Μια νέα φωνή στην εθνοτζαζ σκηνή που γεφυρώνει Ανατολή και Δύση
«Ένα μπουκαλάκι με μυρωδιές κι αναμνήσεις που μένουν ανεξίτηλες» έφεραν στο προσκήνιο οι τρεις ζωντανές εμφανίσεις της αγαπητής Ελεάννας Πιτσικάκη, η οποία πριν λίγες μέρες παρουσίασε τον προσωπικό της δίσκο με τίτλο «Άρωμα» στη γενέτειρά της την Κρήτη.
Το Cretaone συνάντησε την Ελεάννα λίγες μέρες μετά τις εντυπωσιακές συναυλίες, η οποία μας μίλησε για τα όμορφα συναισθήματα που ένιωσε την ώρα που βρισκόταν πάνω στη σκηνή, τον ενθουσιασμό και τον παλμό του κοινού στην Κρήτη αλλά και γενικότερα για το προσωπικό της μουσικό ντεμπούτο που ενώνει τη τζαζ με την παράδοση.
«Το «Άρωμα» δεν είναι απλώς τίτλος – είναι μια μυστική γλώσσα ανάμεσα στην ψυχή και τη μνήμη». «Ένα νήμα που ενώνει το παρελθόν με το παρόν, την απώλεια με την ελπίδα, τη χαρά με τη νοσταλγία. Είναι η μουσική ως πράξη μνήμης και αγάπης. Και τελικά, μια υπενθύμιση ότι όσα μας καθορίζουν, μένουν πάντα μαζί μας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων τόνισε πως «τα κομμάτια είναι όλα δικές μου συνθέσεις, πέρα από τον αποχαιρετισμό του Κώστα Μουντάκη, που έχω κάνει την ενορχήστρωση, κι είναι εμπνευσμένα από την Κρήτη αναδεικνύοντας το μουσικό μου ταξίδι στο χρόνο».
Αναφορικά με τις συναυλίες στην Κρήτη δήλωσε τα εξής: «Η χαρά και η τιμή μου ήταν τεράστια, όχι μόνο γιατί έπαιζα μουσική στην Κρήτη, αλλά γιατί ήμουν στο μέρος που είχα τις πρώτες μου επαφές με τη μουσική, στον τόπο που γεννήθηκα με την οικογένειά μου στο πλάι μου κι αυτό ήταν πολύ συγκινητικό».
«Ευχαριστώ θερμά την Περιφέρεια Κρήτης. Ήταν πολύ τιμητικό και συγκινητικό καθώς ανάμεσα στο κοινό βρίσκονταν άνθρωποι που γνωρίζω», υπογραμμίζει.
«Ο ενθουσιασμός μου ήταν ακόμα μεγαλύτερος, καθώς ήταν η πρώτη παρουσίαση του δίσκου και μάλιστα σε παγκόσμια μετάδοση κι έγινε στο Ηράκλειο».
Ένα ντεμπούτο με ώριμη φωνή
Με το Άρωμα, το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ, η Ελεάννα Πιτσικάκη από την δισκογραφική TimeZone συστήνεται στο κοινό όχι απλώς ως δεξιοτέχνιδα του κανονάκι, αλλά ως δημιουργός με καθαρή καλλιτεχνική ταυτότητα και ξεκάθαρο όραμα. Το έργο της κινείται με φυσικότητα ανάμεσα στην ελληνική μουσική παράδοση και τη σύγχρονη τζαζ, δημιουργώντας έναν ήχο που είναι ταυτόχρονα γήινος και αέρινος, ριζωμένος και ελεύθερος.
Τρεις Συναυλίες, μία μουσική ανάσα
Οι παρουσιάσεις του δίσκου — στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, στο Ωδείο Ρεθύμνου (Τζαμί) και στο Μουσείο Παραδοσιακών Οργάνων Ερευνας και τεμνηρίωσης Θύραθεν — αποκάλυψαν διαφορετικές πτυχές αυτής της ίδιας μουσικής γλώσσας.
Στις δύο πρώτες συναυλίες, η ευαισθησία και η μουσική ωριμότητα της Ελεάννας καθήλωσαν το κοινό. Στην τρίτη, σε πιο “σπιτική” ατμόσφαιρα, έδειξε τη χαλαρή του πλευρά, επιβεβαιώνοντας ότι το Άρωμα μπορεί να σταθεί ισότιμα τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες σκηνές.
Το κανονάκι στο προσκήνιο της τζαζ
Στο επίκεντρο βρίσκεται το κανονάκι της Πιτσικάκη — ένα όργανο που συνδέεται συνήθως με τη λόγια ανατολική μουσική, εδώ όμως αποκτά νέα φωνή. Πλάι του, το καβάλι του Vladimir Dindiryakov λειτουργεί ως ποιητικός συνοδοιπόρος, δίνοντας στο σύνολο ένα ηχόχρωμα σχεδόν ανθρώπινο.
Το πιάνο του Lukas Ebner, το ηλεκτρικό μπασο της Alisa Pou Montz και τα ντραμς του Samuel Wahlrandt δημιουργούν ένα σχήμα με σπάνια ισορροπία και δεμένη μουσική συνοχή. Με τον Ισήδωρο Παπαδάκη στο πιάνο στις 3.11.2025 στο Θυραθεν ακούσαμε μια άλλη πλευρα του Αρώματος
Πρόκειται για ένα one-of-a-kind σχήμα — δεν υπάρχει άλλη μπάντα με κανονάκι και καβάλι που να κινείται σε καθαρά τζαζ αισθητική. Το αποτέλεσμα δεν είναι “fusion” με την εύκολη έννοια, αλλά μια νέα μορφή εθνοτζαζ, που αναπνέει μέσα από την ατμόσφαιρα, τον αυτοσχεδιασμό και τη βαθιά κατανόηση της παράδοσης.
Παράδοση που ζει και εξελίσσεται
Οι πρωτότυπες συνθέσεις της Ελεάννας δείχνουν πως η παράδοση δεν είναι κάτι στατικό — είναι ζωντανό υλικό που μπορεί να ανανεώνεται με ευαισθησία και φαντασία.
Ξεχωρίζει η διασκευή σε τραγούδι του Κώστα Μουντάκη, για την οποία η μουσικός εξασφάλισε επίσημη άδεια από τον γιο του μεγάλου Κρητικού δημιουργού. Η ενορχήστρωση και διασκευή της Ελεάννας μεταφέρει τη φωνή του Μουντάκη στο σήμερα, χωρίς να αλλοιώνει το πνεύμα του, αποδεικνύοντας πως ο σεβασμός και η τόλμη μπορούν να συνυπάρξουν.
![]()
Το κοινό και η αίσθηση του «απρόσμενου»
Το κοινό στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο υποδέχτηκε τη μουσική με ενθουσιασμό. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι λέξεις «συγκίνηση», «απρόσμενη βραδιά» και «καινούριος ήχος» επανεμφανίζονταν συχνά — μια απόδειξη πως η Ελεάννα Πιτσικάκη και η μπάντα της άγγιξαν ένα βαθύτερο, κοινό συναίσθημα.
Ένα «Άρωμα» που μένει
Με το Άρωμα, η Ελεάννα Πιτσικάκη υπογράφει ένα ώριμο, διεθνές και βαθιά ελληνικό ντεμπούτο.
Ένα άλμπουμ και μια σειρά εμφανίσεων που αποδεικνύουν ότι η παράδοση, όταν συναντά τη δημιουργικότητα και την ειλικρίνεια, μπορεί να γεννήσει κάτι εντελώς καινούριο.
Το κανονάκι της δεν μιλά για το παρελθόν — ψιθυρίζει το μέλλον.
Σύνοψη άρθρου
- Η Ελεάννα Πιτσικάκη παρουσίασε το προσωπικό της δίσκο «Άρωμα» στην Κρήτη, γεφυρώνοντας την παράδοση με την τζαζ.
- Οι τρεις συναυλίες της αποκάλυψαν διαφορετικές πτυχές της μουσικής της, καθηλώνοντας το κοινό με την ευαισθησία και τη μουσική ωριμότητά της.
- Το κανονάκι και το καβάλι, σε συνδυασμό με άλλα όργανα, δημιούργησαν ένα μοναδικό ήχο στη σύγχρονη εθνοτζαζ σκηνή.
- Η διασκευή του τραγουδιού του Κώστα Μουντάκη από την Πιτσικάκη έδειξε πώς η παράδοση μπορεί να ανανεώνεται με σεβασμό και δημιουργικότητα.

Δημοφιλή
Επίθεση Μπορμπουδάκη σε Αυγενάκη: «Είχε μετατρέψει την Κρήτη σε Κολομβία και έχει το θράσος να μας κουνάει το δάχτυλο»
Βορίζια: Μαρτυρία σοκ από άνδρα που δέχτηκε επίθεση από τον Φανούρη Καργάκη και τον γαμπρό του - «Μου έσπασε το κρανίο»
Εξελίξεις με το μακελειό στα Βορίζια: Η συνεννόηση για την βόμβα έγινε μέσα από τις φυλακές
Βορίζια: Μαρτυρία «βόμβα» του 25χρονου Φραγκιαδάκη
Η υποκρισία πίσω από τον «τοπικισμό της ευθιξίας»
Ηρακλής Νύκταρης: «Ό,τι μέτρα και αν ανακοινώσει η Αστυνομία, οι Κρητικοί δεν θα αφήσουν ποτέ τα όπλα τους» - Δείτε βίντεο
Βορίζια: Στο Βενιζέλειο το μόλις 15 ημερών μωρό της οικογένειας Φραγκιαδάκη
Παραμένουν οι αντιδράσεις για τη μετονομασία της Οδού Κονίτσης σε Οδό Φαίδωνα Βαρδαβά στον Πόρο
Εκσυγχρονισμός του νόμου περί όπλων: Επιστολή του πραγματογνώμονα Ιωάννη Τριανταφυλλίδη προς τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη