Ακολουθεί ο διαγωνισμός της μελέτης για το μεγάλο τούνελ
Ευχάριστα μαντάτα επιτέλους για το νότιο Ρέθυμνο καθώς άνοιξε μετά από 1 χρόνο το φαράγγι του Κοτσιφού ενώ η αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου είναι πανέτοιμη να κάνει την κίνηση -ματ, προκηρύσσοντας τον διαγωνισμό για τη μελέτη που αφορά στο φιλόδοξο εγχείρημα κατασκευής ενός μεγάλου τούνελ που θα παρακάμπτει τα φαράγγια Κοτσιφού-Κουρταλιώτη, δίνοντας έτσι οριστική οδική λύση…
Η ανάρτηση της κ. Λιονή:
Το φαράγγι του Κοτσιφού και η οδική διέλευση παρέμενε κλειστό από τα μέσα Μαρτίου του 2024. Τότε , ως γνωστόν, είχε σημειωθεί μια μεγάλη κατολίσθηση. Ουσιαστικά είχε πέσει ο δρόμος, με συνέπεια να αποκοπεί η διέλευση.
Στην αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου κινήθηκαν άμεσα. Εξασφαλίστηκε μια πρώτη σημαντική χρηματοδότηση, ύψους 2 εκατ. ευρώ ενώ ακολούθησε και συμπληρωματική χρηματοδότηση, ύψους 900.00 ευρώ. Το καλοκαίρι ξεκίνησαν στο σημείο εντατικές εργασίες με εξειδικευμένα συνεργεία που ήρθαν από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Τα ευχάριστα μαντάτα ωστόσο με φόντο το πολύπαθο φαράγγι του Κοτσιφού, όπως και το αντίστοιχο πολύπαθο φαράγγι του Κουρταλιώτη, δεν σταματούν εδώ. Στην αντιπεριφέρειαΡεθύμνου είναι αποφασισμένοι να το κυνηγήσουν όσο δεν πάει, για το φιλόδοξο μεν απολύτως αναγκαίο δε εγχείρημα παράκαμψης των φαραγγιών μέσω ενός μεγάλου τούνελ. Κι εδώ μετρά αντίστροφα ο χρόνος για σημαντικές εξελίξεις.
Όπως συγκεκριμένα ανέφερε η κ. Λιονή:
«Περιμένουμε τις επόμενες μέρες να παραλάβουμε τα τεύχη δημοπράτησης και να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για την μελέτη για μια μεγάλη σήραγγα.
Τα τεύχη δημοπράτησης τα έχει ετοιμάσει ένα εξειδικευμένο μελετητικό γραφείο στην ΑΘήνα, που έχει ενεργή παρουσία και γνώση στην περιοχή μας. Μόλις τα παραλάβουμε θα βγάλουμε στον αέρα τον σχετικό διαγωνισμό. Θα γίνει άμεσα αυτό. Προφανώς μιλάμε για ένα δύσκολο, πολύπλοκο και δαπανηρό εγχείρημα. Όμως το τούνελ είναι μονόδρομος. Είναι η μοναδική σωστή λύση που μπορεί να δοθεί με το οδικό ζήτημα στα φαράγγια στα νότια του Ρεθύμνου.
Ότι άλλο γίνεται είναι εμβαλωματική λύση, ημίμετρο. Οι δρόμοι στα φαράγγια αυτά ανοίχτηκαν με φουρνέλα, χωρίς εξειδικευμένο σχεδιασμό. Κι όταν ανοίχτηκαν βέβαια, περνούσαν ελάχιστα οχήματα και επισκέπτες. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει άρδην, Οπότε θα πρέπει να δρομολογηθεί η οριστική οδική λύση , μέσω της κατασκευής μιας μεγάλης σήραγγας που θα παρακάμπτει τα φαράγγια. Την ακριβή χωροθέτηση του τούνελ και το κόστος θα μας το υποδείξει η μελέτη που θα προκηρυχθεί προσεχώς. Προφανώς , καταλαβαίνουμε όλοι, ότι ένα τέτοιων προδιαγραφών τούνελ, με ένα εκτιμώμενο μέγεθος των 2,3 με 2,5 χιλιομέτρων, στη συγκεκριμένη δύσκολη περιοχή, θα έχει ένα σημαντικό κόστος, της τάξης των 70-80 εκατ. ευρώ . Το κόστος της σήραγγας δεν είναι αμελητέο προφανώς αλλά είναι απαραίτητο , διότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος όδευσης. Τα δυο φαράγγια είναι εξαιρετικά επιβαρυμένα… Όσο και να τα καθαρίζουμε , ή να κάνουμε παρεμβάσεις , δεν μπορούμε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, αν δεν πάμε σε μια οδική λύση, παράκαμψης τους, μέσω της κατασκευής ενός μεγάλου τούνελ.
Μιλάμε για ένα έργο απολύτως αναγκαίο , έργο πνοής για το νομό Ρεθύμνου. Εμείς ως αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου και ως περιφέρεια Κρήτης θα το παλέψουμε, θα το κυνηγήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Μακάρι στο τέλος να πάρει σάρκα και οστά».
Στο πλαίσιο του έργου της αποκατάστασης ζημιών από την κατολίσθηση στην επαρχιακή οδό 4, στο τμήμα Φαράγγι Κοτσιφού, της Π.Ε. Ρεθύμνης, προϋπολογισμού 2.000.000 ευρώ , και συμπληρωματικού προϋπολογισμού ύψους 900.000 ευρώ , εκτελέστηκαν έργα αποκατάστασης της ευστάθειας του πρανούς που περιλαμβάνουν εφαρμογή πλήρως αγκυρούμενου πλέγματος (αγκυρώσεις μήκους 3.0 έως 12.0m), συλλογή των όμβριων υδάτων με επενδεδυμένη τάφρο σκυροδέματος στην περιοχή οφρύος και Κατάντη της οδού, στην περιοχή της κατολίσθησης . Παράλληλα έγινε παράλληλα ανακατασκευή και του παράπλευρου στον ποταμό τοιχίου σκυροδέματος, ύψους 6.5m καθώς επίσης και αποκατάσταση της οδού με ανακατασκευή οδοστρώματος , ασφαλτικού τάπητα, διαγράμμιση με ανακλαστική βαφή και τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή των αγκυρώσεων έγινε με μηχανικό εξοπλισμό κινούμενο στο δάπεδο εργασίας (γερανό), με εξειδικευμένο προσωπικό αναρριχητές/ εναερίτες και οι εργασίες αγκυρώσεων εκτελούνταν τους προηγούμενους μήνες σε δύο βάρδιες ημερησίως, προκειμένου να επιτυγχάνεται μεγαλύτερος αριθμός αγκυρώσεων.
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Πένθος στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή ιδιοκτήτης ραδιοφωνικού σταθμού
Ηράκλειο: Συγκίνηση για τον θάνατο του Θεόδωρου Χαλκιαδάκη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Ήταν λάθος μου, έπρεπε να τον είχα πάρει μαζί μου, λέει η αδερφή του 5χρονου στα Καμίνια
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά