Κορδέλα στη νέα γέφυρα, 6,5 χρόνια μετά την κατάρρευση της παλιάς, ιστορικής γέφυρας του Κερίτη
Εντυπωσιάζει η νέα γέφυρα στον Κερίτη ποταμό, συνολικού μήκους 85 μέτρων και πλάτους 14,5 μέτρων, με τα σημερινά επίσημα εγκαίνια, παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρίστου Δήμα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου να σηματοδοτούν μια ημέρα ικανοποίησης και συνάμα… ανακούφισης για τα Χανιά και τον «πληγωμένο» από θεομηνίες δήμο Πλατανιά.
Ο δήμος Πλατανιά , δια του δημάρχου Γιάννη Μαλανδράκη, είχε πρωτοστατήσει και είχε απαιτήσει την κατασκευή μιας νέας, σύγχρονης γέφυρας μετά το σοκαριστικό συμβάν που είχε σημειωθεί στις 25 Φεβρουαρίου 2019, όταν μετά από πρωτοφανή κακοκαιρία κατέρρευσε σε ένα μεγάλο τμήμα της η παλιά, ιστορική γέφυρα του Κερίτη.
Η κατάρρευση της ιστορικής γέφυρας που είχε φτιαχτεί με πρωτοβουλία του Ελευθερίου Βενιζέλου και είχε συνδεθεί και με τον αγώνα εναντίον των Ναζί κατακτητών, είχε επιφέρει ένα ισχυρό σοκ στην τοπική κοινωνία όλης της Κρήτης , σε μια είδηση που είχε κάνει τότε τον γύρο της Ελλάδας.
Η δημιουργία νέας γέφυρας, πέραν βεβαίως της επιβεβλημένης αποκατάστασης-αναστήλωσης της παλαιάς, που επίσης δρομολογείται αλλά έχει ακόμα «ψωμί» διαδικαστικά, ήταν ένα θέμα το οποίο ο Δήμος Πλατανιά έθεσε σχεδόν από το βράδυ της βιβλικής καταστροφής.
Άμεσα δρομολογήθηκαν οι απαιτούμενες διαδικαστικές ενέργειες, με σημείο αναφοράς την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, του Δήμου Πλατανιά και της Περιφέρειας Κρήτης , για το σύνολο των μελετών που απαιτούνταν για την κατασκευή νέας σύγχρονης Γέφυρας, στον Κερίτη ποταμό, στην περιοχή του Αλικιανού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τότε είχε κατέβει στον Αλικιανό Χανίων, ειδικό κλιμάκιο από την Αθήνα προκειμένου να διερευνήσει και να εντοπίσει το καταλληλότερο σημείο χωροθέτησης της νέας σύγχρονης γέφυρας του Κερίτη.
Η σύγχρονη γέφυρα του Κερίτη , που εγκαινιάστηκε επισήμως σήμερα παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, βουλευτών, του περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη, του δημάρχου Πλατανιά Γιάννη Μαλανδράκη, και εκπροσώπων φορέων και αρχών του τόπου, κατασκευάστηκε με τις τελευταίες προδιαγραφές. Είναι διπλής κατεύθυνσης και με προέκταση για την δημιουργία πεζόδρομου. Μάλιστα για τη θεμελίωση της χρησιμοποιήθηκαν 50 φρεατοπάσαλοι που τοποθετήθηκαν σε βάθος από 16 έως 25 μέτρα.
Πρόκειται για ένα καθοριστικής σημασίας αναπτυξιακό έργο για το Δήμο Πλατανιά και ιδιαίτερα για την περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Μουσούρων.
Θυμίζουμε ότι μέχρι να φτιαχτεί η νέα γέφυρα, η σύνδεση ενός μεγάλου αριθμού χωριών με το επαρχιακό δίκτυο Χανίων Ομαλού εξυπηρετούνταν προσωρινά με μια στρατιωτική γέφυρα τύπου Μπέλεϋ, η οποίο τοποθετήθηκε το 2019 για να καλύψει άρον-άρον τότε τις συγκοινωνιακές ανάγκες του πληθυσμού.
Το έργο ‘‘Κατασκευή Νέας Γέφυρας επί του ποταµού Κερίτη, στον οικισµό Αλικιανός του ∆ήµου Πλατανιά της ΠΕ Χανίων’’, είχε αρχικό προϋπολογισµό 6.670.000 ευρώ ενώ με τον διαγωνισμό και την εργολαβική έκπτωση κατέβηκε στα 6.414.608 ευρώ. Η σύµβαση για το έργο προέβλεπε αρχικά την ολοκλήρωση του εντός του 2024, ωστόσο υπήρξε καθυστέρηση καθώς δεν είχε λυθεί το ζήτηµα των απαλλοτριώσεων του τµήµατος που θα συνέδεε τη γέφυρα µε τον κάθετο οδικό άξονα Χανιά- Αλικιανός.
Η ιστορική γέφυρα του Κερίτη ποταμού, η οποία κατάρρευσε στις 25 Φεβρουαρίου 2019, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων , είχε δημιουργηθεί με τη φροντίδα του Ελευθερίου Βενιζέλου πριν από έναν αιώνα το 1908 και αποτελεί ξεχωριστό «στολίδι» του τόπου και της περιοχής. Αρχιτέκτονας της γέφυρας ήταν ο Αναστάσιος Λογοθέτης από τα Κύθηρα, γαμπρός της Αλικιανιώτικης Οικογένειας Κατζουρού. Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά και ιστορικά μνημεία της ευρύτερης περιοχής.
Έχει ανακηρυχθεί από το ΥΠΠΟΑ ως νεότερο μνημείο και έχει ενταχθεί στον διαρκή κατάλογο των κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της Ελλάδας ως «αξιόλογο δείγμα ειδικού τεχνικού έργου των αρχών του 20ου αιώνα, που συνδυάζει άριστη γνώση της τεχνικής κατασκευών και υψηλή αισθητική αντίληψη» (Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/1644/44519/27.08.1998, ΦΕΚ 1052/Β΄/12.10.1998).
Το αντικείμενο του έργου
Αντικείμενο του έργου που εγκαινιάζεται σήμερα είναι η κατασκευή νέας γέφυρας επί του ποταμού Κερίτη, περιλαμβανομένων και των συνοδών της οδικών έργων. Αναλυτικά:
1. Γέφυρα
2. Συγκοινωνιακά
3. Έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης ανάντη και κατάντη της γέφυρας.
4. Έργα ηλεκτροφωτισμού .
Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, η γέφυρα έχει συνολικό μήκος 85,10m (μεταξύ των αρμών συστολοδιαστολής), με 3 επί μέρους ανοίγματα (υποχρεωτικά για υδραυλικούς λόγους) 27,30m – 28,25m – 27,30m.
Το συνολικό πλάτος του καταστρώματος ανέρχεται σε 14,50m (9,50m οδόστρωμα και 2 πεζοδρόμια των 2,50m).
Σύνοψη άρθρου
- Η νέα γέφυρα στον Κερίτη, μήκους 85 μέτρων και πλάτους 14,5 μέτρων, εγκαινιάστηκε επίσημα παρουσία του Υπουργού Υποδομών.
- Η κατασκευή της γέφυρας αποτέλεσε αναπτυξιακό έργο για την περιοχή και αντικαθιστά την ιστορική γέφυρα που κατέρρευσε το 2019.
- Το έργο δρομολογήθηκε άμεσα μετά την καταστροφή, με τη συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών, του Δήμου Πλατανιά και της Περιφέρειας Κρήτης.
- Η ιστορική γέφυρα του Κερίτη, κατασκευασμένη το 1908, ανακηρύχθηκε ως νεότερο μνημείο από το ΥΠΠΟΑ και αποτελεί σημαντικό αρχιτεκτονικό έργο.
Δημοφιλή
Ηράκλειο: Σοκ για γαμπρό στις Μαλάδες - Η νύφη ήταν... ο πεθερός του! Δείτε βίντεο
Τραγωδία στην άσφαλτο: Νεκρός 45χρονος μοτοσικλετιστής - Η μηχανή του «καρφώθηκε» με μεγάλη ταχύτητα σε φανάρι
Σοβαρό τροχαίο στο Παγκράτι: Λεωφορείο έπεσε πάνω σε αυτοκίνητο - Ένας τραυματίας (βίντεο)
Πάτρα: Της έστησε καρτέρι στην είσοδο της πολυκατοικίας και της επιτέθηκε - Οι κραυγές της σήκωσαν στο πόδι την γειτονιά
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Σάββατο 11 Οκτωβρίου
ΔΕΔΔΗΕ: Που θα κοπεί το ρεύμα σήμερα Σάββατο (11/10) στην Κρήτη - Δείτε περιοχές και ώρες
Κατ’ οίκον περιορισμός 13,5 ετών για τον Γιάννη Ξυδάκη – Ένοχος για απόπειρα ανθρωποκτονίας
Η 28η Οκτωβρίου «πληρώνει» νωρίτερα τις συντάξεις Νοεμβρίου - Πότε θα μπουν τα λεφτά
Ζώδια: Οι προβλέψεις για σήμερα Σάββατο 11 Οκτωβρίου