Ηράκλειο: 16oC

Γιατί δεν πρέπει να βάζεις το αυτόματο κιβώτιο στο «N» -Το λάθος που κάνουμε όλοι

06.02.2025, 16:53

Η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ευκολότερη με τη διαφορά να γίνεται σωστά

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο εύκολη σε σύγκριση με την οδήγηση με χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο υπάρχουν μερικές συνήθειες που φθείρουν γρηγορότερα το αυτόματο σασμάν και καλό θα ήταν να τις αποφεύγουμε.

Είναι γεγονός πως η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ευκολότερη, με τη διαφορά να γίνεται ακόμη πιο αισθητή εντός πόλης και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, λόγω του διαρκούς σταμάτα-ξεκίνα και των συνεχών εναλλαγών που απαιτεί το χειροκίνητο κιβώτιο.

Παρότι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μια εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή, σχεδιασμένη να διαρκεί εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, η σωστή χρήση και συντήρηση είναι απαραίτητες για τη μακροζωία του.

Ως γνωστόν, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει συνήθως τέσσερις «θέσεις» στον επιλογέα:

Park (P),

Reverse (R) ,

Neutral (N) και

Drive (D).

Ωστόσο υπάρχουν και μερικές ακόμη που δεν συναντάμε σε όλα τα αυτόματα κιβώτια.

Αυτές είναι το Manual (M), το οποίο συνοδεύεται από τα +/- και είναι η επιλογή σειριακής λειτουργίας του κιβωτίου, και το Sport (S), που αποτελεί επιλογή για την πιο σπορ λειτουργία του κιβωτίου. Επίσης, μπορεί να συναντήσετε και τη λειτουργία Low (L) η οποία περιορίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ροπή, και τη λειτουργία Brake (B), που κάνει πιο έντονο το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, για όσα αυτοκίνητα φυσικά διαθέτουν.

Στην ουδέτερη θέση (Ν), το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων «αποσυνδέεται» από τον κινητήρα. Ωστόσο δεν μπλοκάρονται οι τροχοί όπως συμβαίνει στη θέση που προορίζεται για τη στάθμευση (P). Όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση «D», θέτονται σε λειτουργία τα γρανάζια του κιβωτίου και η αντλία λαδιού αυξάνει την πίεση που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του υδραυλικού μετατροπέα ροπής.

Ο μετατροπέας ροπής παρεμβάλλεται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, και λειτουργεί σαν συμπλέκτης μεταφέροντας την ισχύ από τον κινητήρα στο κιβώτιο. Η επιλογή της θέσης «Ν» στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν προορίζεται να χρησιμοποιηθεί εν ώρα οδήγησης, αλλά μόνο για περιπτώσεις που κρίνεται άμεση η ανάγκη να σπρώξουμε το αυτοκίνητο, όπως π.χ. στην περίπτωση οδικής βοήθειας.

Εάν κάνετε συχνές εναλλαγές μεταξύ των θέσεων «D» και «Ν», το κιβώτιο ταχυτήτων θα αλλάζει διαρκώς τους πλανητικούς μηχανισμούς των γραναζιών του κιβωτίου, κάτι που θα προκαλεί έτσι περιττή φθορά. Επομένως το αυτόματο κιβώτιο πρέπει να μπαίνει στη θέση «Ν» μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, ενώ όταν π.χ. περιμένετε στο φανάρι πατώντας το πεντάλ του φρένου, η θέση «D» είναι η ενδεδειγμένη.

πριν από 28 λεπτά
Υγεία

Χάστε 4 κιλά και ρίξτε χοληστερόλη και σάκχαρο σε λιγότερο από 2 μήνες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Style

Συνταγή για μακαρονοσαλάτα με σολομό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Υγεία

Αυτή η συνήθεια βοηθά στην απώλεια βάρους μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Κόσμος

Έκρηξη σε εργοστάσιο στο Τενεσί: «Δεν υπάρχουν επιζώντες», ανακοίνωσε η αστυνομία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Style

Καταγγελία σε βάρος γνωστής Ελληνίδας influencer – Δεν επιστρέφει ρούχα αξίας 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Υγεία

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Κρήτη

Χανιά: Στο «σκοτάδι» παραμένουν οι κάτοικοι στον Γαλατά – Χωρίς ρεύμα στους δρόμους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ελλάδα

Σοκαριστική μαρτυρία 14χρονου που έπεσε θύμα bullying στο σχολείο – «Ήταν 7 άτομα κι εγώ μόνος μου» (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 ώρες
Ταξίδια

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια από αύριο Κυριακή 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Συνελήφθη 32χρονος ως ο διακινητής των 13 μεταναστών που εντοπίστηκαν νότια της Γαύδου

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →