Ηράκλειο: 19oC

Ακρίβεια: Σε περικοπές αγορών προχωρούν οι καταναλωτές

10.12.2023, 14:19

Τις προσφορές 1+1 προτιμούν οι καταναλωτές

Σε φθηνότερες μάρκες, σε προσφορές, αλλά και σε περικοπές κάποιων αγορών προχωρούν πλέον αρκετοί Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν τις δαπάνες τους για να αντεπεξέλθουν σε καθημερινές βασικές ανάγκες.

Ο πληθωρισμός έχει «ροκανίσει» ένα μέρος του εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, με το 51% να δηλώνει πως έχει κόψει τελείως κάποιες αγορές στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει χρήματα για τους επόμενους 12 μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώρες παγκοσμίως κινείται χαμηλότερα και ανέρχεται στο 33%.

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πώς επηρεάζει ο πληθωρισμός την αγοραστική δύναμη και τις συνήθειες των καταναλωτών», που παρουσιάζει τις τάσεις στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες 18 χώρες (Γαλλία, Kίνα, Πολωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, ΗΠΑ, Ινδονησία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.ά.), το 62% των Ελλήνων καταναλωτών, έναντι 34% στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού, επιλέγει φθηνότερες μάρκες, ενώ το 58% των Ελλήνων, έναντι 22% διεθνώς, δηλώνει πως τα περισσότερα προϊόντα που αγόρασε είναι σε προσφορά «1+1 δώρο».

Ενα εξίσου υψηλό ποσοστό, ήτοι το 53% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, παραδέχεται πως περιμένει να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να κάνει τις αγορές του (έναντι 35% στις υπόλοιπες χώρες), ενώ 5 στους 10 έχουν κόψει τελείως κάποιες αγορές.

Εξαιτίας της ακρίβειας και του επίμονου πληθωρισμού, ειδικά στα είδη τροφίμων (με αποκορύφωμα την τιμή του λαδιού), το 46% παραδέχεται πως διατηρεί σφιχτό προϋπολογισμό, ενώ ένα υψηλό ποσοστό της τάξης του 37% λέει πως έχει στραφεί σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Αντίθετα, μόλις 15% των υπόλοιπων χωρών απαντούν πως έχουν κάνει αντίστοιχες εκπτώσεις στην ποιότητα.

Στη λίστα των αγορών τους φαίνεται πως δεν συμπεριλαμβάνουν καθόλου πλέον οι Ελληνες καταναλωτές προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Ετσι, τις αγορές για ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ έχει κόψει τελείως τους τελευταίους 12 μήνες το 35% των καταναλωτών, ενώ 5 στους 10 περιμένουν να έρθει η περίοδος των εκπτώσεων για να προβούν σε τέτοιες αγορές. Παράλληλα, οι περισσότεροι Ελληνες αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς σε προσφορά, ενώ το 33% έχει επιλέξει να μην τα προμηθεύεται καθόλου. Διστακτικοί και σφικτοί με το budget τους θα συνεχίσουν να είναι και το επόμενο διάστημα οι Ελληνες καταναλωτές.

πριν από 26 λεπτά
Style

Συνταγή για μακαρονοσαλάτα με σολομό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 57 λεπτά
Υγεία

Αυτή η συνήθεια βοηθά στην απώλεια βάρους μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Έκρηξη σε εργοστάσιο στο Τενεσί: «Δεν υπάρχουν επιζώντες», ανακοίνωσε η αστυνομία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Καταγγελία σε βάρος γνωστής Ελληνίδας influencer – Δεν επιστρέφει ρούχα αξίας 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Υγεία

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κρήτη

Χανιά: Στο «σκοτάδι» παραμένουν οι κάτοικοι στον Γαλατά – Χωρίς ρεύμα στους δρόμους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Σοκαριστική μαρτυρία 14χρονου που έπεσε θύμα bullying στο σχολείο – «Ήταν 7 άτομα κι εγώ μόνος μου» (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ταξίδια

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια από αύριο Κυριακή 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Συνελήφθη 32χρονος ως ο διακινητής των 13 μεταναστών που εντοπίστηκαν νότια της Γαύδου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2665: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →