Δεν διαθέτουν κάμερα με φλας, επομένως καταγράφουν τις παραβάσεις σιώπηλα, χώρις να δίνουν ίχνη της δράσης τους
Η παραβίαση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχει εξελιχθεί σε σοβαρό πρόβλημα τα τελευταία χρόνια, με τις συνέπειες να είναι ιδιαίτερα οδυνηρές. Στη χώρα μας, τα επίσημα στοιχεία καταγράφουν δραματικούς αριθμούς: μόνο στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σημειώθηκαν 9.696 τροχαία, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 569 άνθρωποι. Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ένα από τα «όπλα» στην φαρέτρα των θεσμών για την καταπολέμηση των φαινομένων αυτών είναι τα ραντάρ ελέγχου κυκλοφορίας, τα οποία καταγράφουν την ταχύτητα των οχημάτων και επιβάλλουν αυτόματα τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης, όπως προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ..
Αυτά τα ραντάρ έχουν γίνει νόρμα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ και στην Ελλάδα, το δίκτυο καμερών καταγραφής παραβάσεων αυξάνεται συνεχώς. Ωστόσο, στην περίπτωση της Γαλλίας, ο έλεγχος μέσω καταγραφών γίνεται πιο «δημιουργικά», αφού επιστρατεύει και οδηγούς Ι.Χ, τα οποία όμως εξοπλίζονται με ραντάρ. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση της Γαλλίας έχει εκμισθώσει σε ιδιωτικές εταιρείες την φύλαξη των δρόμων, μέσω ιδιώτων-υπάλληλων, οι οποίοι οδηγούν αυτοκίνητα με κάμερα καταγραφής και εντοπίζουν τις παραβάσεις οδηγών που τρέχουν πάνω από τα όρια ταχύτητας.
Αρχικά, το μέτρο ήταν αρκετά επιτυχημένο, ωστόσο αντιμετώπισε δύο σημαντικά εμπόδια: Πρώτον, οι κάμερες στα αυτοκίνητα είναι ορατές και έκαναν το χαρακτηριστικό flash καταγραφής όταν σημειώναν παράβαση, κάτι που σημαίνει πως οι οδηγοί μπορούσαν να αναγνωρίσουν τα αυτοκίνητα καταγραφής.
Δεύτερον, η δημοτικότητα των διάφορων apps που λανσαρίστηκαν και επέτρεπαν στους οδηγούς να σημειώνουν πότε και που είδαν ένα αυτοκίνητο με ραντάρ, και να ενημερώνονται από τις καταχωρήσεις των άλλων χρηστών, έκαναν την χρήση τους λιγότερο αποτελεσματικές.
Λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν τα ραντάρ Dexter, μια νέα τεχνολογία που υπόσχεται πολύ καλύτερα αποτελέσματα εποπτείας του δρόμου και επιτήρησης των παραβάτων οδηγών. Τα νέα αυτά ραντάρ δεν διαθέτουν κάμερα με φλας, επομένως καταγράφουν τις παραβάσεις σιώπηλα, χώρις να δίνουν ίχνη της δράσης τους. Αυτό τους επιτρέπει να μην εντοπίζονται εύκολα από τους οδηγούς, ενώ καθιστά σχεδόν άχρηστα τα apps που έχουν βγει για σκοπούς χαρτογράφησης των Ι.Χ. καταγραφής.
Στον αντίποδα βέβαια, οι διαφορές εφαρμογές που κυκλοφορούν κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν συνδρομητές. Αν καταφέρουν να εντοπίζουν και τους νέους αυτούς κινητούς ελέγχους, τότε θα έχουν βρει ένα δυνατό «χαρτί».
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα οχήματα-ραντάρ κυκλοφορούν σχεδόν σε ολόκληρη τη Γαλλία. Αν και ξεκίνησαν από τη Νορμανδία, πλέον χρησιμοποιούνται σε πολλές περιοχές της χώρας, με εξαίρεση την Ιλ-ντε-Φρανς (περιοχή του Παρισιού) και την Κορσική, όπου, ωστόσο, γίνονται προσπάθειες να εφαρμοστεί σύντομα το ίδιο σύστημα ελέγχου.
Πηγή: carandmotor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Τα νέα ραντάρ Dexter καταγράφουν παραβάσεις χωρίς φλας, καθιστώντας τα δυσδιάκριτα στους οδηγούς.
- Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα παραβάσεων Κ.Ο.Κ., με 9.696 τροχαία και 569 θανάτους στο πρώτο δεκάμηνο του 2024.
- Στη Γαλλία, ιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν οχήματα με ραντάρ για να εντοπίζουν παραβάσεις ταχύτητας.
- Η τεχνολογία Dexter μειώνει την αποτελεσματικότητα των εφαρμογών που προειδοποιούν για ραντάρ, καθώς δεν αφήνει ίχνη.
Δημοφιλή
Πέθανε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας σε ηλικία 79 χρόνων
Ηράκλειο: Θλίψη για τον θάνατο της Κατερίνας Κουλάτσογλου
Γνωστός Κρητικός λυράρης έγινε πατέρας!
Κάνει τις διακοπές της και φεύγει «κυρία» χωρίς να πληρώσει – Τρεις αναφορές σε Κύθνο και Λαύριο
Θρήνος στο Ρέθυμνο: Έφυγε πρόωρα από τη ζωή η Εύη Αποκορωνιωτάκη
Βαρύ πένθος για το Ντέμη Νικολαΐδη - Πέθανε η σύντροφος του Αλεξάνδρα
Τσιάρας για ΟΠΕΚΕΠΕ: Μέχρι τέλος Αυγούστου θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη Δικαιοσύνη όσοι πήραν παράνομα χρήματα
Ηράκλειο: Φωτιά σε ηλεκτρικό πίνακα καφετέριας στον Άι Γιάννη Χωστό
Θλίψη στα Χανιά: Έφυγε από τη ζωή ο καλός φίλος του Μίκη Θεοδωράκη