Τι πρόκειται να συμβεί
Η πρόταση για υποχρεωτικό έλεγχο κάθε χρόνο στα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν είναι απίθανο να μην υλοποιηθεί.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ανάψει φωτιές την άνοιξη, όταν πρότεινε τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά άνω των 10 ετών να περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο αντί για κάθε δύο. Η λογική πίσω από αυτή την αλλαγή βασιζόταν σε δύο άξονες. Συγκεκριμένα η πρόταση είχε σαν στόχο την αύξηση της οδικής ασφαλείας και την αποτροπή των χιλιομετρικών απατών στα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία, κάθε χρόνο περίπου 19.800 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους, ενώ περίπου 2,5% των οχημάτων που ελέγχονται εμφανίζουν πειραγμένο χιλιομετρητή, ποσοστό που έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2024.
Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι τα παλαιότερα οχήματα εμφανίζουν συχνότερες βλάβες, συμμετέχουν δυσανάλογα σε ατυχήματα και εντάσσονται πιο συχνά στην κατηγορία των «υψηλά ρυπογόνων». Η ετήσια επιθεώρηση, σύμφωνα με τους τεχνοκράτες των Βρυξελλών, θα μπορούσε να μειώσει θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως και 1% στα κράτη μέλη που δεν εφαρμόζουν ήδη το μέτρο, κάτι που σε βάθος 25 ετών μεταφράζεται σε σχεδόν 1.850 ζωές και πάνω από 140.000 τραυματισμούς.
Επιπλέον, η συστηματική επιθεώρηση θα αφαιρούσε από την κυκλοφορία περίπου το 15% των πιο ρυπογόνων οχημάτων, περιορίζοντας τον αντίκτυπο στην υγεία και στην ποιότητα του αέρα.
Ωστόσο, η πρόταση δεν έγινε δεκτή. Γερμανία, Λιθουανία και Γαλλία ήταν από τις πρώτες χώρες που τάχθηκαν ανοιχτά εναντίον της. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Φιλίπ Ταμπαρό εξάλλου είχει αναφέρει ότι με μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 11 χρόνια στη χώρα του, η αλλαγή θα επηρέαζε σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα. Σε περίοδο πίεσης στα εισοδήματα, ένα υποχρεωτικό ετήσιο κόστος ΚΤΕΟ θα είχε μεγάλη κοινωνική αντίδραση.
Σύμφωνα με δημοσίευματα, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψε ουσιαστικά την πρόταση στις 21 Νοεμβρίου, με «πολύ μεγάλη πλειοψηφία». Αν δεν αλλάξει κάτι μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου, οι υπουργοί Μεταφορών των κρατών-μελών αναμένεται να επισημοποιήσουν την απόφαση, κλείνοντας την πόρτα στο ετήσιο ΚΤΕΟ για τα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω.
Όπως φαίνεται, οι κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις ήταν εκείνες που τελικά έκριναν την απόφαση του Συμβουλίου. Σε μια περίοδο που το κόστος συντήρησης ενός παλαιότερου αυτοκινήτου έχει αυξηθεί δραστικά, η προσθήκη ενός επιπλέον υποχρεωτικού ελέγχου τον χρόνο θεωρήθηκε υπερβολική επιβάρυνση για εκατομμύρια οδηγούς.
Πηγή: carandmotor.gr

Δημοφιλή
Χανιά: Ένοχος ο ιδιοκτήτης της κατοικίας στη Λάρισα για τον θάνατο του φοιτητή Νίκου Μπιτσάκη
Και η οικογένεια Σεμερτζίδου είχε κερδίσει σε τυχερά παιχνίδια - Αλλά το... ξέχασε
Χανιά: Είδε στο καφενείο τον πατέρα του και τον... μαχαίρωσε 50 φορές!
Θρήνος στην Κρήτη: Σπαρακτικά μηνύματα για τον 19χρονο Ραφαήλ στα social: «Ζήλεψε ο Χάρος»
Ο Κρητικός που παράτησε την πόλη και ζει 40 χρόνια μόνος στο βουνό
Ισχυρός σεισμός ταρακούνησε την Κρήτη
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξεκινά σήμερα το απόγευμα η πληρωμή των επιδοτήσεων - Τι είπε ο υφυπ. Αγροτικής Ανάπτυξης
Θρήνος στην Μεσαρά για τον 19χρονο στρατιώτη που σκοτώθηκε μετά από έκρηξη χειροβομβίδας - Ήταν γιός στελέχους του Λιμενικού
Δυνατός σεισμός ταρακούνησε τα ξημερώματα την Κρήτη - Τι λένε οι σεισμολόγοι