Ηράκλειο: 16oC

Ταραντίλης: Προαπαιτούμενο καινοτομίας η συνεργασία έρευνας – επιχειρήσεων

05.12.2023, 23:00

Στην Ημερίδα Τεχνολογίας που διοργάνωσε το ερευνητικό κέντρο Αθηνά στην Αθήνα

Τη στενή συνεργασία των ερευνητικών ιδρυμάτων με τις εδραιωμένες επιχειρήσεις της χώρας ως βασική προϋπόθεση για να μπορέσουν τα ελληνικά ερευνητικά προϊόντα και υπηρεσίες να απευθυνθούν στις μεγάλες διεθνείς αγορές επεσήμανε ο κ. Χρήστος Ταραντίλης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τομέα Κεντρικής Διοίκησης και Δημοσίου της EY στην Ελλάδα και Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Ημερίδα Τεχνολογίας που διοργάνωσε το ερευνητικό κέντρο Αθηνά στην Αθήνα.

Ο κ. Ταραντίλης ανέλυσε τον καθοριστικό ρόλο που παίζουν οι επιχειρήσεις στην επιτυχημένη πραγματοποίηση των σταδίων και των διαδικασιών προκειμένου τα αποτελέσματα της έρευνας να μεταφραστούν σε καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία και να βρουν τη θέση τους στην παγκόσμια αγορά. Υπογράμμισε επίσης ότι επιλογή του σεναρίου χρήσης του ερευνητικού αποτελέσματος που παράγεται στα εργαστήρια και η οποία καλείται να απαντήσει ποιο συγκεκριμένο πρόβλημα ή ανάγκη της αγοράς θα μπορούσε να επιλύσει το ερευνητικό αποτέλεσμα, δεν επιβεβαιώνεται παρά μόνο αν η ερευνητική ομάδα έρθει σε επαφή με την ίδια την αγορά, η οποία και συνήθως προτείνει βελτιώσεις. Στη συνέχεια ο κ. Ταραντίλης αναφέρθηκε στην ανάγκη πιλοτικής χρήσης του ερευνητικού αποτελέσματος (proof-of-concept) σε μία επιχείρηση προκειμένου να αποδειχθεί ο μετασχηματισμός του ερευνητικού αποτελέσματος σε προϊόν ή υπηρεσία.

Ακολούθως, ο κ. Ταραντίλης αναφέρθηκε στην ανάγκη οι ερευνητικές ομάδες, που στοχεύουν στην επιχειρηματική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων τους, να εντάξουν στο δυναμικό τους άτομα με επιχειρηματικές δεξιότητες και γνώσεις (π.χ. στα οικονομικά, το marketing, τη διοίκηση επιχειρήσεων). Σύμφωνα με τον κ. Ταραντίλη, αυτά τα άτομα θα βοηθήσουν καταλυτικά να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί η στρατηγική εισόδου στην αγορά του ερευνητικού προϊόντος (go-to-market strategy), ορίζοντας το προφίλ του πελάτη-στόχου για το προϊόν ή την υπηρεσία, τα κανάλια προσέγγισής του και τον τρόπο για συστηματικές και αυξανόμενες πωλήσεις. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί αρχικά θετική ταμειακή ροή και οικονομική βιωσιμότητα και στη συνέχεια ανάπτυξη και επέκταση σε διεθνές επίπεδο (scale-up), με στόχο την αύξηση των εσόδων, τη διεύρυνση του target group των πελατών και τη διείσδυση σε νέες αγορές.

Κλείνοντας, ο κ. Ταραντίλης εξήρε την ανάπτυξη αριστείας του ερευνητικού κέντρου Αθηνά σε διεθνές επίπεδο καθώς και τις ποικίλες δράσεις για την επίτευξη συνεργασιών και δικτύωσης με τη βιομηχανία.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

πριν από 4 λεπτά
Οικονομία

Αγρότες: Αυξάνονται κατά 50% τα όρια επιστροφής του ΕΦΚ – Ποιοι ωφελούνται

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Ηράκλειο

«Καζάνι που βράζει» τα Βορίζια – Κατέθεσε ο γιος της 56χρονης που είχε «εξαφανιστεί»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Πολιτική

Κ. Χατζηδάκης: Είμαστε στην τελική ευθεία για τις πληρωμές στους αγρότες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 15 λεπτά
Ηράκλειο

Χάνεται η σχολική χρονιά για εκατοντάδες μαθητές στο νομό Ηρακλείου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Κόσμος

Σταρ της K-pop κατέρρευσε στη σκηνή -Είχε χάσει 10 κιλά σε ένα μήνα μετά από κριτική για το βάρος της – Δείτε βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Κόσμος

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 10 εκατομμύρια ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Αθλητικά

Πασίγνωστος ποδοσφαιριστής κατηγορείται για απάτη αξίας 500.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 35 λεπτά
Κρήτη

Η Κρήτη ανάμεσα στους Κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Ελλάδα

Καρκινοπαθής δώρισε 200.000€ στον παλαιοημερολογίτη ιερέα – Ποια ήταν η γυναίκα που έκανε τη δωρεά για να χτιστεί εκκλησία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Ελλάδα

«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Περισσότερα από 100.000 νοικοκυριά στο Πρόγραμμα

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →