Τι ισχύει για την Ελλάδα
Οι Υπουργοί Μεταφορών των χωρών της Ε.Ε. καλούνται τώρα να πάρουν αποφάσεις σε ότι αφορά τα όρια ταχύτητας στους δρόμους.
Και αν η κλιματική αλλαγή… ορίζει μείωση των ορίων για χαμηλότερους ρύπους (αυτό βέβαια είναι σχετικό), οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση και η εντός των πόλεων δρόμοι μείωση, για λόγου ασφάλειας.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα. Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.
Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, σύμφωνα με το newsauto.gr, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε… Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις.
Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες. Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.
Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.
Τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:
Αυστρία: 130 km/h
Βέλγιο: 120 km/h
Βουλγαρία: 140 km/h
Κροατία: 130 km/h
Κύπρος: 100 km/h
Τσεχία: 150 km/h
Δανία: 130 km/h
Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
Ελλάδα: 130 km/h
Ουγγαρία: 130 km/h
Ιρλανδία: 120 km/h
Ιταλία: 130 km/h
Λετονία: 110 km/h
Λιθουανία: 130 km/h
Λουξεμβούργο: 130 km/h
Μάλτα: 80 km/h
Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
Πολωνία: 140 km/h
Πορτογαλία: 120 km/h
Ρουμανία: 130 km/h
Σλοβακία: 130 km/h
Σλοβενία: 130 km/h
Ισπανία: 120 km/h
Σουηδία: 120 km/h

Δημοφιλή
Αιματοκύλισμα στα Βορίζια: Παραδόθηκε και συνελήφθη ο αδελφός της 56χρονης Ευαγγελίας
Ένας απρόσμενος «επισκέπτης» στα Ενετικά τείχη ! (βίντεο-φωτογραφίες)
«Βόμβα μεγατόνων» στο Βενιζέλειο
Η γελοιότητα που έγινε μόδα και η Κρήνη Μοροζίνι που πληρώνει το τίμημα (φωτογραφίες)
Σοκ στο Τυμπάκι: 60χρονος δέχτηκε πυροβολισμό από καραμπίνα ενώ κοιμόταν στο κρεβάτι του!
Πέθανε η Μανουέλα Βαρδινογιάννη
Ηράκλειο: Θλίψη για τον θάνατο του αγαπητού Αντώνη που έφυγε τόσο άδικα από τη ζωή
Θλίψη στο Ηράκλειο για τον πρόωρο χαμό του γνωστού καθηγητή Χαρίλαου Πλατανάκη
Ρέθυμνο: Η νύφη που «μάγεψε» τους καλεσμένους με τις... χορευτικές της ικανότητες (βίντεο)