Ηράκλειο: 18oC

Black Friday & Cyber Monday 2025: Έκρηξη ενδιαφέροντος από τους Έλληνες καταναλωτές

10.11.2025, 11:18

Αύξηση 13 ποσοστιαίων μονάδων στις αγορές σε σχέση με πέρυσι – Οι Έλληνες ετοιμάζονται για δυναμικό shopping

Αυξημένη διάθεση για αγορές παρουσιάζουν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της μεγάλης έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που πραγματοποιήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με τις MRB και Choose Communications.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (63%) σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της φετινής Black Friday (28 Νοεμβρίου) και Cyber Monday (1 Δεκεμβρίου) — ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 50% του 2024.

Η τάση αυτή επιβεβαιώνει τη στροφή των καταναλωτών προς τις στοχευμένες αγορές και την αυξανόμενη σημασία των εκπτωτικών περιόδων για την ελληνική αγορά, ενόψει και της εορταστικής περιόδου.

Η πλήρης παρουσίαση της έρευνας αναμένεται τον Δεκέμβριο, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα των νέων καταναλωτικών συνηθειών και προτεραιοτήτων των Ελλήνων.

Η πρόθεση για αγορές σε Black Friday και Cyber Monday

Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών.

Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς

Κυρίως είδη τεχνολογίαςκαι ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).

Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές κατά την περίοδο αυτή, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζονται επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday του 2025.

Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις και προσφορές αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%). Συγχρόνως, 30% των ερωτώμενων διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα που τούς ενδιαφέρουν, σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.

Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών για τις εκπτώσεις στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου: 19% των συμμετεχόντων στην έρευνα της EY Ελλάδος δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ, στον αντίποδα, 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση την περίοδο αυτή, τους κουράζει ή τους αγχώνει.

Παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές αυτή τη Black Friday και τη Cyber Monday, εφόσον επιβεβαιωθεί στην πράξη, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Συγχρόνως όμως, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις που εκφράζουν σημαντικές μερίδες των καταναλωτών και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πρακτικών τους προς όφελος του καταναλωτή».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύνοψη άρθρου

  • Οι Έλληνες καταναλωτές παρουσιάζουν αυξημένη διάθεση για αγορές στη φετινή Black Friday και Cyber Monday, με το 63% να σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές.
  • Η ηλικιακή ομάδα 30-39 εμφανίζει την ισχυρότερη πρόθεση για αγορές, ενώ οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
  • Τα είδη τεχνολογίας και ρούχα είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες για αγορές, αν και υπάρχει επιφυλακτικότητα σχετικά με την πραγματική αξία των προσφορών.
  • Παρά τις επιφυλάξεις, το 81% των καταναλωτών ανέβαλε αγορές για την περίοδο των εκπτώσεων, δείχνοντας τη σημασία αυτών των ημερών για το λιανεμπόριο.
πριν από 5 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ξεκίνησε να δουλεύει ξανά το εμβληματικό ρολόι της Δημοτικής Αγοράς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ελλάδα

Ελεύθερος ο 21χρονος για τον τραυματισμό 45χρονου ληστή στο φράγμα του Αλιάκμονα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Style

Σε τροχαίο ατύχημα ενεπλάκη γνωστός influencer

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 17 λεπτά
Κόσμος

Συναγερμός στο Βέλγιο από νέες πτήσεις drones

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Style

Βασίλης Μπισμπίκης: Το βίντεο με κινήσεις καράτε και επιφωνήματα για την ταινία «Σπασμένη Φλέβα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ηράκλειο

Στη φυλακή ο γαμπρός και ο 48χρονος συγγενής του Φανούρη Καργάκη – Νέα ένταση στα Βορίζια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Style

Οι επόμενες ημέρες υπόσχονται μεγάλες ανατροπές για όσους ανήκουν σε ένα από αυτά τα 5 ζώδια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Ελλάδα

Η Έρρικα Πρεζεράκου μιλά για τη γνωριμία της με τον ιερέα – πρώην μοντέλο που συνελήφθη για ναρκωτικά

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 29 λεπτά
Κόσμος

Ρωσία: Συνελήφθη ξανά η 18χρονη τραγουδίστρια για τραγούδι κατά του Κρεμλίνου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Αθλητικά

Παναθηναϊκός: Επίσημα αθλητικός διευθυντής ο Κοτσόλης

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →