Αυτοψία από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης και φορείς – Παραμένει το ζήτημα των απορριμμάτων
Αυτοψία στην Προστατευόμενη Περιοχή της νήσου Χρυσή Ιεράπετρας πραγματοποίησε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, με παρουσία της Γραμματέως Μαρίας Κοζυράκη, με τον Προϊστάμενο, Μανώλη Κουδουμά, και στελέχη της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου καθώς και επιστημονικούς συνεργάτες της Μονάδας Προστατευόμενων Περιοχών κεντρικής & ανατολικής Κρήτης του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες μεταφέρθηκαν στο νησί με σκάφος του Λιμενικού Σώματος ενώ η επίσκεψη έγινε υπό την καθοδήγηση του κύριου ερευνητή του Οργανισμού ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Φώτη Ξυστράκη, υπεύθυνου εκπόνησης της μελέτης διερεύνησης των αιτιών ξήρανσης της βλάστησης των ειδών αρκεύθου στον οικότοπο προτεραιότητας και πρότασης διαχειριστικών μέτρων βελτίωσης και αποκατάστασης.
Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας διαπιστώθηκε βελτιωμένη εικόνα της οικολογικής κατάστασης καθώς η εφαρμογή περιοριστικών μέτρων στην ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση του νησιού τα τελευταία χρόνια και οι ικανοποιητικές βροχοπτώσεις το τρέχον υδρολογικό έτος έχουν δείξει ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ειδικότερα, ο οικότοπος των παράκτιων αμμοθινών, κυρίως στο βόρειο τμήμα, έχει σημαντικά αποκατασταθεί, καθώς ο φυσικός μηχανισμός μπόρεσε ανεμπόδιστα να λειτουργήσει δημιουργώντας νέες αμμοθίνες και σωρεύοντας πολύτιμη οργανική ύλη.

Στην επίσκεψη, συζητήθηκαν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και οι διαχειριστικές δράσεις που προγραμματίζονται να εφαρμοστούν στην προστατευόμενη περιοχή, όπως τεκμηριώθηκαν και ιεραρχήθηκαν από τις μελέτες που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον της νήσου Χρυσή. Η στήριξη και υλοποίηση αυτών των δράσεων έχει ήδη δρομολογηθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, την Αντιπεριφέρεια Λασιθίου και τον ΟΦΥΠΕΚΑ.
Ωστόσο, διαπιστώθηκε από όλους τους παριστάμενους φορείς ότι εξακολουθεί να υπάρχει στο νησί σημαντικός όγκος απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων, γεγονός που καθιστά αναγκαία την άμεση απομάκρυνση τους.
Με συνεργασία και εποπτεία των αρμόδιων Υπηρεσιών, ανάδοχος θα συλλέξει και θα μεταφέρει εκτός του νησιού αυτούς τους διάσπαρτους ρύπους και θα προβεί στις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης των θέσεων ρύπανσης.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, με τη σύμπραξη των αρμόδιων κρατικών και αυτοδιοικητικών οργανισμών, παραμένει προσηλωμένη στην απρόσκοπτη συνέχιση των δράσεων προστασίας και αποκατάστασης του ευάλωτου φυσικού περιβάλλοντος της νήσου Χρυσή, με στόχο τη μακροπρόθεσμη διατήρηση του μοναδικού οικοτόπου και την εφαρμογή πλαισίου βιώσιμης διαχείρισης και ήπιας αξιοποίησης.
- Η αυτοψία στην Χρυσή Ιεράπετρας έδειξε θετικά σημάδια αποκατάστασης του οικοσυστήματος χάρη στα περιοριστικά μέτρα και τις βροχοπτώσεις.
- Συζητήθηκαν και προγραμματίστηκαν μέτρα προστασίας και διαχειριστικές δράσεις για το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.
- Παραμένει πρόβλημα ο μεγάλος όγκος απορριμμάτων, απαιτώντας άμεση απομάκρυνση για περαιτέρω αποκατάσταση.
- Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης συνεχίζει τις δράσεις για την προστασία και βιώσιμη διαχείριση του οικοτόπου της νήσου Χρυσή.

Δημοφιλή
Τραγωδία στη Μεσαρά: «Έσβησε» μέσα στο χωράφι του - Τον βρήκε η σύζυγός του
Σταυρούλα Λεβεντάκη: Νέα τροπή στο θρίλερ - Στο στόχαστρο και η σύζυγος του 43χρονου (βίντεο)
Θρήνος στο Αρκαλοχώρι για την Ράνια που έφυγε πρόωρα σε ηλικία μόλις 28 ετών!
Σοβαρό τροχαίο στον ΒΟΑΚ - Αυτοκίνητο με ηλικιωμένους προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στηθαίο
Σάλος σε βάφτιση στο Ηράκλειο - Ο παππάς έδιωξε τους νονούς από την εκκλησία
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο στην Παντάνασσα μετά από καταδίωξη της ΕΛ.ΑΣ. - Δείτε εικόνες
Viral ο Κρητικός κουμπάρος: Δεν έφτανε τα στέφανα και τον σήκωσαν στα χέρια! - Δείτε το βίντεο
Απόσυρση στήριξης στο κόμμα Καρυστιανού από τον Πτέραρχο Αθανάσιο Παπανικολάου
Ηράκλειο: Σύλληψη 22χρονης υπαλλήλου για κλοπή 9.000 ευρώ από περίπτερο