Ηράκλειο: 23oC

Κόλλησε το γκάζι: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης

25.08.2025, 11:48

Το «κόλλημα» του γκαζιού είναι φαινόμενο που εμφανίζεται κυρίως σε παλαιότερα αυτοκίνητα

Οι περισσότεροι οδηγοί πατάνε γκάζι μόνο όταν το θέλουν.

Υπάρχει όμως ένα σπάνιο αλλά επικίνδυνο σενάριο που ακόμα και οι πιο έμπειροι μπορεί να τα χάσουν, όταν το πεντάλ κολλήσει στο πάτωμα χωρίς τη θέλησή τους.

Σε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση, το αυτοκίνητο συνεχίζει να επιταχύνει ανεξέλεγκτα, μετατρέποντας τη διαδρομή σε εφιάλτη.

Το «κόλλημα» του γκαζιού είναι φαινόμενο που εμφανίζεται κυρίως σε παλαιότερα αυτοκίνητα και μπορεί να οφείλεται είτε σε ένα απλό πατάκι που μπλέχτηκε κάτω από το πεντάλ, είτε σε μηχανική βλάβη.

Το πώς θα αντιδράσεις εκείνη τη στιγμή κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην ασφάλεια και σε μια επικίνδυνη κατάσταση.

Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;

Αρχικά, δεν πρέπει να χάσεις την ψυχραιμία σου, καθώς ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό και να οδηγήσει σε λάθος κινήσεις.

Η πρώτη αντίδραση πρέπει να είναι το παρατεταμένο πάτημα του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτή η ενέργεια είναι συνήθως αρκετή, καθώς με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και σταματά η επιτάχυνση.

Σε παλαιότερα μοντέλα, όμως, το φρενάρισμα από μόνο του μπορεί να μην οδηγήσει σε πλήρη ακινητοποίηση.

Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να βάλεις το κιβώτιο στη «νεκρά» (N).

Αν έχεις χειροκίνητο, επιλέγεις νεκρά, ενώ σε αυτόματο μετακινείς τον λεβιέ στη θέση «Ν». Πατώντας ταυτόχρονα το φρένο, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.

Αφού σβήσεις τον κινητήρα, έλεγξε αν το «κόλλημα» προκλήθηκε από το πατάκι.

Αν όχι, τότε μην προσπαθήσεις να τον βάλεις ξανά μπροστά, αλλά κάλεσε οδική βοήθεια ώστε το αυτοκίνητο να μεταφερθεί στο συνεργείο για διάγνωση του προβλήματος.

Πηγή: car and motor.gr

Σύνοψη άρθρου

  • Το κόλλημα του γκαζιού είναι συχνό σε παλαιότερα αυτοκίνητα και μπορεί να οφείλεται σε μηχανική βλάβη ή πατάκι κάτω από το πεντάλ.
  • Η ψυχραιμία είναι κρίσιμη και η πρώτη αντίδραση πρέπει να είναι το παρατεταμένο πάτημα του φρένου.
  • Σε παλαιότερα μοντέλα, το φρενάρισμα συνοδεύεται από την επιλογή της «νεκράς» για πλήρη ακινητοποίηση.
  • Αν το πρόβλημα δεν οφείλεται σε πατάκι, κάλεσε οδική βοήθεια για διάγνωση στο συνεργείο.
πριν από 3 λεπτά
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σύγκρουση συμφερόντων και η οικογενειακή επιχείρηση του αντιπροέδρου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Style

Netflix Alert: Οι 5 σειρές που έχουν “κολλήσει” όλοι τον Οκτώβριο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Style

Ο καθηγητής που κοιμήθηκε το 1921 και ξύπνησε στο… 3906 – Το ημερολόγιο που μιλά για το μέλλον της ανθρωπότητας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ελλάδα

Νίκος Πλακιάς: Πώς να συνηθίσω την εικόνα από τα άδεια κρεβάτια των παιδιών μου;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Style

Το «χρυσό φόρεμα» του Ντουμπάι που έσπασε ρεκόρ Γκίνες – Ζυγίζει 10 κιλά και κοστίζει πάνω από 1 εκατ. δολάρια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 27 λεπτά
Style

Γιώργος Μαζωνάκης με εσώρουχο: Η φωτογραφία που «τρέλανε» το Instagram

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Ηράκλειο

Θλίψη στην Μεσαρά για τον χαμό του αγαπητού δασκάλου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Style

WestJet: Τέλος τα ανακλινόμενα καθίσματα – Θέλεις να ξαπλώσεις; Πλήρωσε έξτρα!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 46 λεπτά
Πολιτική

Τσουκαλάς: «Ο κ. Μαρινάκης προσπάθησε να παρουσιάσει τον κ. Βορίδη αδικημένο και κατατρεγμένο»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 48 λεπτά
Style

Δημήτρης Αλεξάνδρου: Η αλήθεια για την «ενόχλησή» του με την Ιωάννα Τούνη

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →