Ηράκλειο: 18oC

Τι είναι οι χάκερ τιμών και πως επηρεάζουν το λιανεμπόριο

08.01.2024, 5:00

Μια τάση που επιταχύνθηκε από το TikTok

Παρά τη μείωση του πληθωρισμού και την αύξηση των μισθών, το πορτοφόλι πολλών καταναλωτών συνεχίζει να είναι μισοάδειο. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές όχι μόνο στα νοικοκυριά των χαμηλών εισοδημάτων, όπως θα περίμενε κάποιος, αλλά και στην περίφημη «μεσαία τάξη», όπου περίπου τα μισά νοικοκυριά υπό το βάρος των λογαριασμών και των τραπεζικών οφειλών δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα σε προϊόντα εκτός τροφίμων.

Αντιμέτωποι λοιπόν με μια επίμονη ακρίβεια πολλοί καταναλωτές έχουν γίνει value hackers (κυνηγοί ευκαιριών), υιοθετώντας νέες μεθόδους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο το εισόδημά τους, σύμφωνα το Βήμα.

Οι αγορές ρούχων και παπουτσιών χαμηλότερης τιμής, η αναζήτηση προσφορών και εκπτώσεων, τα μικρότερα μεγέθη συσκευασιών όταν πρόκειται για καλλυντικά και είδη περιποίησης, η στροφή στα μεταχειρισμένα είδη τεχνολογίας (και όχι μόνο), καθώς και η επιλογή φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων έναντι των premium ή πολυτελών brands, μια τάση που επιταχύνθηκε από το TikTok, είναι κάποια απ’ αυτά τα «κόλπα» εξοικονόμησης χρημάτων.

Η μεγέθυνση του value retailing στην εγχώρια αγορά αποτυπώνεται τόσο στις επιδόσεις επιχειρήσεων λιανικής που επενδύουν στις μόνιμα χαμηλές τιμές, σαν τα καταστήματα Jumbo και την εκπτωτική αλυσίδα Lidl, όσο και στην ταχεία ανάπτυξη των low cost ξένων αλυσίδων (βλέπε τις πολωνικές Pepco και Sinsay, την τουρκική LC Waikiki και την σερβική Lili Drogerie), καθώς και στην αθόρυβη επέλαση των κινεζικών πλατφορμών Temu και Shein.

Συγκατοίκηση

Η Pepco, που ξεκίνησε εμπορικά τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου του 2022, έχει φτάσει να μετράει 27 καταστήματα πανελλαδικά, ή πάνω από 13.500 τ.μ. χώρων πώλησης, με τη διοίκηση να εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις όσον αφορά τον τζίρο. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνο Βλάσση, Expansion Manager της αλυσίδας, η μητρική διαθέτει αυξημένο budget για περαιτέρω επέκταση των καταστημάτων Pepco στην εγχώρια αγορά. Για το 2024 σχεδιάζεται ο διπλασιασμός του αριθμού των καταστημάτων, ώστε να ενισχυθεί το brand awareness στην Ελλάδα.

Συνολικά, ο στόχος για την ελληνική αγορά είναι το δίκτυο των σημείων πώλησης της πολωνικής αλυσίδας να φθάσει τα 200 καταστήματα σε όλη την επικράτεια, όπως αναφέρει ο κ. Βλάσσης.

Εκπροσωπώντας απολύτως το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, η πολωνική αλυσίδα ρούχων και ειδών σπιτιού για να επεκταθεί γρηγορότερα στην επαρχία ακολουθεί και τη στρατηγική της συγκατοίκησης και ήδη προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία σημείων πώλησης εντός των καταστημάτων της αλυσίδας σουπερμάρκετ σε 5 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

Ντεμπούτο

Πλάνο δυναμικής επέκτασης στην ελληνική αγορά έχει καταρτίσει και ο πολωνικός όμιλος LPP, με την αλυσίδα SiNSAY να φθάνει τα 6 καταστήματα στο τέλος Ιανουαρίου του 2024. Με τα δύο νέα καταστήματα, που θα εγκαινιαστούν τις επόμενες εβδομάδες, το πρώτο στην Πέτρου Ράλλη και το δεύτερο στο λιμάνι του Πειραιά, η πολωνική αλυσίδα κάνει ντεμπούτο στην αγορά της Αττικής.

Διαθέτοντας είδη ένδυσης και αξεσουάρ για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθώς και συλλογή ειδών σπιτιού, προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος, σε προσιτές τιμές, στόχος του ομίλου είναι η αλυσίδα SiNSAY να φτάσει τα 30 καταστήματα μέσα στην επόμενη διετία. Παράλληλα, σχεδιάζεται να εισέλθει στην ελληνική αγορά ένα ακόμα brand του ομίλου (διαχειρίζεται πέντε μάρκες μόδας: Reserved, House, Cropp, Mohito και Sinsay).

Από την Τουρκία

Με σταθερό ρυθμό, αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορο, αναπτύσσεται η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki. Το 2023 η εταιρεία προσέθεσε δύο ακόμα σημεία στο δίκτυό της, και συγκεκριμένα στα Ιωάννινα και στο Ηράκλειο Κρήτης, στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza, φθάνοντας συνολικά τα 10 καταστήματα. Παράλληλα, προχώρησε σε μεταστέγαση του καταστήματος στην Κόρινθο εντός του Mare West, ενώ στο πλάνο της φαίνεται να βρίσκεται και η επέκταση στην Καβάλα.

Με έναρξη δραστηριοτήτων τον Απρίλιο του 2021 στη χώρα μας, η Lili Drogerie, αλυσίδα λιανικής πώλησης προϊόντων ομορφιάς, υγείας, καλλυντικών και φαρμακευτικών καταγόμενη από τη Σερβία, έχει φτάσει πλέον στα 19 καταστήματα, όλα στην Αττική.

Εκτός από τη διάθεση προϊόντων γνωστών εταιρειών του κλάδου καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, η εταιρεία έχει αναπτύξει τις δικές της μάρκες με στόχο την παροχή λύσεων σε λογικές τιμές.

πριν από 4 λεπτά
Πολιτική

Σφοδρή επίθεση Καμμένου σε Σαμαρά (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 4 λεπτά
Οικονομία

ΟΠΕΚΑ: Πληρώνεται σήμερα βοήθημα ύψους 700 ευρώ και 1.000 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 11 λεπτά
Ελλάδα

Ερωτική αντιζηλία πίσω από την άγρια δολοφονία του 27χρονου βλέπουν οι γονείς του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Αθλητικά

Euroleague: Για νίκη τριάδας κόντρα στη Ζάλγκιρις ο Ολυμπιακός

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 19 λεπτά
Ελλάδα

Απολογείται σήμερα ο 58χρονος λιμενικός που έκανε σεξ με ανήλικους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 26 λεπτά
Αθλητικά

Με μαχαίρι υπερασπίστηκε την οικογένειά του από κουκουλοφόρους ληστές ο Στέρλινγκ!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Ελλάδα

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: Ανήλικη επιτέθηκε και λήστεψε οδηγό ταξί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Αθλητικά

Ευγενική άρνηση Γιάννη Πετράκη για τον πάγκο του Ηρακλή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 38 λεπτά
Οικονομία

Αγρότες: Έρχονται δύο πληρωμές μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Οικονομία

Επίδομα παιδιού: Πότε θα γίνουν οι επόμενες πλημωρές

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →