Το επίδομα αδείας υπολογίζεται με βάση τον χρόνο εργασίας
Υποχρεωμένοι να καταβάλουν το επίδομα αδείας στους εργαζόμενους και τις εργαζόμενές τους είναι οι εργοδότες, πριν την έναρξη της καλοκαιρινής άδειας. Το επίδομα προκαταβάλλεται είτε εξ ολοκλήρου κατά την άδεια, είτε τμηματικά μαζί με τις αποδοχές.
Στην περίπτωση που ο εργοδότης δεν χορηγεί την άδεια που ζήτησε ο εργαζόμενος, οφείλει να καταβάλει τις αποδοχές του χρόνου αδείας με προσαύξηση 100%.
Έτσι, βάσει των νέων δεδομένων, το επίδομα αδείας υπολογίζεται στα 589,41 ευρώ (από τα 556,05 ευρώ).
Στο μεταξύ, αυξημένο θα είναι για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, καθώς από την 1η Απριλίου 2025, ο κατώτατος μισθός διαμορφώθηκε στα 880 ευρώ μεικτά, έναντι των 830 ευρώ μεικτά που ίσχυαν προηγουμένως.
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Το επίδομα αδείας, σύμφωνα με τη νομοθεσία, υπολογίζεται με βάση τον χρόνο εργασίας και κατά τη διάρκεια της ετήσιας άδειας απαγορεύεται η απόλυση του εργαζόμενου.
- Το επίδομα αδείας ισούται με το σύνολο των πράγματι καταβαλλόμενων τακτικών συνήθων αποδοχών της άδειας.
- Δεν μπορεί να υπερβαίνει τις αποδοχές 15 ημερών για αυτούς που αμείβονται με μηνιαίο μισθό και 13 ημερών για αυτούς που αμείβονται με ημερομίσθιο ή κατά μονάδα εργασίας ή με ποσοστά ή και με άλλο τρόπο.
- Ο εργαζόμενος δικαιούται να λάβει μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό και 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο.
Οι εργαζόμενοι μπορούν να υπολογίσουν το ποσό που δικαιούνται μέσω on line εφαρμογής του ΚΕΠΕΑ (κλικ εδώ).
Χορήγηση άδειας
Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας:
- Ο εργαζόμενος δικαιούται ετήσια άδεια με αποδοχές, την οποία λαμβάνει σε συνεννόηση με τον εργοδότη.
- Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να χορηγήσει την άδεια εντός δύο μηνών από την αίτηση του εργαζομένου.
Η καλοκαιρινή άδεια πρέπει να δοθεί μεταξύ 1ης Μαΐου και 30ης Σεπτεμβρίου, τουλάχιστον για τους μισούς εργαζομένους μιας επιχείρησης.
- Το επίδομα αδείας καταβάλλεται πριν την καλοκαιρινή άδεια και μπορεί να προκαταβάλλεται ολόκληρο ή τμηματικά.
- Σε περίπτωση μη χορήγησης άδειας, ο εργοδότης οφείλει να καταβάλει αποδοχές με προσαύξηση 100%.
- Το επίδομα αδείας υπολογίζεται με βάση τον χρόνο εργασίας και δεν μπορεί να υπερβαίνει τις αποδοχές 15 ημερών για μηνιαίο μισθό.
- Η καλοκαιρινή άδεια πρέπει να δοθεί μεταξύ 1ης Μαΐου και 30ης Σεπτεμβρίου για τουλάχιστον τους μισούς εργαζομένους.

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Έφυγε ο «Μαστρο-Κώστας»: Ο άνθρωπος που συνέβαλε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Χερσόνησο
Ελαιόλαδο στην Κρήτη: Πού κυμαίνονται οι τιμές – Πόσο πωλείται το κιλό στους παραγωγούς
Αυτά τα 3 ζώδια δεν κάνουν ποτέ λάθος
Θεσσαλονίκη: Νεκρή 20χρονη μετά από κατανάλωση ναρκωτικών – Συνελήφθη ο φίλος της
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ - Ποιο σημείο «κλείνει» για δύο μήνες
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Ποιοι δεν θα επωφεληθούν από τις νέες φορολογικές αλλαγές του 2027
Τα δύο ζώδια που είναι εργασιομανείς
Θλίψη στο Ρέθυμνο: Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Νικολουδάκη σε ηλικία μόλις 43 ετών
«Ο γιος μου είναι άγγελος» λέει ο πατέρας του 52χρονου γυναικολόγου που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων