Το υπουργείο Εργασίας προσανατολίζεται στην αναπροσαρμογή των εισφορών ΕΦΚΑ βάσει του πληθωρισμού, επιβαρύνοντας τους αυτοαπασχολούμενους με πρόσθετα κόστη έως και 312 ευρώ ετησίως
Με το ποσοστό του πληθωρισμού, θα επιβαρυνθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες , που θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένες εισφορές από το νέο έτος. Με μια αύξηση στο ύψος του πληθωρισμού, δηλαδή κατά 3,8%, η εισφορά της πρώτης ασφαλιστικής κατηγορίας των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολουμένων, που την επιλέγει το 80% των ασφαλισμένων, από 250,77 ευρώ που είναι τώρα θα φτάσει στα 260 ευρώ, ενώ στις επόμενες κατηγορίες τα ποσά θα είναι υψηλότερα, γεγονός που θα αποθαρρύνει τους ασφαλισμένους να μείνουν σε υψηλότερες κατηγορίες και γι’ αυτό θα επιλέξουν να κατέβουν στην πρώτη και χαμηλότερη κατηγορία.
Στον… αέρα έχει μείνει προς το παρόν, η εναλλακτική λύση της αύξησης των εισφορών με βάση το δείκτη μισθών, η εφαρμογή του οποίου έχει αναβληθεί δύο φορές. Με το δείκτη μισθών πάντως, όποτε και αν εφαρμοστεί, η αύξηση στις εισφορές που καταβάλλουν 1,4 εκατ. επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι στον ΕΦΚΑ θα είναι σαφώς μεγαλύτερη καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ, οι αμοιβές εμφανίζουν αύξηση κατά 4,5% στο β’ τρίμηνο του 2026.
Ανάμεσα στις δύο αυξήσεις η επιλογή του υπουργείου Εργασίας κλίνει προς την αύξηση των εισφορών βάσει του πληθωρισμού, καθώς θα είναι χαμηλότερη από την αύξηση που θα προκαλούσε ο δείκτης μισθών.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμα και με τον πληθωρισμό, η αύξηση στις εισφορές για το 2027 θα είναι μεγαλύτερη από το 2,5% όπου αναπροσαρμόστηκαν το 2026.
Με βάση το επικρατέστερο σενάριο, που είναι η αύξηση των εισφορών με βάση τον πληθωρισμό, τα ποσά που θα καταβάλλουν από 1/1/2027 στον ΕΦΚΑ οι ελεύθεροι επαγγελματίες αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής:
– Στην 1η ασφαλιστική κατηγορία, η συνολική μηνιαία εισφορά ανέρχεται το 2026 σε 250,77 ευρώ. Με αύξηση 3,8% βάσει πληθωρισμού, θα διαμορφωθεί περίπου στα 260 ευρώ. (μηνιαία επιβάρυνση 10 ευρώ)
– Στη 2η κατηγορία, από τα 300,93 ευρώ του 2026, η εισφορά θα ανέβει στα 312.3 ευρώ (μηνιαία επιβάρυνση 12 ευρώ)
– Για την 3η ασφαλιστική κατηγορία, η σημερινή εισφορά των 360,63 ευρώ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 373, 68 ευρώ (μηνιαία επιβάρυνση περίπου 13 ευρώ.
– Στην 4η κατηγορία, η εισφορά των 433,47 ευρώ θα φτάσει τα 450 ευρώ (μηνιαία επιβάρυνση 16 ευρώ)
– Στην 5η κατηγορία, η εισφορά από 519,45 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 539 ευρώ (μηνιαία επιβάρυνση 20 ευρώ)
– Στην 6η ασφαλιστική κατηγορία, η μηνιαία εισφορά των 675,87 ευρώ σήμερα θα αυξηθεί στα 701.5 ευρώ (μηνιαία επιβάρυνση 26 ευρώ)
Σε ετήσια βάση, οι διαφορές είναι σαφώς μεγαλύτερες. Για παράδειγμα, ένας ασφαλισμένος της 1ης κατηγορίας θα πληρώνει περίπου 120 ευρώ περισσότερα τον χρόνο, ενώ στην 6η κατηγορία η πρόσθετη ετήσια επιβάρυνση ανέρχεται σε περίπου 312 ευρώ.
Πηγή: imerisia.gr
- Το υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές βάσει πληθωρισμού από το 2027, επιβαρύνοντας ελεύθερους επαγγελματίες με επιπλέον κόστη.
- Οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες στην πρώτη ασφαλιστική κατηγορία, με μέση μηνιαία επιβάρυνση 10 ευρώ και ετήσια περίπου 120 ευρώ.
- Η αύξηση των εισφορών βάσει πληθωρισμού θεωρείται προτιμότερη από την αύξηση βάσει του δείκτη μισθών, που θα ήταν υψηλότερη.
- Η εφαρμογή του δείκτη μισθών έχει αναβληθεί δύο φορές, αλλά παραμένει μια πιθανή μελλοντική επιλογή για την αύξηση των εισφορών.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Έφυγε ο «Μαστρο-Κώστας»: Ο άνθρωπος που συνέβαλε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Χερσόνησο
Ελαιόλαδο στην Κρήτη: Πού κυμαίνονται οι τιμές – Πόσο πωλείται το κιλό στους παραγωγούς
Αυτά τα 3 ζώδια δεν κάνουν ποτέ λάθος
Θεσσαλονίκη: Νεκρή 20χρονη μετά από κατανάλωση ναρκωτικών – Συνελήφθη ο φίλος της
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ - Ποιο σημείο «κλείνει» για δύο μήνες
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι δεν θα επωφεληθούν από τις νέες φορολογικές αλλαγές του 2027
Τα δύο ζώδια που είναι εργασιομανείς
Θλίψη στο Ρέθυμνο: Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Νικολουδάκη σε ηλικία μόλις 43 ετών
«Ο γιος μου είναι άγγελος» λέει ο πατέρας του 52χρονου γυναικολόγου που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων