Σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο
Σφοδρή και τεκμηριωμένη κριτική άσκησε η Βουλευτής Λασιθίου και Τομεάρχης Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Σπυριδάκη, κατά την τοποθέτησή της στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά την ασφάλεια, την εποπτεία και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η κα Σπυριδάκη ξεκίνησε την ομιλία της αναφερόμενη στο γενικό πολιτικό κλίμα και στη στάση της Κυβέρνησης, τονίζοντας:
«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται πλέον σε διαρκή άμυνα, πιεσμένη από την κοινωνική δυσαρέσκεια, από τις αποκαλύψεις που την απογυμνώνουν και την πραγματικότητα.»
Σχολιάζοντας, μάλιστα, την επικοινωνιακή διαχείριση της κυβέρνησης, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι:
«Όσο και αν προσπαθείτε όμως, κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, να διαστρεβλώσετε την αλήθεια η ευθύνη σας είναι ίδια και δεν μπορείτε να τη μοιράσετε όσο και αν προσπαθείτε να διαστρεβλώσετε λόγια και να μοιραστείτε τεχνικές κοπτοραπτικής τόσο εντός όσο και εκτός Βουλής.»
Περνώντας στην ουσία του νομοσχεδίου, η Βουλευτής επεσήμανε την έλλειψη συνεκτικής στρατηγικής:
«Είναι το τέταρτο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο από το 2019, και ακόμα δεν υπάρχει συνεκτική στρατηγική. Η πρόοδος δεν είναι πρόθεση. Είναι αποτέλεσμα.»
Η κα Σπυριδάκη υπογράμμισε στη συνέχεια το χάσμα εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στο κράτος και στη διαχείριση της ασφάλειας:
«Το 70% των συμπολιτών μας δηλώνει ότι προτιμά να μη λειτουργούν τα τρένα αν δεν είναι ασφαλή. Αυτό το νούμερο δεν είναι απλώς ποσοστό. Είναι κοινωνικό τραύμα.»
Επιπρόσθετα, η κα Σπυριδάκη δεν παρέλειψε να ασκήσει ευθεία πολιτική κριτική στον Υπουργό Υποδομών, δηλώνοντας:
«Τώρα, κύριε Υπουργέ, μένει να φανεί αν θα σταθείτε προσωπικά στο ύψος των περιστάσεων, που συνεπάγεται η ασφάλεια των σιδηροδρόμων ή αν θα σταθείτε στο ύψος του προκατόχου σας. Γιατί, αν είναι να συνεχίσετε στην ίδια νοοτροπία, τότε δεν μιλάμε για επανεκκίνηση, δεν μιλάμε για νέα αρχή. Απλά μιλάμε για ανακύκλωση της αποτυχίας.»
Η Βουλευτής επισήμανε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν περιορίζεται σε μια εύκολη κριτική, αλλά έχει παρουσιάσει πλήρες και εναλλακτικό σχέδιο, κάνοντας αναφορά στις προτάσεις του κόμματος:
«Το EΤCS, το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών, υπάρχει. Δεν καλούμαστε να το εφεύρουμε. Χρειάζεται βούληση και σχέδιο για να εφαρμοστεί.»
Αναφερόμενη, επίσης, στις προσλήψεις, στηλίτευσε τις ρουσφετολογικές πρακτικές της κυβέρνησης και τις παρακάμψεις του ΑΣΕΠ:
«Το να διασφαλιστεί επάρκεια και αξιοκρατία σε δέκα ημέρες είναι σχεδόν απίθανο. Εμείς προτείνουμε επανεκκίνηση, επανεκπαίδευση και επαναξιολόγηση ανά διετία.»
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη στελέχωση με επαγγελματίες και στην ανάγκη ίδρυσης νέων θεσμών για την εκπαίδευση και την εποπτεία:
«Προτείνουμε τη δημιουργία μεταπτυχιακού στη δομική μηχανική και την επανεκκίνηση του Κέντρου Εκπαιδευτικής Κατάρτισης ΟΣΕ με διεθνή πρότυπα.»
Παράλληλα, όσον αφορά τις εποπτικές αρχές, επεσήμανε την ανάγκη για ανεξαρτησία και αξιοκρατία:
«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν μπορεί να λειτουργεί ως φέουδο με μετακλητούς. Προτείνουμε ένα θεσμικά ανεξάρτητο εθνικό συμβούλιο που θα λογοδοτεί στην κοινωνία.»
Επιπλέον, κατήγγειλε την πρακτική των απευθείας αναθέσεων και την απουσία διαφανούς σχεδιασμού:
«Αυτή η ρύθμιση είναι θεσμική εκτροπή που στρεβλώνει τον ανταγωνισμό. Δεν λέμε όχι σε κάθε προσπάθεια. Λέμε όχι στο πρόχειρο και στο αποσπασματικό που μας στοίχισε 57 ζωές.»
Κλείνοντας, η κα Σπυριδάκη ανέδειξε το έλλειμμα ευθύνης της κυβέρνησης:
«Βλέπουμε πειθαρχικές διαδικασίες για τα χαμηλά στελέχη. Κυρώσεις για τους πρώτους της γραμμής πότε θα δούμε; Πότε θα αξιολογηθεί η ηγεσία που απέκρυψε τα προβλήματα;»
Και κατέληξε με ένα σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης στους πολίτες:
«Οι πολίτες δεν αναρωτιούνται αν συμφωνούμε. Αναρωτιούνται αν μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους χωρίς τον φόβο του επόμενου δυστυχήματος […] Εμείς θα είμαστε εδώ. Για να λέμε την αλήθεια, να χτίζουμε εμπιστοσύνη και να στεκόμαστε εμπόδιο σε ό,τι στερεί την ασφάλεια και την προοπτική.»
Σύνοψη άρθρου
- Η Κατερίνα Σπυριδάκη άσκησε έντονη κριτική στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, επισημαίνοντας την έλλειψη συνεκτικής στρατηγικής.
- Υπογράμμισε το χάσμα εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και την ανάγκη για ασφαλέστερα τρένα.
- Πρότεινε την ίδρυση νέων θεσμών και την ενίσχυση της εκπαίδευσης για την αποτελεσματική εποπτεία του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Κατέκρινε τις πρακτικές των απευθείας αναθέσεων και τόνισε την ανάγκη για διαφάνεια και αξιοκρατία.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Σοκάρουν οι εικόνες από το θανατηφόρο τροχαίο στο Αστρίτσι: Σμπαράλια το Ι.Χ. όπου ανασύρθηκε νεκρό ένα άτομο
Κρήτη: Θλίψη στην Γέργερη για τον θάνατο της αγαπητής Ευθυμίας
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο με τραυματίες στο Αστρίτσι
Καιρός - Κολυδάς: «Προσοχή, έρχονται μεγάλα ύψη βροχής Τρίτη και Τετάρτη - Πως επηρεάζεται η Κρήτη
Στην Κρήτη λειτουργεί πλέον η μεγαλύτερη γεώτρηση σε όλη την Ελλάδα!
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
«Είχαμε σχεδιάσει με Καρυστιανού να ανακοινώσει κόμμα στις 24 Ιουλίου στα Χανιά» - Αποκαλύψεις Καραχάλιου για το «Κύμα»
Τραγωδία στην άσφαλτο: Ένας νεκρός και δύο τραυματίες στο τροχαίο στο Αστρίτσι
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από δάσκαλο στα Βορίζια: «Εφυγα από το σχολείο νύχτα, κυνηγημένος»