Ηράκλειο: 21oC

Αυτοκίνητο: Ποια είναι η σωστή πίεση αέρα για τα λάστιχα – Ελάχιστοι γνωρίζουν την απάντηση

06.07.2025, 14:04

Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης στα λάστιχα εξασφαλίζει την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη οδήγηση και μεταφορά των επιβατών

Ένας από τους πιο σημαντικότερους τακτικούς ελέγχους που πρέπει να πραγματοποιεί ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου αφορά τη μέτρηση της πίεσης στα λάστιχα.

Τα ελαστικά είναι τα μοναδικά στοιχεία του αυτοκινήτου που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα, επομένως η σωστή πίεση εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών αλλά και την εύρυθμη λειτουργία του οχήματος.

Η σωστή πίεση στα ελαστικά βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου, ενώ βοηθά και στην ομοιόμορφη φθορά τους. Ωστόσο η ενδεδειγμένη πίεση που συνιστούν οι κατασκευαστές είναι διαφορετική για κάθε αυτοκίνητο.

Κατά προσέγγιση, για τα ελαστικά ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου οι κατασκευαστές συνιστούν πίεση 2,2 με 2,3 bar, ενώ σε ένα βαρύτερο όχημα, όπως για παράδειγμα σε ένα SUV, οι κατασκευαστές συνιστούν κατά μέσο όρο 2,4 bar.

Για μεγαλύτερη ακρίβεια θα πρέπει να αναζητήσουμε την προτεινόμενη πίεση στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή ή στο γνωστό σε όλους «ταμπελάκι» με τις συνιστώμενες πιέσεις των ελαστικών. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με «κρύα» ελαστικά, πριν δηλαδή αυτά διανύσουν μεγάλη απόσταση.

Επίσης, είναι σημαντικό να ελέγχουμε τακτικά και το επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα περισσότερα ελαστικά διαθέτουν ενσωματωμένους δείκτες φθοράς, που επιτρέπουν στον οδηγό να εκτιμήσει την κατάστασή τους, η οποία επηρεάζει επίσης τη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο.

Αυτά είναι για παράδειγμα το ABS και το traction control, ενώ η κατάστασή τους επηρεάζει δευτερευόντως και άλλους πολύ σημαντικούς τομείς, όπως η οικονομία καυσίμου και η συνολική ποιότητα κύλισης.

Το ελάχιστο νόμιμο βάθος σκαλίσματος του ελαστικού είναι 1,6 χλστ.. Παρόλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλειά σας απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χλστ. (καινούργιο έχει βάθος 8 έως 9 χλστ.).

Κάτω από τα 3 χιλιοστά βάθος, αυξάνεται σημαντικά και η πιθανότητα υδρολίσθησης, επειδή το ελαστικό δεν προλαβαίνει να απομακρύνει το νερό αποτελεσματικά.

Τέλος, αν σκάσει κάποιο λάστιχο ενώ οδηγείτε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αποφύγετε τις απότομες κινήσεις με το τιμόνι, να ενεργοποιήσετε τα αλάρμ, και να προσπαθήσετε να σταματήσετε σε ασφαλές σημείο στην άκρη του δρόμου. Εκεί μπορείτε να προχωρήσετε σε αντικατάσταση του σκασμένου ελαστικού.

πριν από 2 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Οδηγός κίνδυνος – θάνατος κάνει επικίνδυνη προσπέραση (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 12 λεπτά
Πολιτική

Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Η Δημοκρατία είναι ισχυρή όταν στεκόμαστε ενωμένοι απέναντι στη βία και γενναιόδωροι στον διάλογο»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ελλάδα

Συνελήφθη 55χρονος ηθικός αυτουργός σε απόπειρα ανθρωποκτονίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Εξάρχεια: Σεξουαλική παρενόχληση 36χρονης κοντά σε στάση λεωφορείου!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Ελλάδα

Περιπολικό συνοδεύει νύφη στην εκκλησία – Οι έντονες αντιδράσεις (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Αθλητικά

Αταμάν: «Έχουμε τραυματίες παίκτες και ελπίζω να έχουμε κάποιους μαζί μας την Τρίτη»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 30 λεπτά
Ελλάδα

Συγγενής του 22χρονου συνεργού της διπλής δολοφονίας: «Το παιδί λειτούργησε στον ρόλο του «χρήσιμου ηλίθιου» σε ένα καλά οργανωμένο σχέδιο» (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Κρήτη

Hράκλειο: Άγριος καβγάς γυναικών… κατέληξε στο νοσοκομείο!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 56 λεπτά
Κρήτη

Chevron – Helleniq Energy: Τι αλλάζει στα ενεργειακά με τη συμφωνία για τα «οικόπεδα» Κρήτης και Πελοποννήσου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 57 λεπτά
Ελλάδα

Κως: Aνήλικος ήταν θύτης revenge porn σε συνομήλικούς του

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →