Καμία αύξηση το καλοκαίρι
Από την 1η Μαΐου, σε εφαρμογή ευρωπαϊκής υποχρέωσης, όλα τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια σε ελληνικά ύδατα οφείλουν να χρησιμοποιούν «πράσινα» καύσιμα – πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά σημαντικά ακριβότερα από τα συμβατικά.
Το νέο καθεστώς έχει ως στόχο τη μείωση των ρύπων στον ναυτιλιακό τομέα, ωστόσο προκαλεί σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών εταιριών. Οι εταιρίες είχαν ήδη προαναγγείλει αυξήσεις στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων από 12% έως 15% για να καλύψουν τη διαφορά.
Πηγή: freepik
Η κυβέρνηση, θέλοντας να αποφύγει επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για τους πολίτες -και ειδικά ενόψει της θερινής περιόδου- παρενέβη, μειώνοντας τα λιμενικά τέλη κατά 50%. Η παρέμβαση αυτή συγκράτησε τις τιμές των εισιτηρίων και, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια, «δεν θα υπάρξει καμία αύξηση ούτε τώρα ούτε καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού».
Ο υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Με ασφάλεια, καλά ταξίδια σε όλους, καλές θάλασσες και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια, για τη δυνατότητα που δεν είναι πολυτέλεια: να ταξιδεύει από τους ηπειρωτικούς προορισμούς της χώρας και τα μεγάλα λιμάνια μας σε όλα τα νησιά μας».
Σύμφωνα με ενδεικτικούς υπολογισμούς, χωρίς την κυβερνητική παρέμβαση:
-Το κόστος ενός ταξιδιού με επιστροφή για τετραμελή οικογένεια με Ι.Χ. θα αυξανόταν κατά 48€ έως και 92€, ανάλογα με το νησί.
-Για ένα ζευγάρι, οι επιβαρύνσεις θα έφταναν τα 22€ με 36€.
-Ακόμα και το ατομικό εισιτήριο μονής διαδρομής θα γινόταν ακριβότερο κατά έως και 11,33€.
Η συγκράτηση των τιμών θεωρείται κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και τη στήριξη της νησιωτικής οικονομίας, επιτρέποντας σε περισσότερους πολίτες να ταξιδέψουν φέτος το καλοκαίρι, χωρίς νέες οικονομικές πιέσεις, στα ήδη ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Υπενθυμίζεται ότι η μείωση των λιμενικών τελών, που αποτελούν περίπου το 5% της τιμής του εισιτηρίου (2,5% στο λιμάνι αναχώρησης και 2,5% στο λιμάνι άφιξης), προσφέρει άμεση μείωση του κόστους των εισιτηρίων κατά περίπου 2,5%, ανάλογα με τη γραμμή και την εταιρία. Mε αυτό το τρόπο, τα συμβατικά πλοία μπόρεσαν να απορροφήσουν την αύξηση τιμής των νέων καυσίμων χωρίς να μετακυλίσουν στις τιμές των εισιτηρίων, κρατώντας τις σταθερές.
Eρωτηματικό για τα ταχύπλοα
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν τα ταχύπλοα επιβατηγά σκάφη που χρησιμοποιούν ήδη τα νέα καύσιμα, θα μειώσουν τις τιμές τους. Και αυτό γιατί δεν επιβαρύνονται περαιτέρω από την αλλαγή που τέθηκε σε ισχύ από χθες. Ετσι, με τη μείωση των λιμενικών τελών και την προσωρινή πτώση στην τιμή του πετρελαίου, υπάρχει περιθώριο για πιο ανταγωνιστικές τιμές. Η εφαρμογή του μέτρου θα παρακολουθείται γραμμή-γραμμή και πλοίο-πλοίο, όπως είχε αναφέρει ο κ. Κικίλιας.

Ηράκλειο 41,00€ 45,92€ 47,15€
Χανιά 52,50€ 58,80€ 60,38€
Σαντορίνη 59,00€ 66,08€ 67,85€
Ικαρία 59,50€ 66,64€ 68,43€
Κάρπαθος 93,00€ 104,16€ 106,95€
Λέρος 60,00€ 67,20€ 69,00€
Πηγή: Εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»

Δημοφιλή
Μια υπόκλιση αμοιβαίου σεβασμού στο Ηράκλειο - Το νόημα της τιμής σε μια κίνηση
Τουρκία: Ανατροπή με τον θάνατο της οικογένειας τουριστών στην Κωνσταντινούπολη
Καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι από αύριο 26/11 – Προ των πυλών η κακοκαιρία Adel και στην Κρήτη
Κλειστά τα σχολεία αύριο σε περιοχή της Ελλάδας λόγω κακοκαιρίας - Δείτε την ανακοίνωση
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο χαμό της αγαπητής Άννας μητέρας τριών παιδιών
Ηράκλειο: Επιπλέον 30.000 κυβικά νερού άρδευσης ανά ημέρα φέρνει η νέα μονάδα της ΔΕΥΑΗ (βίντεο και φωτογραφίες)
Σκηνές πανικού σε κηδεία: Η νεκρή άρχισε να χτυπά το φέρετρο!
Τελευταία ευκαιρία για χιλιάδες Κρητικούς για να....σώσουν τα οικόπεδα τους!
Συγκίνηση στην απονομή του Βραβείου «Μιλτιάδη Καράτζη» στο Ηράκλειο - Απονεμήθηκε στον ερευνητή Δημήτρη Ζαρίδη