Tι δήλωσε στο Cretaone ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου
Με «μικρό καλάθι» υποδέχονται οι έμποροι του Ηρακλείου την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που θα ξεκινήσουν επίσημα στις 4 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως τα τέλη Αυγούστου.
Παρά τις ιδιαίτερα υψηλές τουριστικές αφίξεις, οι τοπικές επιχειρήσεις διαπιστώνουν μείωση στους τζίρους τους, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, τον αυξημένο πληθωρισμό, αλλά και στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ευρωπαίων που επισκέπτονται το νησί μας.
Αν και οι αφίξεις τουριστών από την έναρξη της τουριστικής σεζόν μέχρι και σήμερα έχουν αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, με τις πληρότητες στα ξενοδοχεία, στα καταλύματα αλλά και στα Airbnb διαμερίσματα να είναι υψηλές, οι περισσότεροι έμποροι αναφέρουν μειωμένη αγοραστική δραστηριότητα και σημαντική πτώση του τζίρου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, η οποία για το διάστημα από τον Απρίλιο έως και σήμερα, φθάνει ακόμα και το 25%.
Οι λόγοι για τη χαμηλή εμπορική κίνηση, παρά τον υψηλό αριθμό τουριστών, είναι πολλοί. Πρώτον, οι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν να ξοδεύουν χρήματα σε εμπειρίες — φαγητό, διασκέδαση, μετακινήσεις και εκδρομές — και όχι απαραίτητα σε ψώνια ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Δεύτερον, η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών έχει μεταβάλει καθοριστικά τις συνήθειες των καταναλωτών. Πολλοί επισκέπτες, ακόμα και ενώ βρίσκονται σε διακοπές, προτιμούν να ψωνίζουν από διεθνείς πλατφόρμες κυρίως τρίτων χωρών, με παραδόσεις στο σπίτι και αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο τις αγορές από τα τοπικά φυσικά καταστήματα.
Ταυτόχρονα, οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα διαρκώς αυξανόμενο κόστος ζωής. Η ακρίβεια σε βασικά αγαθά, ενέργεια και υπηρεσίες έχει οδηγήσει σε περιορισμό των αγορών ακόμα και στις περιόδους των εκπτώσεων, οι οποίες παλαιότερα αποτελούσαν παραδοσιακά την «ανάσα» των επιχειρήσεων.
Μεγάλο «αγκάθι» ο αθέμιτος ανταγωνισμός
Μιλώντας στο Cretaone.gr ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μενέλαος Σκουλούδης τόνισε ότι «η συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων στο νομό Ηρακλείου αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα υποφέρει», υπογραμμίζοντας ότι το κυρίαρχο πρόβλημα της συρρίκνωσης των τζίρων στο λιανεμπόριο οφείλεται στον αθέμιτο ανταγωνισμό με τις εισαγόμενες, κυρίως κινεζικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι οποίες όπως είπε χαρακτηριστικά «έχουν κάνει μεγάλη ζημιά όχι μόνο στην ελληνική αλλά συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά».
Ο κ. Σκουλούδης σημείωσε εμφατικά πως το λιανεμπόριο τείνει να εξαφανιστεί καθώς οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις εταιρείες που εισάγουν τα προϊόντα στη χώρα μας απευθείας από την Κίνα με πολύ μικρό κόστος παράδοσης. Εταιρείες – κολοσσοί οι οποίες δεν απασχολούν εργαζόμενους στη χώρα μας, δεν αποδίδουν ασφαλιστικές εισφορές, δεν πληρώνουν φόρους και τελικά τα χρήματα που προέρχονται από αυτές τις συναλλαγές δεν μένουν στη χώρα.
Μάλιστα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μενέλαος Σκουλούδης πρόσθεσε απαιτείται η καλλιέργεια μιας καταναλωτικής κουλτούρας που θα στηρίζει την τοπική αγορά και οικονομία, καθώς τα χρήματα επιστρέφονται έμμεσα στους πολίτες. «Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο στη χώρα μας, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, απασχολούν τεράστιο ποσοστό εργαζομένων και τελικά είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης του ασφαλιστικού μας συστήματος», είπε χαρακτηριστικά.
«Αν καταρρεύσει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα δεν θα υπάρχουν θέσεις εργασίας, ενώ κινδυνεύει να καταρρεύσει το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας» είπε και συμπλήρωσε ότι «όσο ψωνίζουν οι καταναλωτές από αλλοδαπές εταιρείες e-shopπου είναι εκτός χώρας, όλα τα χρήματα πάνε στον Καιάδα, ενώ δεν επιστρέφονται ποτέ στους πολίτες και συνεπώς δεν υπάρχει ανάπτυξη στη χώρα», πρόσθεσε.
Θερινές εκπτώσεις: «Μικρό καλάθι» κρατούν οι έμποροι
Αναφορικά με τις προσδοκίες των εμπόρων κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, ο κ. Σκουλούδης ανέφερε ότι «οι εκπτώσεις του καλοκαιριού διενεργούνται εν μέσω της τουριστικής σεζόν και μάλιστα στο πικ της σεζόν, ενώ παράλληλα την ίδια περίοδο αυξάνονται εκθετικά οι πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως γάμοι, βαπτίσεις κλπ. Συνεπώς είναι μια περίοδος που δουλεύουν τα καταστήματα».
Ωστόσο, εμφανίστηκε επιφυλακτικός όσον αφορά στους τζίρους των καταστημάτων καθώς όπως τόνισε «ο αθέμιτος ανταγωνισμός, τα χαμηλά εισοδήματα και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των ντόπιων και των ξένων επισκεπτών, δημιουργούν μια άνευ προηγουμένου, μειωμένη αγοραστική δραστηριότητα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο στο Ηράκλειο.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου υπογράμμισε ότι οι εκπτώσεις που θα δουν οι καταναλωτές κατά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων θα κυμαίνονται από 20% – 40%, ενώ πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να προβλεφθεί το ακριβές ποσοστό που μπορεί να φθάσουν, καθώς αυτό εξαρτάται από τα διαθέσιμα εμπορεύματα του εκάστοτε καταστήματος. «Αν μείνουν πολλά εμπορεύματα προς τα μέσα Αυγούστου, θα αυξηθεί και το ποσοστό των εκπτώσεων», είπε χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα
Δημοφιλή
Χανιά: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των μεταναστών στην πλατεία Σούδας
Κρήτη: Δείτε το βίντεο με την viral μαντινάδα που γράφτηκε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - «Όλη την επιδότηση την έχω φαγωμένη»
Ηράκλειο: Σε αυξημένη επιφυλακή την Κυριακή 13 Ιουλίου το Λιμεναρχείο Ηρακλείου
Βόλος: Συνελήφθη ο κυβερνήτης του πολυτελούς γιοτ του Κριστιάνο Ρονάλντο
Έρχεται ο πιο παρατεταμένος καύσωνας - Προειδοποίηση για την Ελλάδα
Ποιο πρόσωπο «παίρνει» την θέση του Γιώργου Παπαδάκη στο «Καλημέρα Ελλάδα»
Αυτά τα 5 ζώδια θα έχουν μόνο χαρές για το υπόλοιπο του 2025 - «Μετά τη θύελλα, έρχονται καλύτερες μέρες με πολλές ευκαιρίες»
ΟΠΕΚΕΠΕ: Έρχονται νέες διώξεις κατά βουλευτών και υπουργών για το σκάνδαλο των μαϊμού επιδοτήσεων
Τα 2 ζώδια που θα ζήσουν το πιο όμορφο καλοκαίρι