Το «έλλειμμα» στην αγορά που γέμισε με χρυσούς μισθούς
Η Ευρώπη«διψά» για οδηγούς φορτηγών: 3,6 εκατομμύρια κενές θέσεις, αποδοχές που ξεπερνούν τα 4.000 ευρώ και ένα μέλλον που ίσως κριθεί από το αν η νέα γενιά θα πιάσει… το τιμόνι.
Το φορτηγό μπορεί να μην έχει την αίγλη της τεχνολογίας, όμως σήμερα αποδεικνύεται «χρυσό επάγγελμα». Η τεράστια έλλειψη οδηγών στην Ευρώπη αλλάζει τους κανόνες στην αγορά εργασίας, εκτοξεύει τους μισθούς και μετατρέπει τους έμπειρους επαγγελματίες σε περιζήτητους «παίκτες» της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η μεταφορική αγορά βρίσκεται σε καμπή: οι οδηγοί φορτηγών γερνούν, οι θέσεις παραμένουν κενές και η ζήτηση για μεταφορές αυξάνεται. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών, πάνω από 3,6 εκατομμύρια θέσεις οδηγών είναι κενές στην Ευρώπη, με τη μέση ηλικία των επαγγελματιών να ξεπερνά τα 48 έτη.
Η έλλειψη αυτή έχει ανεβάσει κατακόρυφα τις αποδοχές:
- Στη Γερμανία, οι μισθοί φτάνουν τα 4.000€ για διεθνείς δρομολόγια.
- Στην Ολλανδία και το Βέλγιο, οι καθαρές αποδοχές ξεπερνούν τα 3.500€.
- Στις Σκανδιναβικές χώρες, αγγίζουν τα 5.000€ λόγω αποστάσεων και δύσκολων συνθηκών.
Και στην Ελλάδα, οι μισθοί ανεβαίνουν: έμπειροι οδηγοί μεγάλων φορτηγών ξεκινούν από 2.500€ και φτάνουν έως 3.000€, ενώ εταιρείες προσφέρουν bonus, κάλυψη εξόδων και εκπαίδευση για να κρατήσουν το προσωπικό τους.
Όμως, το επάγγελμα παραμένει δύσκολο. Οι πολύωρες απουσίες από το σπίτι, οι ελλείψεις σε υποδομές ανάπαυσης και οι απαιτητικές συνθήκες αποθαρρύνουν τους νέους. Ειδικοί τονίζουν ότι χωρίς στρατηγικό σχέδιο, η Ευρώπη ίσως χρειαστεί να στραφεί σε εργαζομένους από τρίτες χώρες για να αποφύγει νέες κρίσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σήμερα, το τιμόνι ενός φορτηγού δεν είναι απλώς εργαλείο δουλειάς – είναι διαβατήριο για έναν από τους πιο καλοπληρωμένους τεχνικούς κλάδους. Το ερώτημα είναι: θα τολμήσει η νέα γενιά να το κρατήσει στα χέρια της;
Σύνοψη άρθρου
- Η Ευρώπη αντιμετωπίζει έλλειψη 3,6 εκατομμυρίων οδηγών φορτηγών, με υψηλές αποδοχές να προσφέρονται για να καλυφθούν οι θέσεις.
- Οι μισθοί οδηγών φορτηγών αυξάνονται δραματικά σε διάφορες χώρες, με κέρδη που φθάνουν έως και τα 5.000€ στις Σκανδιναβικές χώρες.
- Η έλλειψη νέων οδηγών και η γήρανση του εργατικού δυναμικού δημιουργούν πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, με πιθανές επιπτώσεις από την αναζήτηση εργαζομένων τρίτων χωρών.
- Το επάγγελμα παραμένει απαιτητικό, με προκλήσεις όπως οι πολύωρες απουσίες και οι δύσκολες συνθήκες, αποθαρρύνοντας τη νέα γενιά από την ενασχόληση με τον κλάδο.
Δημοφιλή
Θλίψη στο Ηράκλειο - Έφυγε από τη ζωή η Ιωάννα Καράτζη
Ηράκλειο: Ανείπωτη θλίψη για την απώλεια της νοσηλεύτριας Στέλλας
Αιματοχυσία δίχως τέλος τους δρόμους: Δύο νεκροί σε καραμπόλα στις Αφίδνες
Κατ’ οίκον περιορισμός 13,5 ετών για τον Γιάννη Ξυδάκη – Ένοχος για απόπειρα ανθρωποκτονίας
Ροζ σκάνδαλο στην Βραζιλία: «Τσάκωσαν» ημίγυμνο τον ιερέα με αρραβωνιαστικιά πιστού - Δείτε βίντεο
Δημήτρης Αλεξάνδρου: «Σφόδρα ενοχλημένος» με την εμφάνιση της Ιωάννας Τούνη με το νέο σύντροφό της και τον γιο τους αγκαλιά
Κρήτη: «Θέλω 90 ευρώ τη μέρα για να μαζεύω ελιές» – Αγγελία που άναψε… φωτιές στο διαδίκτυο
Σεισμός 4,1 Ρίχτερ «ξύπνησε» την Κρήτη
Παραλίγο απαγωγή παιδιού: Αυτοκίνητο με τρεις ρομά κινούνταν δίπλα του