Ηράκλειο: 13oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Ακρίβεια: Σε περικοπές αγορών προχωρούν οι καταναλωτές

10.12.2023, 14:19

Τις προσφορές 1+1 προτιμούν οι καταναλωτές

Σε φθηνότερες μάρκες, σε προσφορές, αλλά και σε περικοπές κάποιων αγορών προχωρούν πλέον αρκετοί Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν τις δαπάνες τους για να αντεπεξέλθουν σε καθημερινές βασικές ανάγκες.

Ο πληθωρισμός έχει «ροκανίσει» ένα μέρος του εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, με το 51% να δηλώνει πως έχει κόψει τελείως κάποιες αγορές στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει χρήματα για τους επόμενους 12 μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώρες παγκοσμίως κινείται χαμηλότερα και ανέρχεται στο 33%.

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός την αγοραστική δύναμη και τις συνήθειες των καταναλωτών», που παρουσιάζει τις τάσεις στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες 18 χώρες (Γαλλία, Kίνα, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, ΗΠΑ, Ινδονησία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.ά.), το 62% των Ελλήνων καταναλωτών, έναντι 34% στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού, επιλέγει φθηνότερες μάρκες, ενώ το 58% των Ελλήνων, έναντι 22% διεθνώς, δηλώνει πως τα περισσότερα προϊόντα που αγόρασε είναι σε προσφορά «1+1 δώρο».

Ενα εξίσου υψηλό ποσοστό, ήτοι το 53% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, παραδέχεται πως περιμένει να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να κάνει τις αγορές του (έναντι 35% στις υπόλοιπες χώρες), ενώ 5 στους 10 έχουν κόψει τελείως κάποιες αγορές.

Εξαιτίας της ακρίβειας και του επίμονου πληθωρισμού, ειδικά στα είδη τροφίμων (με αποκορύφωμα την τιμή του λαδιού), το 46% παραδέχεται πως διατηρεί σφιχτό προϋπολογισμό, ενώ ένα υψηλό ποσοστό της τάξης του 37% λέει πως έχει στραφεί σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Αντίθετα, μόλις 15% των υπόλοιπων χωρών απαντούν πως έχουν κάνει αντίστοιχες εκπτώσεις στην ποιότητα.

Στη λίστα των αγορών τους φαίνεται πως δεν συμπεριλαμβάνουν καθόλου πλέον οι Ελληνες καταναλωτές προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Ετσι, τις αγορές για ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ έχει κόψει τελείως τους τελευταίους 12 μήνες το 35% των καταναλωτών, ενώ 5 στους 10 περιμένουν να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να προβούν σε τέτοιες αγορές. Παράλληλα, οι περισσότεροι Ελληνες αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς σε προσφορά, ενώ το 33% έχει επιλέξει να μην τα προμηθεύεται καθόλου. Διστακτικοί και σφικτοί με το budget τους θα συνεχίσουν να είναι και το επόμενο διάστημα οι Ελληνες καταναλωτές.

πριν από 5 λεπτά
Ελλάδα

Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του ΟΠΕΚΕΠΕ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 8 λεπτά
Ελλάδα

Τράπεζες: Πώς θα λειτουργήσουν τις ημέρες των γιορτών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ελλάδα

Αυτός είναι ο χάρτης των μπλόκων στη χώρα – Δείτε ποιους δρόμους πρέπει να ακολουθήσετε, εάν πρόκειται να ταξιδέψετε!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ελλάδα

Εορταστικό ωράριο Χριστουγέννων 2025

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Πολιτική

ΠΑΣΟΚ: «Κυβέρνηση και Μητσοτάκης βαριά εκτεθειμένοι για το σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Style

Τάσος Χαλκιάς: «Είναι ντροπή να λέμε ότι η Επίδαυρος πρέπει να γίνει μουσείο»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κόσμος

Νεκρός πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής της Γερμανίας – Έπεσε από αναβατήρα μπροστά στα μάτια της συζύγου του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 35 λεπτά
Πολιτική

Η Συρεγγέλα προανήγγειλε νομικές ενέργειες κατά της Κωνσταντοπούλου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Ελλάδα

Αγρότες – Ανεστίδης: «Έχω στο κινητό τα ονόματα αυτών που μου έλεγαν να σπάσω τα μπλόκα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 44 λεπτά
Κρήτη

Η Γαύδος στην πρώτη γραμμή του μεταναστευτικού – «Έχει καταντήσει καθημερινότητα εδώ και 2-3 χρόνια»

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →