Αύξηση 13 ποσοστιαίων μονάδων στις αγορές σε σχέση με πέρυσι – Οι Έλληνες ετοιμάζονται για δυναμικό shopping
Αυξημένη διάθεση για αγορές παρουσιάζουν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της μεγάλης έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που πραγματοποιήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με τις MRB και Choose Communications.
Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (63%) σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της φετινής Black Friday (28 Νοεμβρίου) και Cyber Monday (1 Δεκεμβρίου) — ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 50% του 2024.
Η τάση αυτή επιβεβαιώνει τη στροφή των καταναλωτών προς τις στοχευμένες αγορές και την αυξανόμενη σημασία των εκπτωτικών περιόδων για την ελληνική αγορά, ενόψει και της εορταστικής περιόδου.
Η πλήρης παρουσίαση της έρευνας αναμένεται τον Δεκέμβριο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα των νέων καταναλωτικών συνηθειών και προτεραιοτήτων των Ελλήνων.
Η πρόθεση για αγορές σε Black Friday και Cyber Monday
Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών.
Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς
Κυρίως είδη τεχνολογίαςκαι ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).
Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές κατά την περίοδο αυτή, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday του 2025.
Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις και προσφορές αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%). Συγχρόνως, 30% των ερωτώμενων διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τούς ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.
Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών για τις εκπτώσεις στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου: 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα της EY Ελλάδος δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ, στον αντίποδα, 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση την περίοδο αυτή, τους κουράζει ή τους αγχώνει.
Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές αυτή τη Black Friday και τη Cyber Monday, εφόσον επιβεβαιωθεί στην πράξη, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Συγχρόνως όμως, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις που εκφράζουν σημαντικές μερίδες των καταναλωτών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πρακτικών τους προς όφελος του καταναλωτή».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύνοψη άρθρου
- Οι Έλληνες καταναλωτές παρουσιάζουν αυξημένη διάθεση για αγορές στη φετινή Black Friday και Cyber Monday, με το 63% να σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές.
- Η ηλικιακή ομάδα 30-39 εμφανίζει την ισχυρότερη πρόθεση για αγορές, ενώ οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
- Τα είδη τεχνολογίας και ρούχα είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες για αγορές, αν και υπάρχει επιφυλακτικότητα σχετικά με την πραγματική αξία των προσφορών.
- Παρά τις επιφυλάξεις, το 81% των καταναλωτών ανέβαλε αγορές για την περίοδο των εκπτώσεων, δείχνοντας τη σημασία αυτών των ημερών για το λιανεμπόριο.

Δημοφιλή
Το σκοτεινό παρελθόν του Φανούρη Καργάκη: Ο καβγάς που οδήγησε στον θάνατo έναν 59χρονο
Βορίζια: Μαρτυρία «βόμβα» του 25χρονου Φραγκιαδάκη
Βορίζια: Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της 56χρονης πριν ξεψυχήσει
Η Κρητικοπούλα που «μάγεψε» με τον χορό της - Δείτε το βίντεο
Σοβαρό τροχαίο στο Ηράκλειο: Αυτοκίνητο παρέσυρε πεζή - Κρίσιμη η κατάστασή της
Βορίζια: Ταυτοποιήθηκε το άτομο που έβαλε τη βόμβα και ξεκίνησε το μακελειό - Σε ποια οικογένεια ανήκει
Κρήτη: Ξεκινούν επιτέλους να χτίζουν μετά από 35 χρόνια προσπαθειών και...υπομονής!
Ηρακλής Νύκταρης: «Ό,τι μέτρα και αν ανακοινώσει η Αστυνομία, οι Κρητικοί δεν θα αφήσουν ποτέ τα όπλα τους» - Δείτε βίντεο
Θλίψη στην Σητεία για τον χαμό του αγαπητού Εμμανουήλ Καμινάκη