Η Αττική Οδός αλλάζει προκειμένου οι οδηγοί να γλυτώσουν το μποτιλιάρισμα. Ποιες είναι οι αλλαγές.
Το κυκλοφοριακό της Αττικής είναι ένα από τα μεγάλα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ακριβώς επειδή προτεραιότητα είναι η αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της Αθήνας, εξετάζεται από κοινού με την νέα παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού μια λύση που μοιάζει σωτήρια.
Η Νέα Αττική Οδός του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο νέος παραχωρησιούχος του δρόμου, εξετάζει την αποσυμφόρηση των πιο επιβαρυμένων κόμβων του αυτοκινητοδρόμου, με πρώτο στη λίστα τον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Εκεί καταγράφεται καθημερινά μία από τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες σε όλο το Λεκανοπέδιο, με το πρόβλημα να εντείνεται τις ώρες αιχμής, ιδίως λόγω της αυξημένης διέλευσης βαρέων οχημάτων.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στα χέρια του κυκλοφοριακή μελέτη που περιγράφει συγκεκριμένες παρεμβάσεις στον κόμβο, με βασικότερο μέτρο τη δημιουργία δύο ξεχωριστών εξόδων, που θα εξυπηρετούν διαφορετικές κατευθύνσεις. Πιο αναλυτικά, προτείνεται η κατασκευή δύο νέων εξόδων που θα απέχουν περίπου 150 μέτρα μεταξύ τους.
Σήμερα, τόσο οι οδηγοί που έρχονται από Ελευσίνα και κατευθύνονται προς τα βόρεια μέσω της Εθνικής Οδού, όσο και εκείνοι που έρχονται από το αεροδρόμιο με προορισμό τη Λαμία, εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν κοινή έξοδο, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ο διαχωρισμός αυτός κρίνεται ως η μόνη ρεαλιστική λύση για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο σημείο.
Παράλληλα, εξετάζεται και η δυνατότητα αύξησης των λωρίδων κυκλοφορίας σε επιλεγμένα τμήματα της Αττικής Οδού, όπου αυτό μπορεί να γίνει χωρίς εκτεταμένα έργα, αξιοποιώντας το πλάτος της υφιστάμενης διατομής. Αν και τέτοιες παρεμβάσεις δεν συγκεντρώνουν την ίδια βαρύτητα με τις αλλαγές στους κόμβους, θεωρείται ότι μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση, έστω και μερική, στην καθημερινή πίεση που δέχεται ο άξονας.
Σε δεύτερο πλάνο βρίσκονται και άλλες πρωτοβουλίες, όπως η ενίσχυση της χρήσης πομποδέκτη, που υπόσχεται να μειώσει τους χρόνους διέλευσης από τα διόδια, ειδικά σε ώρες αιχμής. Ωστόσο, αυτές οι δράσεις κρίνονται ως συμπληρωματικές και όχι καθοριστικές για την ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης.
Στο ευρύτερο πλαίσιο των παρεμβάσεων, υπάρχουν σε εκκρεμότητα και μεγαλεπήβολα σχέδια, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή η κατασκευή νέων αξόνων όπως αυτός που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, παρακάμπτοντας τον άξονα του Κηφισού. Αν και έχουν ήδη κατατεθεί σχετικές προτάσεις από μεγάλους ομίλους, η κυβέρνηση προς το παρόν διατηρεί στάση αναμονής, χωρίς να ανοίγει το φάκελο των πρότυπων προτάσεων.
Η ουσία όμως είναι πως, στην παρούσα φάση, το βάρος πέφτει σε άμεσα υλοποιήσιμες λύσεις, με τις παρεμβάσεις στον κόμβο της Μεταμόρφωσης να αποτελούν το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αποκατάσταση της οδικής ροής σε έναν από τους πιο κομβικούς κόμβους του λεκανοπεδίου.
Πηγή: topgeargreece.gr
Δημοφιλή
Ηράκλειο: Σοκ για γαμπρό στις Μαλάδες - Η νύφη ήταν... ο πεθερός του! Δείτε βίντεο
Θλίψη στην Μεσαρά για τον χαμό του αγαπητού δασκάλου
Αν γεννήθηκες μία από αυτές τις 6 μέρες τότε σε περιμένουν πολλά λεφτά
Ιερέας εκτός εαυτού μπούκαρε σε καφετέρια όταν είδε την 14χρονη κόρη του με νεαρό
Τραγωδία στην άσφαλτο: Νεκρός 45χρονος μοτοσικλετιστής - Η μηχανή του «καρφώθηκε» με μεγάλη ταχύτητα σε φανάρι
Κρήτη: Έρχονται αλλαγές με συγχωνεύσεις στα νοσοκομεία του Λασιθίου – Τι προβλέπει η εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας
Θλίψη στη Μεσαρά για τον θάνατο του Λεωνίδα Σταθωράκη
Τραγωδία στη Σαντορίνη: Πνίγηκε παιδάκι 4 ετών σε πισίνα
Εργάστηκε μόλις 90 λεπτά, απολύθηκε και το δικαστήριο του επιδίκασε αποζημίωση 120.000€!