Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εμφανίζονται ειδήσεις και δημοσιεύματα που μιλούν για «υποχρεωτική απόσυρση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο»
Η αλήθεια είναι μία. O κόσμος σήμερα θέλει βοήθεια για να αλλάξει αυτοκίνητο. Δεν το κάνει από πολυτέλεια, αλλά επειδή η τεχνολογία και οι κανόνες έχουν αλλάξει το παιχνίδι. Στην καθημερινότητα του οδηγού, το κόστος έχει εκτιναχθεί.
Ένα αυτοκίνητο που πριν λίγα χρόνια κόστιζε 12.000 ευρώ, σήμερα πωλείται κοντά στις 20.000. Η αύξηση δεν είναι ένα καπρίτσιο των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά αποτέλεσμα των ίδιων των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ολοένα και πιο αυστηρές απαιτήσεις για την ασφάλεια και τις εκπομπές ρύπων, με αποτέλεσμα κάθε νέο όχημα να ενσωματώνει τεχνολογίες που στοιχίζουν ακριβά. Αυτό το κόστος, νομοτελειακά, μεταφέρεται στον καταναλωτή.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εμφανίζονται ειδήσεις και δημοσιεύματα που μιλούν για «υποχρεωτική απόσυρση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο». Αυτές οι «προειδοποιήσεις» μόνο κακό κάνουν. Δημιουργούν φόβο, αβεβαιότητα και εντέλει εκμεταλλεύονται την αγωνία των πολιτών. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική: δεν υπάρχει καμία περίπτωση να υπάρξει γενική, υποχρεωτική απόσυρση σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τέτοιο μέτρο δεν είναι ούτε θεσμικά εφικτό ούτε πολιτικά ανεκτό.
Η πολιτική για την απόσυρση είναι αποκλειστικά θέμα των κρατών-μελών. Κάθε χώρα, ανάλογα με την οικονομική της δυνατότητα, το εμπορικό της ισοζύγιο και τις προτεραιότητές της, μπορεί να προσφέρει ή όχι κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων. Δεν είναι ενιαία ευρωπαϊκή επιταγή. Και φυσικά, η Ελλάδα οφείλει να εξετάσει πολύ προσεκτικά τα δεδομένα πριν λάβει αποφάσεις: από το δημοσιονομικό κόστος, μέχρι την ανάγκη στήριξης της αγοράς και της βιομηχανίας.
Ναι, ο κόσμος θέλει μια βοήθεια για να καλύψει το κόστος που σήμερα συνοδεύει την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Και πράγματι, τα κίνητρα απόσυρσης ή ανανέωσης στόλου μπορούν να δώσουν ανάσα στην κοινωνία, στην αγορά και στο περιβάλλον. Όμως, είναι ντροπή να καλλιεργείται η εντύπωση πως «έρχεται από τα πάνω» μια μαζική ευρωπαϊκή απόφαση που θα πετάξει τα παλιά αυτοκίνητα στον κάλαθο των αχρήστων.
Με πληροφορίες του newsauto.gr
Σύνοψη άρθρου
- Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν προβλέπει υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
- Η αύξηση των τιμών οφείλεται στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές για ασφάλεια και εκπομπές ρύπων.
- Η πολιτική για την απόσυρση αυτοκινήτων εξαρτάται από τις αποφάσεις των κρατών-μελών και όχι από ενιαία ευρωπαϊκή επιταγή.
- Τα κίνητρα για αντικατάσταση οχημάτων μπορούν να βοηθήσουν την κοινωνία και το περιβάλλον, αλλά δεν πρέπει να δημιουργούνται αναληθείς προσδοκίες.

Δημοφιλή
Βορίζια: Μαρτυρία σοκ από άνδρα που δέχτηκε επίθεση από τον Φανούρη Καργάκη και τον γαμπρό του - «Μου έσπασε το κρανίο»
Μακελειό στα Βορίζια: Αυτός είναι ο ξάδερφος του 43χρονου γαμπρού του Καργάκη που συνελήφθη
Αρκάς: Η «Καλημέρα» του για τους πολιτικούς και τις δύο δολοφονίες στα Βορίζια!
Δυναμική παρουσία των Nana Hotels στην World Travel Market London 2025
Καιρός: «Καλημέρα» με δυνατή μπόρα στο Ηράκλειο - Ποτάμια οι δρόμοι στο κέντρο
Η συγκλονιστική κίνηση της μητέρας της Ευαγγελίας Φραγκιαδάκη μετά την κηδεία - ΒΙΝΤΕΟ
Κέλλας: Κανονικά οι πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ στο τέλος Νοεμβρίου
«Ήταν θέμα χρόνου;» – Η μαρτυρία παλιού κατοίκου για το αιματοκύλισμα στα Βορίζια
Βορίζια: Για ανθρωποκτονία από πρόθεση κατηγορείται ο γαμπρός του Φανούρη Καργάκη - Τι θα υποστήριξει στην απολογία του