Ηράκλειο: 19oC

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Οι τουρίστες επιλέγουν να μαγειρεύουν ή να τρώνε στο χέρι

29.08.2024, 9:00

Για να κάνουν φθηνότερες διακοπές

Για την επίδραση της ακρίβειας στον τουρισμό τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές.

Η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις τουριστικές επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στην Ελλάδα.

Ο κ. Κιοσσές ανέφερε στην ΕΡΤ ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.

Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση.

Πηγή: ertnews

Διαβάστε επίσης:

πριν από 1 λεπτό
Style

Αυτά τα ζώδια ταιριάζουν απόλυτα μεταξύ τους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ελλάδα

Συναγερμός στην Πυροσβεστική: Σε 52 ανέρχονται οι πυρκαγιές μέσα σε ένα 24ωρο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κόσμος

Βρετανία: Δολοφόνησαν παιδόφιλο ροκ σταρ μέσα στη φυλακή

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κόσμος

Άνδρας έψαχνε σκουλήκια για ψάρεμα και βρήκε αρχαίο θησαυρό με 20.000 νομίσματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Ελλάδα

Πορτοκαλί φανάρι: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ – Μπορώ να περάσω ή όχι;

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 34 λεπτά
Αθλητικά

Αναγέννηση Αρκαλοχωρίου – ΟΦΗ 74-66: Μεγάλη ανατροπή στο δεύτερο ημίχρονο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Καιρός

Καιρός: Αλλάζει το σκηνικό στην Κρήτη – Συννεφιά και βροχές αύριο 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 41 λεπτά
Κόσμος

Γερμανία: Άνδρας άνοιξε «πυρ» σε αγορά – Αρκετοί οι τραυματίες (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 45 λεπτά
Ελλάδα

Έρχεται νέα αύξηση τιμών στα καπνικά προϊόντα λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 50 λεπτά
Οικονομία

Πετρέλαιο θέρμανσης: Επιπτώσεις στις τιμές μετά την αναταραχή στη Μέση Ανατολή

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →