Ηράκλειο: 24oC

Ξεχάστε την ρεζέρβα στο αυτοκίνητο -Τι την αντικαθιστά

15.09.2025, 10:24

Τη θέση της πήρε το κιτ επισκευής ελαστικών

Καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εξοπλίζουν τα νέα μοντέλα με κιτ επισκευής ελαστικών αντί για ρεζέρβα, εξετάζουμε τι πρέπει να γνωρίζεις για τη σωστή χρήση τους, τους διαθέσιμους τύπους και τους περιορισμούς τους.

Για πολλά χρόνια, η ρεζέρβα θεωρούνταν απαραίτητη σε κάθε αυτοκίνητο— η σίγουρη λύση σε περίπτωση σκασμένου ελαστικού. Πλέον, όμως, οι κατασκευαστές την αφαιρούν σταδιακά, είτε για εξοικονόμηση βάρους και χώρου, είτε για μείωση του κόστους παραγωγής.

Η ιστορία της ρεζέρβας ξεκίνησε το 1904 στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν οι αδελφοί Τόμας και Γουόλτερ Ντέιβις παρουσίασαν τη ρόδα Stepney, μια απλή λύση που επέτρεπε στον οδηγό να συνεχίσει το ταξίδι του χωρίς να περιμένει βοήθεια. Από τότε, εκατομμύρια αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν με ρεζέρβα, μέχρι που η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να την καταργήσει.

Τη θέση της πήρε το κιτ επισκευής ελαστικών. Πρόκειται για ένα μικρό σετ με ένα δοχείο αφρώδους υλικού ή ρητίνης και έναν κομπρεσέρ. Είναι πιο ελαφρύ, χωράει εύκολα κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και επιτρέπει στον οδηγό να συνεχίσει, έστω προσωρινά, το ταξίδι του.

Βέβαια, το συγκεκριμένο κιτ μπορεί να επισκευάσει το λάστιχο μόνο αν έχει κάποια μικρή τρύπα, π.χ. από καρφί, και όχι αν υπάρχει μεγάλο σκίσιμο, κάτι που με την κλασική ρεζέρβα δεν θα ήταν πρόβλημα.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι κιτ. Το χειροκίνητο, όπου πρώτα το δοχείο με το υλικό στεγανοποίησης συνδέεται στη βαλβίδα του ελαστικού κι εγχέεται μέσα και στη συνέχεια το λάστιχο φουσκώνεται με τον κομπρεσέρ, και το αυτόματο, το οποίο είναι πιο πρακτικό, αφού το στεγανοποιητικό υγρό και ο αέρας διοχετεύονται ταυτόχρονα μέσω του ίδιου συστήματος με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η χρήση τους δεν είναι δύσκολη, όμως απαιτεί πάντα διάβασμα των οδηγιών. Επιπλέον, τα κιτ έχουν ημερομηνία λήξης, η οποία πρέπει να ελέγχεται συχνά, αφού αν ο αφρός έχει χαλάσει, δεν θα μπορέσει να σφραγίσει το λάστιχο.

Σημαντικό επίσης είναι να γνωρίζει ο οδηγός ότι σε περίπτωση που το ελαστικό έχει επισκευαστεί προσωρινά με αφρό, δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 80 χλμ./ώρα. Γι’ αυτό και τα περισσότερα κιτ περιλαμβάνουν αυτοκόλλητο για το ταμπλό, με σαφή υπενθύμιση του ορίου.

Εξίσου απαραίτητο είναι, μετά από λίγα χιλιόμετρα με το επισκευασμένο ελαστικό, να σταματά ο οδηγός και να ελέγχει την πίεση του, ώστε να βεβαιωθεί ότι η στεγανοποίηση έχει γίνει σωστά και δεν χάνει αέρα.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι αν ένα ελαστικό γεμίσει με τον αφρό του κιτ, πρέπει να αλλαχθεί το συντομότερο δυνατόν, αφού τα χημικά στοιχεία που περιέχει το υλικό στεγανοποίησης επηρεάζουν αρνητικά τη γόμα, σκληραίνοντάς την.

Πηγή: carandmotor.gr

πριν από 1 λεπτό
Τεχνολογία

Ξεχάστε την ρεζέρβα στο αυτοκίνητο -Τι την αντικαθιστά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 λεπτά
Ελλάδα

Το επεισόδιο με τον ταξιτζή που οδήγησε στη σύλληψη του γιου του Σωκράτη Μάλαμα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Αθλητικά

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τόκιο: Ο Φραντζεσκάκης και ο Ζάλτος δεν τα κατάφεραν και αποκλείστηκαν

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 10 λεπτά
Ελλάδα

Η στιγμή που οδηγός τρόλεϊ δέχεται άγρια επίθεση από 3 άνδρες – Δείτε βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ελλάδα

Σπουδαία διάκριση για 3 νέους Αρχιτέκτονες, απόφοιτους του Πολυτεχνείου Κρήτης!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Κόσμος

Ανακάλυψε ότι ο σύντροφός της παντρεύτηκε κρυφά με άλλη γυναίκα – «Με κατηγόρησε για την απιστία του»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Πηγαδάκια

Χτίζεται ξανά… γέφυρα;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Ελλάδα

Επεισοδιακή καταδίωξη ανήλικου που έκανε βόλτες με κλεμμένη μηχανή – Τραυματίστηκε αστυνομικός

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Style

Άννα Βίσση στο Καλλιμάρμαρο: Η δεύτερη συναυλία και η συγκινητική αφιέρωση στην Εθνική μπάσκετ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κόσμος

ΣΟΚ στον «άερα»: Σε αυτή τη χώρα σχεδόν όλοι οι πιλότοι κοιμούνται στην πτήση!

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →