Δείτε τι συμβολίζει αυτό το έθιμο
Ένα από τα έθιμα των αποκριών είναι την Κυριακή, πριν την Καθαρά Δευτέρα να καίγεται ο Βασιλιάς Καρνάβαλος, γιατί όμως το κάνουμε αυτό;
Με το άναμμα της φωτιάς και το κάψιμο του Καρνάβαλου ξορκίζονται τα πνεύματα και θεωρείται ότι καίγονται τα πάθη, το μίσος, η κακία και η εχθρότητα ανάμεσα στους ανθρώπους. Το άναμμα της φωτιάς κατά την περίοδο της αποκριάς, όπως υποστηρίζει η Λαογραφία, στηρίζεται στη μαγική δύναμη της φωτιάς κι έχει σχέση με τη μετάβαση από τη χειμωνιάτικη στην ανοιξιάτικη περίοδο.
Πηγή: freepik
Η φωτιά, όπως πίστευαν παλιά, έδιωχνε τα κακά πνεύματα και γινόταν έτσι ένα είδος κάθαρσης ενόψει της νέας παραγωγικής περιόδου, γιατί οι αποκριές συμπίπτουν με το τέλος του Χειμώνα και την αρχή της Άνοιξης, όπου η φύση αναζωογονείται και ανασταίνεται. Ακόμα και το πήδημα της φωτιάς από τους συγκεντρωμένους είχε συμβολικό χαρακτήρα. Οι αρχαίοι πίστευαν ότι όλα τα κακά και δυσάρεστα, καθώς καίγονται, από τη φωτιά, εξαφανίζονται και δίνουν τη θέση τους σε άλλα ευχάριστα γεγονότα.
Πηγή: alfavita.gr

Δημοφιλή
Συγκλονιστική μαρτυρία στο Cretaone για την μεγάλη φωτιά στο Ηράκλειο: «Μέσα σε λίγα λεπτά χάσαμε το σπίτι μας - "Ρε μαμά, στολίζαμε το σπίτι και τώρα το βλέπουμε έτσι"»
Νεκρή και δεύτερη μητέρα μετά τον τοκετό στη Λιβαδειά
Νυχτερινό «ταρακούνημα» ανοιχτά των Χανίων
Ηράκλειο: Οι μαθητές που ξεχώρισαν στις Πανελλαδικές 2026 μιλούν για τον αγώνα και τα όνειρά τους!
ΟΠΕΚΕΠΕ: Eνοχοι 57 παραγωγοί από την Κρήτη για παράνομες επιδοτήσεις
Τραγωδία στον Μυλοπόταμο: Πατέρας εντόπισε νεκρό τον 32χρονο γιο του
Οι διακοπές ρεύματος σε περιοχές της Κρήτης αύριο
Αυτές είναι οι καλλιέργειες που «φέρνουν το χρήμα» σήμερα στην Ελλάδα
Ηράκλειο: 24ωρη διακοπή υδροδότησης λόγω σοβαρής βλάβης στον τροφοδοτικό αγωγό