Ηράκλειο: 26oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Χάρβαρντ: Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας!

07.03.2025, 23:06

Τόσο το κοινό όσο και το έξτρα παρθένο βελτιώνουν την γνωστική λειτουργία

Μπορεί ένα απλό συστατικό της διατροφής να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από άνοια; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Χάρβαρντ, η καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου –ιδιαίτερα πάνω από επτά γραμμάρια την ημέρα– μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία του εγκεφάλου, μειώνοντας κατά 28% τον κίνδυνο θανάτου από άνοια.

Το ελαιόλαδο έχει ήδη συνδεθεί με βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και καθυστέρηση της νοητικής έκπτωσης. Ωστόσο, αυτή η νέα μελέτη είναι η πρώτη που εξετάζει συγκεκριμένα τη σχέση του με τον κίνδυνο θανάτου από άνοια.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από το 1990 έως το 2018, εξετάζοντας πάνω από 90.000 συμμετέχοντες στο πλαίσιο των ερευνών Nurses’ Health Study και Health Professionals Follow-Up Study. Οι συμμετέχοντες κατηγοριοποιήθηκαν με βάση την πρόσληψη ελαιολάδου – από σπάνια κατανάλωση μέχρι καθημερινή λήψη άνω των επτά γραμμαρίων (περίπου μια κουταλιά της σούπας).

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν περισσότερο ελαιόλαδο είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από άνοια, ανεξαρτήτως της συνολικής ποιότητας της διατροφής τους.

Η έρευνα δεν σταματά μόνο στη γενική κατανάλωση ελαιολάδου.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τόσο το κοινό όσο και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο συμβάλλουν στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας. Ωστόσο, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο φαίνεται να έχει επιπλέον οφέλη, καθώς βελτιώνει τη λειτουργία του αιματοεγκεφαλικού φραγμού, ενός μηχανισμού που προστατεύει τον εγκέφαλο από νευροτοξίνες και βοηθά στην απομάκρυνση των αποβλήτων.

Επιπλέον, η κατανάλωση ελαιολάδου αύξησε τη δραστηριότητα σε εγκεφαλικές περιοχές που σχετίζονται με τη μνήμη και τη νόηση, ενώ ταυτόχρονα μείωσε το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή, δύο παράγοντες που συνδέονται με την άνοια και τη γνωστική παρακμή.

Σύμφωνα με τον Τάσο Γ. Κυριακίδη, επίκουρο καθηγητή βιοστατιστικής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Yale και ειδικό στο ελαιόλαδο, «Αυτή η καλά σχεδιασμένη, μεθοδολογικά ορθή μελέτη προσθέτει στα αυξανόμενα στοιχεία για τα οφέλη του ελαιολάδου στην υγεία του εγκεφάλου».

Με την αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση του, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο φαίνεται να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία κατά της γνωστικής έκπτωσης. Έτσι, η καθημερινή του κατανάλωση μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για τη διατήρηση της εγκεφαλικής υγείας και την πρόληψη ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ.

Πηγή: pronews.gr

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 11 λεπτά
Style

Μη χωρίσεις ποτέ αυτό το ζώδιο!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Ελλάδα

Καιρός: Ξεπέρασε τους 35°C το θερμόμετρο τη Δευτέρα, οι περιοχές με τις υψηλότερες θερμοκρασίες

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Ελλάδα

«Ανακαινίζω 2026»: 7 σημεία κλειδιά για τους δικαιούχους – Όροι και προϋποθέσεις

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 39 λεπτά
Αθλητικά

Γιαννακόπουλος: «Είμαι ο μόνος ιδιοκτήτης ομάδας που τιμωρείται στην τελική ευθεία της σεζόν, εκεί που όλα κρίνονται»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 42 λεπτά
Κρήτη

Κρήτη: Αυτός είναι ο 37χρονος Παλαιστίνιος που συνελήφθη ως μέλος της Χαμάς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 47 λεπτά
Πολιτική

Πατριάρχης Ιεροσολύμων στη συνάντηση με Μητσοτάκη: «Ο Τραμπ έχει διάθεση να επισκεφθεί την Ελλάδα»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 58 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Τουλάχιστον 96 σπίτια έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές από τους πρόσφατους σεισμούς

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

ΕΛ.ΑΣ.: Ελήφθησαν τα ενδεδειγμένα μέτρα αστυνόμευσης για την αποτροπή ενδεχόμενων κινδύνων

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Ανδρέας Μικρούτσικος: Τα φετινά μου γενέθλια ήταν δύσκολα, ήμουν χάλια, για νοσοκομείο, για τετέλεσται

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

PosoKanei: Πότε θα είναι διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα σύγκρισης τιμών στα σούπερ μάρκετ

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →