Ο Αερολιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ιάκωβος Ουρανός μιλάει στο cretaone και περιγράφει το όραμα για τη νέα εποχή των αερομεταφορών στην Κρήτη
Για τον κ. Ουρανό, το αεροδρόμιο Καστελίου δεν είναι απλώς μια νέα υποδομή. Είναι η ευκαιρία της Κρήτης να επαναπροσδιορίσει το τουριστικό της αποτύπωμα.
«Το Καστέλι κατασκευάζεται με σύγχρονες προδιαγραφές και σίγουρα θα συμβάλει αποφασιστικά στην περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνησης. Αυτός είναι και ο λόγος της δημιουργίας του», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι το “Καζαντζάκης” δίνει ήδη μια «καλή προίκα» στο νέο αεροδρόμιο με τα συνεχή ρεκόρ του.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι: Ευκαιρία και πρόκληση μαζί
Ωστόσο, όπως τονίζει με νόημα, η επιτυχία του Καστελίου δεν θα κριθεί μόνο από τις πίστες του ή τους τερματικούς του σταθμούς. «Χρειάζονται ταυτόχρονες παρεμβάσεις: οδικές συνδέσεις, νέες ξενοδοχειακές μονάδες, βιώσιμη διαχείριση ενέργειας και νερού, εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος. Μόνο έτσι η Κρήτη θα “απογειωθεί” και θα καταστεί προορισμός για όλο τον χρόνο», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το μήνυμά του είναι σαφές και επίκαιρο: το Καστέλι είναι μια ευκαιρία μοναδική, «αν την αξιοποιήσουμε συντονισμένα, αλλάζουν τα δεδομένα προς το καλύτερο για το νησί μας».

Η νέα εξίσωση της Κρήτης
Η μετάβαση από το «Νίκος Καζαντζάκης» στο Καστέλι δεν είναι απλώς αλλαγή υποδομής. Είναι μετασχηματισμός ολόκληρου οικοσυστήματος, από τις αερομεταφορές και τις μετακινήσεις, έως τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα.
Το ζητούμενο δεν είναι μόνο ένα νέο αεροδρόμιο αλλά ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης που θα συνδέει τις αφίξεις με την ποιότητα ζωής, τις επενδύσεις με τη διατήρηση του τόπου.
Όπως φάνηκε ξεκάθαρα και από τις δηλώσεις του Αερολιμενάρχη, η Κρήτη χρειάζεται όραμα, συνέργεια και υπομονή.
Το «Νίκος Καζαντζάκης» συνεχίζει να σηκώνει στους ώμους του το βάρος της τουριστικής Κρήτης. Όμως πίσω από τους αριθμούς και τις πτήσεις, υπάρχουν άνθρωποι, αποφάσεις και στρατηγικές επιλογές. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι υπόσχεται μια νέα εποχή. Το στοίχημα είναι να φτάσουμε εκεί χωρίς να χάσουμε την πνοή και την ταυτότητά μας.

Νίκος Καζαντζάκης: Ένα αεροδρόμιο στα όριά του αλλά πάντα «ζωντανό»
Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Ηρακλείου αυξάνεται με ρυθμούς που θα ζήλευαν μεγάλα ευρωπαϊκά hubs, χωρίς όμως να συνοδεύεται από αντίστοιχες υποδομές. Η εικόνα του «Νίκος Καζαντζάκης» θυμίζει, όπως σχολιάζουν στελέχη του τουρισμού, μια καλοκουρδισμένη μηχανή που δουλεύει διαρκώς στο κόκκινο, αλλά δεν σταματά να αποδίδει.
Απέναντι στην κριτική για ελλείψεις σε χώρους, καθυστερήσεις και δυσκολίες στάθμευσης, ο Αερολιμενάρχης Ηρακλείου κ. Ουρανός δηλώνει έτοιμος να ακούσει αλλά και να απαντήσει με πράξεις. Όπως εξηγεί, «είμαι άνθρωπος που δέχομαι την κριτική, και μέσω αυτής προσπαθώ να βελτιώνομαι. Πολύ σημαντικό όμως για μένα είναι η κριτική να είναι καλόπιστη και όχι μηδενιστική».
Η στάση του είναι ξεκάθαρη: «Πρέπει να αναγνωρίζεται ότι το αεροδρόμιο εξυπηρετεί μια εξαιρετικά υψηλή επιβατική κίνηση και ότι όλοι μας καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια. Η πλειοψηφία του τουριστικού κόσμου το γνωρίζει και το εκτιμά αυτό», τονίζει.
Ο ίδιος απορρίπτει την εύκολη λύση του περιορισμού χωρητικότητας, κάτι που θα σήμαινε, όπως λέει, «καίριο πλήγμα στον τουρισμό της Κρήτης». «Θα ήταν εύκολο να δεχόμαστε λιγότερα αεροσκάφη, όμως η ζημιά για την οικονομία και την τοπική κοινωνία θα ήταν ανυπολόγιστη. Η απάντηση, στο τέλος της τουριστικής περιόδου, είναι οι αριθμοί: η επιβατική κίνηση που καταφέρνουμε να εξυπηρετήσουμε», υπογραμμίζει.
Και πράγματι, οι αριθμοί μιλούν μόνοι τους: πάνω από 9 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, με προοπτική να προσεγγίσουν τα 10 εκατομμύρια στο τέλος της χρονιάς.

Το Καστέλι αλλάζει τον ορίζοντα και τον τρόπο σχεδιασμού
Παρόλα αυτά, όσο πλησιάζει η ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, τόσο η διαχείριση του «Νίκος Καζαντζάκης» γίνεται πιο σύνθετη. Ο Αερολιμενάρχης εξηγεί με ρεαλισμό:
«Η γνώση ότι σε λίγα χρόνια το αεροδρόμιο θα κλείσει αυξάνει το συντελεστή δυσκολίας. Δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε με μακροπρόθεσμη προοπτική, ούτε να επενδύσουμε σε έργα μεγάλης κλίμακας ή υψηλού κόστους».
Όπως σημειώνει, ο σχεδιασμός κινείται πλέον σε ορίζοντα δύο έως τριών ετών, με βασικές προτεραιότητες την ασφάλεια των πτήσεων και την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. «Καταγράφουμε τις αξιολογήσεις και τις παρατηρήσεις των χρηστών και προσπαθούμε να κάνουμε βελτιωτικές κινήσεις. Πολλά αιτήματα ικανοποιήθηκαν, και την επόμενη σεζόν θα φανούν ακόμη περισσότερα αποτελέσματα. Ποτέ δεν θα είναι όλοι ευχαριστημένοι, αλλά αυτό που μετρά είναι η προσπάθεια για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», υπογραμμίζει.


Δημοφιλή
«Βόμβα μεγατόνων» στο Βενιζέλειο
Κρήτη: Η μαντινάδα που τραγούδησε ο Σαμόλης «έλιωσε» το Tik Tok
Θλίψη στο Ηράκλειο για τον χαμό της αγαπητής Μάρθας που έφυγε από την ζωή
Κρήτη: Η μερακλίνα που «μάγεψε» το κοινό με το χορό της - Δείτε βίντεο
Στο αυτόφωρο γνωστή ηθοποιός καθώς οδηγούσε χωρίς δίπλωμα
Τυμπάκι: Ο 20χρονος ανιψιός ήταν αυτός που πυροβόλησε τον 60χρονο την ώρα που κοιμόταν
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από δάσκαλο στα Βορίζια: «Εφυγα από το σχολείο νύχτα, κυνηγημένος»
Τραγωδία στο Λασίθι: Έχασε τη ζωή του ενώ μάζευε ελιές
Τραγικό τέλος στην αναζήτηση του 26χρονου Στέφανου: Ανασύρθηκε νεκρός από θάλασσα (φωτογραφίες)