Τις προσφορές 1+1 προτιμούν οι καταναλωτές
Σε φθηνότερες μάρκες, σε προσφορές, αλλά και σε περικοπές κάποιων αγορών προχωρούν πλέον αρκετοί Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν τις δαπάνες τους για να αντεπεξέλθουν σε καθημερινές βασικές ανάγκες.
Ο πληθωρισμός έχει «ροκανίσει» ένα μέρος του εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, με το 51% να δηλώνει πως έχει κόψει τελείως κάποιες αγορές στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει χρήματα για τους επόμενους 12 μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώρες παγκοσμίως κινείται χαμηλότερα και ανέρχεται στο 33%.
Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός την αγοραστική δύναμη και τις συνήθειες των καταναλωτών», που παρουσιάζει τις τάσεις στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες 18 χώρες (Γαλλία, Kίνα, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, ΗΠΑ, Ινδονησία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.ά.), το 62% των Ελλήνων καταναλωτών, έναντι 34% στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού, επιλέγει φθηνότερες μάρκες, ενώ το 58% των Ελλήνων, έναντι 22% διεθνώς, δηλώνει πως τα περισσότερα προϊόντα που αγόρασε είναι σε προσφορά «1+1 δώρο».
Ενα εξίσου υψηλό ποσοστό, ήτοι το 53% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, παραδέχεται πως περιμένει να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να κάνει τις αγορές του (έναντι 35% στις υπόλοιπες χώρες), ενώ 5 στους 10 έχουν κόψει τελείως κάποιες αγορές.
Εξαιτίας της ακρίβειας και του επίμονου πληθωρισμού, ειδικά στα είδη τροφίμων (με αποκορύφωμα την τιμή του λαδιού), το 46% παραδέχεται πως διατηρεί σφιχτό προϋπολογισμό, ενώ ένα υψηλό ποσοστό της τάξης του 37% λέει πως έχει στραφεί σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Αντίθετα, μόλις 15% των υπόλοιπων χωρών απαντούν πως έχουν κάνει αντίστοιχες εκπτώσεις στην ποιότητα.
Στη λίστα των αγορών τους φαίνεται πως δεν συμπεριλαμβάνουν καθόλου πλέον οι Ελληνες καταναλωτές προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Ετσι, τις αγορές για ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ έχει κόψει τελείως τους τελευταίους 12 μήνες το 35% των καταναλωτών, ενώ 5 στους 10 περιμένουν να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να προβούν σε τέτοιες αγορές. Παράλληλα, οι περισσότεροι Ελληνες αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς σε προσφορά, ενώ το 33% έχει επιλέξει να μην τα προμηθεύεται καθόλου. Διστακτικοί και σφικτοί με το budget τους θα συνεχίσουν να είναι και το επόμενο διάστημα οι Ελληνες καταναλωτές.
Δημοφιλή
Κρήτη: Δείτε το βίντεο με την viral μαντινάδα που γράφτηκε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - «Όλη την επιδότηση την έχω φαγωμένη»
Τραγωδία σε χωριό της Κρήτης: Νεκρός 25χρονος με τραύμα από μαχαίρι – Εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα
Την έπιασαν τα γέλια την Ειρήνη Μουρτζούκου όταν μπήκε στο περιπολικό για να πάει στην Πάτρα - Δείτε την θρασύτατη αντίδρασή της
Χανιά: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των μεταναστών στην πλατεία Σούδας
Τροχαίο έξω από το «Νίκος Καζαντζάκης» - ΙΧ συγκρούστηκε με λεωφορείο
Τραγωδία στην Κρήτη: Νεκρός 30χρονος που κατέρρευσε ενώ κολυμπούσε
Αυτά τα 5 ζώδια θα έχουν μόνο χαρές για το υπόλοιπο του 2025 - «Μετά τη θύελλα, έρχονται καλύτερες μέρες με πολλές ευκαιρίες»
Ηράκλειο: Σε αυξημένη επιφυλακή την Κυριακή 13 Ιουλίου το Λιμεναρχείο Ηρακλείου
Βόλος: Συνελήφθη ο κυβερνήτης του πολυτελούς γιοτ του Κριστιάνο Ρονάλντο