Ηράκλειο: 19oC

Εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα ελέγχει τη σεισμική τρωτότητα των σχολείων

02.02.2024, 18:04

Δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου RiskSchools 

Μια εφαρμογή για έξυπνες τηλεφωνικές συσκευές και μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που ελέγχουν τη σεισμική τρωτότητα των σχολείων δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου RiskSchools που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο χρήστης της εφαρμογής εισάγει σε μια ειδική φόρμα στοιχεία όπως η θέση του κτιρίου, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, η ηλικία και τα υλικά κατασκευής, τα εδαφικά χαρακτηριστικά της θέσης του, η κατηγορία του εδάφους κ.α. και η βαθμολογία που προκύπτει μέσω του σχετικού λογισμικού κατατάσσει το κτίριο στην κατηγορία του επαρκούς ή στην κατηγορία του κτιρίου για το οποίο θα πρέπει να υπάρχει περαιτέρω διερεύνηση.

Παράλληλα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διενεργούνται αναλύσεις σε περαιτέρω επίπεδο μέσω της χρήσης καμπυλών σεισμικής τρωτότητας, από τις οποίες προκύπτει και πάλι ο βαθμός σεισμικής τρωτότητας του κτιρίου.

Η εφαρμογή και η πλατφόρμα παρουσιάστηκαν σήμερα σε ημερίδα με τίτλο: «Σεισμική τρωτότητα & διακινδύνευση σχολικών κτιρίων» που διοργάνωσαν στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (ΚΕΔΕΑ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) τo Εργαστήριο Εδαφομηχανικής, Θεμελιώσεων και Γεωτεχνικής Σεισμικής Μηχανικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η εταιρεία Concept Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.

Σύμφωνα με την Δρ. Πολιτικό Μηχανικό Άννα Καρατζέτζου, η εφαρμογή που δημιουργήθηκε με βάση τη μεθοδολογία του Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού (ΟΑΣΠ 2000) και η πλατφόρμα λειτούργησαν πιλοτικά από το 2022 ως το 2023 για την αποτίμηση της σεισμικής τρωτότητας σε 360 σχολεία από τα 1800 που υπάρχουν στην Κεντρική Μακεδονία. «Η τεχνογνωσία πλέον υπάρχει, τα εργαλεία αυτά υπάρχουν και θα είναι διαθέσιμα στους αρμόδιους φορείς σε δύο με τρεις μήνες, με την ολοκλήρωση του σχετικού έργου» είπε η κ. Καρατζέτζου. Η ίδια πρόσθεσε πως οι φορείς θα έχουν τα εργαλεία αυτά στη διάθεσή τους ώστε να τα διαχειριστούν.

«Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα το οποίο προχωράει ένα βήμα παραπέρα από τον προσεισμικό έλεγχο» τόνισε από την πλευρά του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κυριαζής Πιτιλάκης. Ο ίδιος συμπλήρωσε: «προτείνουμε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο που μπορεί ακριβώς να κάνει τον έλεγχο τον υφιστάμενων σχολικών κτιρίων σε μεγάλη κλίμακα, να βαθμονομήσει και να ιεραρχήσει τον βαθμό τρωτότητας ώστε να ληφθούν τα μέτρα που χρειάζονται στη συνέχεια».

Το σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και διεθνώς και να προσαρμοστεί κατάλληλα και για άλλες κρίσιμες εγκαταστάσεις, όπως συστήματα υγειονομικής περίθαλψης (νοσοκομεία), δημόσια κτίρια, κλπ.

πριν από 26 λεπτά
Style

Συνταγή για μακαρονοσαλάτα με σολομό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 56 λεπτά
Υγεία

Αυτή η συνήθεια βοηθά στην απώλεια βάρους μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Έκρηξη σε εργοστάσιο στο Τενεσί: «Δεν υπάρχουν επιζώντες», ανακοίνωσε η αστυνομία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Καταγγελία σε βάρος γνωστής Ελληνίδας influencer – Δεν επιστρέφει ρούχα αξίας 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Υγεία

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κρήτη

Χανιά: Στο «σκοτάδι» παραμένουν οι κάτοικοι στον Γαλατά – Χωρίς ρεύμα στους δρόμους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Σοκαριστική μαρτυρία 14χρονου που έπεσε θύμα bullying στο σχολείο – «Ήταν 7 άτομα κι εγώ μόνος μου» (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ταξίδια

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια από αύριο Κυριακή 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Συνελήφθη 32χρονος ως ο διακινητής των 13 μεταναστών που εντοπίστηκαν νότια της Γαύδου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2665: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →