Για φοιτητική κατοικία, προβλέπεται ενίσχυση έως 800 ευρώ ανά φοιτητή
Μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2025 πρέπει να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά οι δικαιούχοι μισθωτές που εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις για την επιστροφή ενοικίου. Η προθεσμία αφορά μισθώσεις που δεν έχουν δηλωθεί ηλεκτρονικά (όπως του Δημοσίου) ή έχουν υποβληθεί χειρόγραφα, π.χ. για ανήλικους μισθωτές.
Οι δικαιούχοι οφείλουν να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στο myAADE (myaade.gov.gr) προς την αρμόδια ΔΟΥ, επισυνάπτοντας:
Αντίγραφο μισθωτηρίου ή χειρόγραφης δήλωσης μίσθωσης.
Τραπεζικά αποδεικτικά καταβολής ενοικίων.
Βεβαίωση σπουδών, εφόσον πρόκειται για φοιτητική μίσθωση.
Αυτόματη επιστροφή για τις υπόλοιπες περιπτώσεις
Για όλους τους υπόλοιπους μισθωτές, η ΑΑΔΕ θα καταβάλει αυτόματα την επιστροφή, χωρίς αίτηση ή δικαιολογητικά, βάσει των στοιχείων της φορολογικής δήλωσης του 2024. Η πίστωση θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Νοεμβρίου 2025.
Δεν απαιτείται τροποποιητική δήλωση Ε1 αποκλειστικά για τη συμπλήρωση του αριθμού μισθωτηρίου.
Η ενίσχυση αντιστοιχεί σε έως ένα μηνιαίο ενοίκιο (δηλαδή 1/12 του ετήσιου ποσού που καταβλήθηκε το 2024), με ανώτατο όριο τα 800 ευρώ για την κύρια κατοικία και προσαύξηση 50 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
Για φοιτητική κατοικία, προβλέπεται ενίσχυση έως 800 ευρώ ανά φοιτητή.
Η καταβολή βασίζεται στα μισθώματα που δηλώθηκαν στο Ε2 από τον εκμισθωτή. Αν έχουν δηλωθεί ανείσπρακτα ενοίκια, το ποσό της επιστροφής μειώνεται ανάλογα.
Εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια
Για να χορηγηθεί η επιστροφή:
Το οικογενειακό εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ για άγαμο και τις 28.000 ευρώ για έγγαμο ή σύμφωνο συμβίωσης, με προσαύξηση 4.000 ευρώ ανά τέκνο.
Η αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας (βάσει ΕΝΦΙΑ) ορίζεται έως 120.000 ευρώ για άγαμο, προσαυξανόμενη κατά 20.000 ευρώ για σύζυγο/συμβίο και για κάθε εξαρτώμενο παιδί.
Απαραίτητο είναι το μισθωτήριο να έχει υποβληθεί έως 15 Ιουλίου 2025 και ο αριθμός μίσθωσης να εμφανίζεται στο Ε1 του φορολογικού έτους 2024.
Η επιστροφή ενοικίου είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη. Δεν συμψηφίζεται με οφειλές προς το Δημόσιο ή τον e-ΕΦΚΑ.
Σε περίπτωση ψευδών στοιχείων, η ενίσχυση ανακτάται με τόκους και ο δικαιούχος αποκλείεται για τρία έτη από μελλοντικά προγράμματα.
Με πληροφορίες του newmoney.gr

Δημοφιλή
Ποιο είναι το βαθύτερο σημείο της θάλασσας γύρω από την Κρήτη και τι υπάρχει εκεί κάτω;
Φράγμα Αποσελέμη: Πάνω από 6,6 εκατ. κυβικά νερού από την κακοκαιρία και παράλληλη στήριξη από τον ΟΑΚ στους παραγωγούς!
Η ζωή γίνεται πολύ καλύτερη για 5 ζώδια μέχρι τις 23 Οκτωβρίου
Μεσαρά: Έκλεισε το Φράγμα Φανερωμένης – Πόσο νερό έχει σήμερα
Νικόλαος Νικολαΐδης στο CRETAONE 102,3: «Χάνουμε εκατομμύρια κυβικά νερού από κακοδιαχείριση και διαρροές»
Κύκλωμα που εξαπατούσε τον ΕΦΚΑ: Αδαμαντίδης, Θώδη, Ηλιάδη, Στανίση και ακόμη 9 τραγουδιστές εμφανίζονταν ως ασφαλισμένοι
Σε έκτακτη ανάγκη Βασιλειές και Σκαλάνι στον Δήμο Ηρακλείου
Θλίψη στο Ηράκλειο: «Έφυγε» ο Γιάννης Ηλιάκης – Πένθος για τη Βαγγελιώ Σχοιναράκη
Γαστρεντερίτιδα στο Ρέθυμνο: 70 περιστατικά σε μία ημέρα – Ψάχνουν την πηγή, ελέγχουν την ύδρευση