Ηράκλειο: 28oC

Αεροδρόμιο Καστελίου: Καλό το τούνελ αλλά με τα καύσιμα, τα νερά και τους δρόμους τι θα γίνει;

19.03.2025, 19:00

Δείτε το νέο επεισόδιο της εκπομπής Επικαιρότητα με καλεσμένο τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Ξυλούρη

Καλό το τούνελ αλλά με τα καύσιμα, τα νερά , τα  αντιπλημμυρικά και τις  οδικές συνδέσεις γύρω από το νέο αεροδρόμιο Καστελίου τι θα γίνει ;

Το ερώτημα αυτό, όπως το  θέτουν οι τοπικοί φορείς, με φόντο τη συμπληρωματική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το αεροδρόμιο Καστελίου, η οποία τέθηκε προς έγκριση στη τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, αναδείχθηκε στο πλαίσιο της συζήτησης με τον αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκο Ξυλούρη στο CretaoneTV.
Ο αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος-Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης μιλά εφ’ όλης της ύλης στην εκπομπή Επικαιρότητα και στον δημοσιογράφο Μπάμπη Σαββίδη για  τη συμπληρωματική μελέτη , τις εκκρεμότητες γύρω από το έργο του νέου αεροδρομίου και συνολικά τα ανοιχτά αναπτυξιακά μέτωπα της Κρήτης.


Η συμπληρωματική μελέτη, στην οποία δεσπόζει η δημιουργία της περίφημης διπλής σήραγγας μήκους 2850 μέτρων, στην   θέση Άγνος-Ξηροκαμάρες έλαβε το «πράσινο φως» από την Επιτροπή, με το ενδιαφέρον όμως να επικεντρώνεται σε σημαντικές εκκρεμότητες, αβλεψίες και αστοχίες που διαπιστώνοντα ως προς την περιβαλλοντική μελέτη του νέου αερολιμένα στο Καστέλι Πεδιάδος.

Όπως ουσιαστικά αναδείχθηκε, ναι μεν η κυβέρνηση έκανε ένα μεγάλο σημαντικό βήμα, προσθέτοντας στο τεχνικό κομμάτι το τούνελ, μια λύση την οποία είχαν διεκδικήσει σθεναρά οι τοπικοί φορείς για πρακτικούς, περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς και κοινωνικούς λόγους, την ίδια ώρα δε επιμένει να σφυρίζει αδιάφορα σε σχέση με τα υπόλοιπα αιτήματα.

Όπως εξηγεί ο Νίκος Ξυλούρης  επιμέρους αλλά πολύ κρίσιμα ζητήματα όπως η υδροδότηση του νέου αεροδρομίου, η διαχείριση των νερών και η αντιπλημμυρική «θωράκιση», η τροφοδότηση με καύσιμα , η διαχείριση των λυμάτων , παραμένουν σε εξαιρετικά «θολά νερά», δίχως να έχουν ενταχθεί ακόμα στον σχεδιασμό.

Η ανησυχία είναι έκδηλη στις τάξεις τόσο της περιφέρειας Κρήτης όσο και των εμπλεκόμενων δήμων που ζητούν πάση θυσία να γίνουν δεκτά , με κατοχυρωμένο τρόπο τα αιτήματα τους, εντασσόμενα κι αυτά μέσα στην αναθεωρημένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου του νέου αεροδρομίου Καστελίου και των οδικών του συνδέσεων.

Για τις οδικές συνδέσεις ειδικά, είχαμε μια νότα αισιοδοξίας από το βήμα της βουλής, όπου ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος , απαντώντας στον βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Φραγκίσκο Παρασύρη, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μελέτη για τη σύνδεση του νέου αεροδρομίου με  τη Μεσαρά… Ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτηρίζει » πολύ θετική την ξέλιξη, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως θα πρέπει στην κυβέρνηση να δουν τις συνδέσεις και με τους οικισμούς και τα χωριά γύρω από τα αεροδρόμιο. Ο ίδιος αναφέρει μάλιστα  ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Θραψανό, για το οποίο δεν υπάρχει κάποια οδική μέριμνα ενώ είναι τόσο κοντά, γύρω στο 1,5 χιλιόμετρο από το νέο αερολιμένα.

Όπως συμφωνήθηκε, κατά τη διευρυμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος , η περιφέρεια Κρήτης θα αποστείλει εκ νέου τα αιτήματα, σε μια προσπάθεια να ενταθεί η πίεση και οι διεκδικήσεις προς την κυβέρνηση.

Ο Νίκος Ξυλούρης εκτίμησε ότι το αργότερο ως τον Μάιο θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για το μεγάλο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ (Κίσσαμος Χανίων-Χερσόνησος) ενώ κάλεσε την κυβέρνηση να άρει την αδικία προς τη Σητεία, εντάσσοντας τουλάχιστον σε πρώτη φάση , κάποια ώριμα τμήματα του ΒΟΑΚ στο ανατολικό άκρο.

Ο αντιπεριφερειάρχης  μιλά επίσης για το πρόσφατο σοβαρό ατύχημα στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου, σκιαγραφώντας τον κομβικό ρόλο που έχουν τα υποθαλάσσια ηλεκτρικά καλώδια για το νησί μας.

 

Advertisment

Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα