Αλλάγες στα όρια στην Ευρώπη – Πως επηρεάζεται η Ελλάδα
Σημαντικές αλλαγές φέρνει νέα απόφαση ευρωπαϊκής χώρας, η οποία προχωρά στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, ξεπερνώντας το καθιερωμένο όριο των 130 χλμ./ώρα και πυροδοτώντας συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η ρύθμιση των ορίων ταχύτητας παραμένει, προς το παρόν, στην αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς δεν υπάρχει ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε χώρα να εφαρμόζει τη δική της πολιτική οδικής ασφάλειας, οδηγώντας σε σημαντικές αποκλίσεις στα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας από κράτος σε κράτος.
Ο γενικός κανόνας θέλει τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 120-130 χλμ./ώρα. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ελλάδα, όπου ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ανώτατο όριο στα 130 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο ή εθνική οδό. Το ίδιο ισχύει και σε χώρες όπως η Κροατία, η Σλοβακία, η Ρουμανία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβενία, η Ουγγαρία και η Αυστρία.
Ωστόσο, υπάρχουν κράτη που ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η πολιτεία έχει αποφασίσει τα όρια να μειώνονται αν βρέχει ή αν υπάρχει ομίχλη, ενώ στη Γερμανία, στην περίφημη Autobahn, δεν υπάρχει θεσμοθετημένο ανώτατο όριο, παρά μόνο σύσταση για μέγιστη ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα. Αντίθετα, χώρες όπως η Εσθονία είναι πολύ πιο συντηρητικές, με το όριο να περιορίζεται σε μόλις 90 χλμ./ώρα, ενώ στην Ελβετία συζητείται ακόμη και η μείωση στα 80 χλμ./ώρα σε όλους τους δρόμους του οδικού δικτύου, ανάλογα τα επίπεδα κυκλοφοριακής συμφόρησης και τις καιρικές συνθήκες.
Την τελευταία περίοδο, ωστόσο, φαίνεται πως κάτι αλλάζει. Η συζήτηση για αύξηση των ορίων έχει ενταθεί, κυρίως λόγω των δυνατοτήτων των σύγχρονων αυτοκινήτων που πλέον διαθέτουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας και μπορούν να ανταποκριθούν σε υψηλότερες ταχύτητες, άλλα λόγω και των βελτιωμένων, υφιστάμενων δομών. Ήδη η Πολωνία και η Βουλγαρία έχουν ανεβάσει το όριο σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων τους στα 140 χλμ./ώρα, ενώ μια ακόμη χώρα ετοιμάζεται να κάνει πολύ σύντομα το επόμενο βήμα.
Ο λόγος περί της Τσεχίας, η οποία αποφάσισε την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, από τα 130 που ίσχυαν έως σήμερα. Το μέτρο συζητάται εδώ και καιρό, ενώ θα τεθεί σε εφαρμογή στα τέλη του Σεπτέμβρη. Αρχικά, θα αφορά ένα τμήμα 50 χιλιομέτρων στον νέο αυτοκινητόδρομο D3, που θα συνδέει την Πράγα με το Λιντς της Αυστρίας.
Η αύξηση θα ισχύει μόνο υπό ευνοϊκές συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, οι μεταβλητές ηλεκτρονικές πινακίδες που εγκαθίστανται ήδη από τον Αύγουστο στα εν λόγω κομμάτια της οδού, θα επιτρέπουν οδήγηση με 150 χλμ./ώρα, αλλά θα απενεργοποιούνται σε περίπτωση βροχής, ομίχλης ή χαμηλής ορατότητας, επαναφέροντας το γενικό όριο των 130 χλμ./ώρα. Η κυβέρνηση σχεδιάζει, αν το μέτρο αποδειχθεί επιτυχημένο, να το επεκτείνει και σε άλλα κομβικά τμήματα, όπως στον αυτοκινητόδρομο D1 προς την Οστράβα και στον D11 προς το Χράντετς Κράλοβε. Παράλληλα, έχει ήδη εξαγγείλει πως στόχος της είναι η αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα να εφαρμοστεί σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.
Τέλος, σημειώνεται πως παρόμοια συζήτηση βρίσκεται σε εξέλιξη και στην Ιταλία, όπου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη προτείνει αύξηση στο ίδιο όριο, με το μέτρο να εξετάζεται από τους αρμόδιους φορείς.
Πηγή: carandmotor.gr
Δημοφιλή
Νέες συλλήψεις για τα δύο αδέλφια στα Χανιά – Σοκάρουν οι κατηγορίες στη 2η δικογραφία
Αμάρι: Βαρύ πένθος για τον Σταμάτη που έφυγε πολύ νωρίς
Σοβαρό τροχαίο στη Χερσόνησο με εκτροπή μπετονιέρας – Επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό του οδηγού
Βαρύ το πένθος στην Μεσαρά: Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 42 ετών ο αγαπητός Χαρίλαος
«Κλείδωσε» η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ - Ποιους θα αφορά
Πυροβολούν τα πόδια τους οι κτηνοτρόφοι
Μαφία στην Κρήτη: «Μου έκαναν μαρτυρική τη ζωή, με απείλησαν αλλά όχι με ροζ βίντεο»
Ηράκλειο: Ζωή με το θάνατό του έδωσε 37χρονος: Γενναία απόφαση από την οικογένειά του να δωρίσει τα όργανά του
Εορτολόγιο: Ποιο περίεργο όνομα γιορτάζει σήμερα Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου