Δείτε με ποιόν τρόπο μπορεί να υπολογιστεί
Καθώς πλησιάζει το Πάσχα, οι μισθωτοί εργαζόμενοι, αορίστου και ορισμένου χρόνου του ιδιωτικού τομέα θα δουν μισό (κατά περίπτωση) επιπλέον μισθό ή αλλιώς Δώρο Πάσχα.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ξεκαθάρισε προ ημερών πως έκτακτο «δώρο» για τους ευάλωτους (δηλαδή ένα επίδομα της τάξης των 200 – 250 ευρώ για χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες, ανέργους, άτομα με αναπηρία κτλ) αυτό το Πάσχα δεν πρέπει να το περιμένουν, αφού δεν έχει προβλεφθεί στον σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου.
Παρόλα αυτά όλοι οι μισθωτοί που αμείβονται με μισθό ή με ημερομίσθιο και εργάζονται είτε με πλήρη είτε με μερική απασχόληση και έχουν σύμβαση εργασίας είτε ορισμένου, είτε αορίστου χρόνου, δικαιούνται από τους εργοδότες τους επίδομα εορτών Πάσχα ίσο με μισό μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 15 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο.
Σύμφωνα με το newmoney, το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται στους δικαιούχους τη Μεγάλη Τετάρτη κάθε έτους. Φέτος Μεγάλη Τετάρτη έχουμε την 1η Μαΐου. Εννοείται βέβαια ότι δεν υπάρχει δέσμευση για τον εργοδότη να καταβάλλει το δώρο νωρίτερα απ’ αυτές τις ημερομηνίες. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταβληθεί σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.
Μπορείτε να υπολογίσετε το Δώρο του Πάσχα, που θα λάβετε, στην online εφαρμογή του ΚΕΠΕΑ.
Τι ισχύει για τον υπολογισμό του
Όπως αναφέρεται στο Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων (ΚΕΠΕΑ):
- το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται στο ακέραιο εφ’ όσον η σχέση εργασίας των μισθωτών με τον εργοδότη είχε διάρκεια ολόκληρη τη χρονική περίοδο, δηλαδή από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 30ης Απριλίου.
- Όσοι από τους παραπάνω μισθωτούς δεν έχουν συμπληρώσει το παραπάνω χρονικό διάστημα, δικαιούνται αναλογίας Δώρου Πάσχα, το οποίο υπολογίζεται σε ποσό ίσο με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο (ανάλογα με τον συμφωνημένο τρόπο αμοιβής) για κάθε οκτώ (8) ημέρες διαρκείας της εργασιακής σχέσης. Για χρονικό διάστημα μικρότερο του 8ημέρου, αντίστοιχα καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα.
- Δώρο Πάσχα ανάλογο με το χρόνο που διάρκεσε η εργασιακή σχέση, δικαιούνται και οι μισθωτοί που έχουν ήδη αποχωρήσει από την εργασία τους κατά το χρόνο καταβολής αυτού, είτε γιατί απολύθηκαν από τον εργοδότη τους, είτε γιατί αποχώρησαν οικειοθελώς.
- Το δώρο Πάσχα, όπως και το δώρο Χριστουγέννων και το επίδομα αδείας, κατοχυρώθηκαν περαιτέρω με την Εθνική Γενική ΣΣΕ του έτους 2010 (άρθρο 1) για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου σε όλη την ελληνική επικράτεια.
- Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου για τα δώρα εορτών είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζόμενου από την αξίωση καταβολής τους.
Διαβάστε επίσης:
Καθαρά Δευτέρα: Συνταγή για κοφτό μακαρονάκι με χταπόδι
Σαρακοστή: Αυξήσεις έως και 97% στα νηστίσιμα – Στα 4,5 ευρώ η λαγάνα
Σκρέκας: Εως και 20% οι μειώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Έφυγε ο «Μαστρο-Κώστας»: Ο άνθρωπος που συνέβαλε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Χερσόνησο
«Ο γιος μου είναι άγγελος» λέει ο πατέρας του 52χρονου γυναικολόγου που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων
Θλίψη στο Ρέθυμνο: Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Νικολουδάκη σε ηλικία μόλις 43 ετών
Από πού πήραν το όνομά τους οι συνοικίες του Ηρακλείου; Η ιστορία πίσω από ονόματα που χρησιμοποιούμε καθημερινά
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι δεν θα επωφεληθούν από τις νέες φορολογικές αλλαγές του 2027
Θλίψη στο Ηράκλειο για την Ελευθερία που «έφυγε» μόλις στα 37 της χρόνια
Συναγερμός για εξαφάνιση 16χρονης στα Χανιά
Επίδομα 400 ευρώ: «Κλείδωσε» η ημερομηνία πληρωμής – Πότε μπαίνει στους λογαριασμούς
Ρούλα Πισπιρίγκου: Πληροφορίες ότι διαγνώστηκε με καρκίνο στον λάρυγγα – Τι αναφέρθηκε για την υγεία της