Ηράκλειο: 19oC

Εθνική Πινακοθήκη: Σοβαρές καταγγελίες για απειλές

17.03.2025, 22:06

Η Εθνική Πινακοθήκη εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με τα έργα που έπεσαν “θύμα” βανδαλισμού.

Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, μετά το πρόσφατο βίαιο περιστατικό και τις επιπτώσεις του, έστειλε το απόγευμα της Δευτέρας (17/3) δελτίο Τύπου στο οποίο επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ του NEWS 24/7 πως οι βανδαλισμένοι πίνακες του καλλιτέχνη Χριστόφορου Κατσαδιώτη που “έπεσαν” θύματα επίθεσης από τον Βουλευτή της Νίκης, Νίκο Παπαδόπουλο, βρίσκονται σε διαδικασίες συντήρησης και αποκατάστασης, ενώ ειδικοί εκτιμούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή επανέκθεσή τους στην έκθεση “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” στον Ενδιάμεσο Χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης.

Παράλληλα, γίνονται ενέργειες για  την ενίσχυση των μέτρων προστασίας των εκθεμάτων, των εργαζομένων και της διοίκησης.

Στο πλαίσιο αυτό, και κατόπιν συνεννόησης της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ξεκινά συνεργασία με το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α) για την εκπόνηση ειδικής μελέτης ασφαλείας.

Η Εθνική Πινακοθήκη παράλληλα, δηλώνει πως παραμένει πιστή στο θεσμικό της ρόλο, προασπίζοντας την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος και στο άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, σύμφωνα με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και των εθνικών δικαστηρίων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης

“Μετά το πρόσφατο βίαιο περιστατικό και των επιπτώσεων του και δεδομένων των συνεχιζόμενων απειλών εναντίον της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των εκτεθειμένων έργων τέχνης, των εργαζομένων και της διοίκησης, αποφασίστηκε, κατόπιν συνεννόησης της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η αναβάθμιση των μέτρων προστασίας της ΕΠΜΑΣ. Ήδη, έχει ξεκινήσει η συνεργασία ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη και το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α) με αντικείμενο την εκπόνηση σχετικής μελέτης ασφαλείας.

Η Εθνική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της αποστολής της, παραμένει απαρέγκλιτα αφοσιωμένη στο άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει ανεπιφύλακτα την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, στο άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την πάγια Νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, καθώς και τη Νομολογία των Δικαστηρίων της χώρας.

Τα έργα τέχνης, που δέχτηκαν την επίθεση, υποβάλλονται στις απαραίτητες ενέργειες και στις διαδικασίες συντήρησης και αποκατάστασής τους, όπου παρουσιάζονται οι εκτεταμένες φθορές. Παράλληλα, εξετάζονται με τη συμβολή ειδικών, οι όροι και οι προϋποθέσεις της ασφαλούς επανέκθεσής τους”.

Πηγή: news247.gr

πριν από 28 λεπτά
Style

Συνταγή για μακαρονοσαλάτα με σολομό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 58 λεπτά
Υγεία

Αυτή η συνήθεια βοηθά στην απώλεια βάρους μετά τα 50

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κόσμος

Έκρηξη σε εργοστάσιο στο Τενεσί: «Δεν υπάρχουν επιζώντες», ανακοίνωσε η αστυνομία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Style

Καταγγελία σε βάρος γνωστής Ελληνίδας influencer – Δεν επιστρέφει ρούχα αξίας 2.500 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Υγεία

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Κρήτη

Χανιά: Στο «σκοτάδι» παραμένουν οι κάτοικοι στον Γαλατά – Χωρίς ρεύμα στους δρόμους

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ελλάδα

Σοκαριστική μαρτυρία 14χρονου που έπεσε θύμα bullying στο σχολείο – «Ήταν 7 άτομα κι εγώ μόνος μου» (Βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 1 ώρα
Ταξίδια

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα ταξίδια από αύριο Κυριακή 12/10

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Κρήτη

Κρήτη: Συνελήφθη 32χρονος ως ο διακινητής των 13 μεταναστών που εντοπίστηκαν νότια της Γαύδου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Ελλάδα

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2665: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →