Η Αττική Οδός αλλάζει προκειμένου οι οδηγοί να γλυτώσουν το μποτιλιάρισμα. Ποιες είναι οι αλλαγές.
Το κυκλοφοριακό της Αττικής είναι ένα από τα μεγάλα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ακριβώς επειδή προτεραιότητα είναι η αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της Αθήνας, εξετάζεται από κοινού με την νέα παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού μια λύση που μοιάζει σωτήρια.
Η Νέα Αττική Οδός του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο νέος παραχωρησιούχος του δρόμου, εξετάζει την αποσυμφόρηση των πιο επιβαρυμένων κόμβων του αυτοκινητοδρόμου, με πρώτο στη λίστα τον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Εκεί καταγράφεται καθημερινά μία από τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες σε όλο το Λεκανοπέδιο, με το πρόβλημα να εντείνεται τις ώρες αιχμής, ιδίως λόγω της αυξημένης διέλευσης βαρέων οχημάτων.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στα χέρια του κυκλοφοριακή μελέτη που περιγράφει συγκεκριμένες παρεμβάσεις στον κόμβο, με βασικότερο μέτρο τη δημιουργία δύο ξεχωριστών εξόδων, που θα εξυπηρετούν διαφορετικές κατευθύνσεις. Πιο αναλυτικά, προτείνεται η κατασκευή δύο νέων εξόδων που θα απέχουν περίπου 150 μέτρα μεταξύ τους.
Σήμερα, τόσο οι οδηγοί που έρχονται από Ελευσίνα και κατευθύνονται προς τα βόρεια μέσω της Εθνικής Οδού, όσο και εκείνοι που έρχονται από το αεροδρόμιο με προορισμό τη Λαμία, εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν κοινή έξοδο, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ο διαχωρισμός αυτός κρίνεται ως η μόνη ρεαλιστική λύση για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο σημείο.
Παράλληλα, εξετάζεται και η δυνατότητα αύξησης των λωρίδων κυκλοφορίας σε επιλεγμένα τμήματα της Αττικής Οδού, όπου αυτό μπορεί να γίνει χωρίς εκτεταμένα έργα, αξιοποιώντας το πλάτος της υφιστάμενης διατομής. Αν και τέτοιες παρεμβάσεις δεν συγκεντρώνουν την ίδια βαρύτητα με τις αλλαγές στους κόμβους, θεωρείται ότι μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση, έστω και μερική, στην καθημερινή πίεση που δέχεται ο άξονας.
Σε δεύτερο πλάνο βρίσκονται και άλλες πρωτοβουλίες, όπως η ενίσχυση της χρήσης πομποδέκτη, που υπόσχεται να μειώσει τους χρόνους διέλευσης από τα διόδια, ειδικά σε ώρες αιχμής. Ωστόσο, αυτές οι δράσεις κρίνονται ως συμπληρωματικές και όχι καθοριστικές για την ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης.
Στο ευρύτερο πλαίσιο των παρεμβάσεων, υπάρχουν σε εκκρεμότητα και μεγαλεπήβολα σχέδια, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή η κατασκευή νέων αξόνων όπως αυτός που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, παρακάμπτοντας τον άξονα του Κηφισού. Αν και έχουν ήδη κατατεθεί σχετικές προτάσεις από μεγάλους ομίλους, η κυβέρνηση προς το παρόν διατηρεί στάση αναμονής, χωρίς να ανοίγει το φάκελο των πρότυπων προτάσεων.
Η ουσία όμως είναι πως, στην παρούσα φάση, το βάρος πέφτει σε άμεσα υλοποιήσιμες λύσεις, με τις παρεμβάσεις στον κόμβο της Μεταμόρφωσης να αποτελούν το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αποκατάσταση της οδικής ροής σε έναν από τους πιο κομβικούς κόμβους του λεκανοπεδίου.
Πηγή: topgeargreece.gr
Δημοφιλή
Απόφαση σταθμός για τους άνω των 60 - Ποιοι δεν βγαίνουν στη σύνταξη
Νησιά σε καθεστώς… take away - Οι τουρίστες γυρνούν την πλάτη στην εστίαση
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Ηράκλειο: Συγκίνηση για τον θάνατο του Θεόδωρου Χαλκιαδάκη
ΕΦΚΑ: Σήμερα η πληρωμή των αναδρομικών – Ποιους αφορά
Με αίμα βάφτηκε ξανά η άσφαλτος: Νεκρός 30χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο
ΟΠΕΚΕΠΕ: Λιγότεροι κατά 100 χιλιάδες οι αγρότες που υπέβαλαν αιτήσεις επιδότησης
Συντάξεις Σεπτεμβρίου: Τι ώρα θα μπουν σήμερα Τρίτη (26/8) τα λεφτά στους λογαριασμούς των συνταξιούχων