Το βίντεο με το «Ω έλατο» στη νοηματική δεν είναι η πρώτη δράση του
Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη τραγούδησαν μαζί το «Ω Έλατο» στη νοηματική γλώσσα.
Στη νοηματική γλώσσα, η λέξη «έλατο» αποδίδεται με συγκεκριμένη κίνηση των χεριών και οι μαθητές από σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης, υπό τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους, την έμαθαν εύκολα, όπως άλλωστε και τους υπόλοιπους στίχους του χριστουγεννιάτικου τραγουδιού, το οποίο ερμηνεύουν στη νοηματική.
«Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η νοηματική γλώσσα θα έχει τον δικό της χώρο, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας αλλά και ως γέφυρα για τη συμπερίληψη και την κατανόηση της διαφορετικότητας», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο φιλόλογος Απόστολος Γαρούφος, που έκανε τα μαθήματα στα παιδιά και υλοποίησε τη δράση.
Επισημαίνει, μάλιστα, ότι το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα και επέλεξαν το γνωστό και αγαπημένο τραγούδι «Ω Έλατο», καθώς έχει απλούς στίχους και ρυθμό κάτι που διευκόλυνε την εκμάθηση.
Η διαδικασία διδασκαλίας ήταν απλή, διασκεδαστική και κυρίως προσιτή, όπως λέει ο εκπαιδευτικός. Τα μαθήματα ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου, με τις βασικές κινήσεις που αντιστοιχούν στις λέξεις του τραγουδιού. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν οπτικό υλικό και ακολούθησαν τον ρυθμό του τραγουδιού, επαναλαμβάνοντας κάθε φράση μέχρι να συνδεθεί με την κίνηση.
«Η συνεργασία και η χαρά των παιδιών ήταν ο οδηγός μας, καθώς το τραγούδι εξελίχθηκε σε μια βιωματική εμπειρία που συνδυάζει μάθηση και παιχνίδι. Η συνεργασία με τα σχολεία και τους συναδέλφους ήταν εξαιρετική, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μεγάλη αφοσίωση. Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός.
Ο Απόστολος Γαρούφος είναι φιλόλογος, απόφοιτος του τμήματος ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας.
Έχει επιπλέον μακρόχρονη εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων νοηματικής γλώσσας στα σχολεία όπου έχει διδάξει, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και να προωθήσει την έννοια της ισότιμης επικοινωνίας.
Το βίντεο με το «Ω έλατο» στη νοηματική δεν είναι η πρώτη δράση του.
Πηγή: newsbomb.gr

Δημοφιλή
ΟΠΕΚΕΠΕ: Σφραγίδα Δήμου στην Κρήτη στα χέρια δημοτικού συμβούλου με ΚΥΔ
Viral η Καραμήτρου στη προσπάθεια της να μην γελάσει με τα μαλλιά του μελισσοκόμου on air (βίντεο)
Σταύρος Ζαλμάς: Πήγα σε δημόσιο νοσοκομείο, έκανα εξετάσεις για AIDS, τις πήρα και τις πήγα στον διευθυντή
«Είδα τον ευχούλη»: Η αντίδραση αγρότη στο First Dates όταν είδε ότι το ραντεβού του είχε αξύριστες μασχάλες...
Αιματηρή συμπλοκή τα ξημερώματα: 50χρονος μαχαίρωσε αστυνομικό και πυροβολήθηκε από συνάδελφό του
Βάνα Μπάρμπα: «Με πρόδωσαν δικοί μου άνθρωποι – Από τη στενοχώρια ανέβασα πίεση και έπαθα εγκεφαλικό»
Μαρία Σολωμού: «Έχω αρκετό καιρό τώρα που παλεύω για την αγχώδη διαταραχή» (βίντεο)
Τζόυς Ευείδη: «Σκέφτομαι να γράψω την περιουσία στα σκυλιά μου» (βίντεο)
Δανάη Μπάρκα: Ποζάρει γυμνή στην μπανιέρα με...θέα το δάσος