Ηράκλειο: 37oC

Αφήνουν τις ταβέρνες και γεμίζουν τα σούπερ μάρκετ

26.07.2025, 14:34

Το «απόλυτο καλοκαίρι» είναι ένας φραπές στο Airbnb και ένα gin tonic στο μπαλκόνι με θέα το λεμόνι

Κάποτε οι τουρίστες έψαχναν την καλύτερη ταβέρνα με θέα και το πιο «ινσταγκραμικό» beach bar. Τώρα, φαίνεται πως το «απόλυτο καλοκαίρι» είναι ένα φραπεδάκι στο Airbnb και ένα gin tonic στο μπαλκόνι με θέα το… λεμόνι. Με τιμές καφέ σε παραλία που φλερτάρουν τα 6+ ευρώ, ο τουρίστας… σκέφτεται ελληνικά: πάει σούπερ μάρκετ, αγοράζει καψούλες, βότκες και μπουκιές, και το παίζει σεφ.

Πίσω από το αστείο, πάντως, κρύβεται μια σοβαρή στροφή: τα νησιά μετατρέπονται σε πεδία μάχης… λιανεμπορίου. Σούπερ μάρκετ vs εστίασης. Και οι αριθμοί το λένε ξεκάθαρα: ο τουρίστας έγινε «έξυπνος καταναλωτής» — για να μην πούμε «φειδωλός». Θυμάστε κάποτε που έλεγαν πως οι Έλληνες φεύγουν με σακούλες από το μονάβη και οι τουρίστες μετρούσαν ένα ένα τα προϊόντα. Εφτασε ο καιρός. Καλό για τα ράφια, όχι και τόσο για τα τραπέζια.

Σύνοψη άρθρου

  • Οι τουρίστες πλέον προτιμούν να απολαμβάνουν ποτά και φαγητό στα καταλύματά τους αντί για ταβέρνες και beach bars.
  • Η αύξηση τιμών στην εστίαση οδηγεί τους επισκέπτες να αγοράζουν προμήθειες από σούπερ μάρκετ και να μαγειρεύουν μόνοι τους.
  • Τα νησιά γίνονται πεδία ανταγωνισμού μεταξύ λιανεμπορίου και εστίασης λόγω αυτής της αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
  • Η μετατροπή των τουριστών σε «έξυπνους καταναλωτές» ενισχύει τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ εις βάρος της τοπικής εστίασης.