Νέα μελέτη προειδοποιεί για τις σοβαρές συνέπειες
Δεν είναι τυχαίο που οι διατροφολόγοι μας συμβουλεύουν να είναι το μεσημεριανό μας το πιο χορταστικό γεύμα της ημέρας και όσο οι ώρες περνούν, να μειώνουμε το φαγητό μας σε ποσότητα. Εκτός από την απώλεια βάρους, άλλο ένα σημαντικό όφελος αυτής της συμβουλής για την υγεία, είναι η σωστή ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
Πιο συγκεκριμένα, ερευνητές από το πανεπιστήμιο Oberta de Catalunya (UOC) και το πανεπιστήμιο Columbia αποκάλυψαν ότι η κατανάλωση τουλάχιστον 45% των ημερήσιων θερμίδων μας μετά τις 5 μ.μ. εμποδίζει την ικανότητα του σώματος να ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.
Η Δρ Νταϊάνα Ντίαζ Ριτσόλο, μία εκ των συγγραφέων της έρευνας, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η ικανότητα του σώματος να μεταβολίζει τη γλυκόζη είναι περιορισμένη τη νύχτα, επειδή η έκκριση ινσουλίνης μειώνεται και η ευαισθησία των κυττάρων μας σε αυτή την ορμόνη μειώνεται λόγω του κιρκάδιου ρυθμού, ένα κεντρικό ρολόι στον εγκέφαλό μας που συντονίζεται με τις ώρες του φωτός της ημέρας».
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrition and Diabetes, περιελάμβανε 26 άτομα ηλικίας 50 έως 75 ετών που ήταν υπέρβαρα ή είχαν προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: σε όσους έτρωγαν το φαγητό τους νωρίς και σε όσους έτρωγαν αργά. Κατανάλωναν τα ίδια τρόφιμα και την ίδια ποσότητα θερμίδων ακριβώς, αλλά σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Όπως διαπιστώθηκε, όσοι έτρωγαν περισσότερο μετά τις 5 το απόγευμα, είχαν υψηλότερα επίπεδα γλυκόζης, υποδηλώνοντας χαμηλότερη ανοχή στη γλυκόζη.
Οι ερευνητές πρόσθεσαν ότι η τροφή που καταναλώνεται αργά το βράδυ είναι συνήθως πιο πυκνή σε θερμίδες και επεξεργασμένη, κάτι που μπορεί να εξηγήσει γιατί η καθυστερημένη κατανάλωση φαγητού σχετίζεται με μεγαλύτερο σωματικό βάρος.
Εκτός από την τυπική κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών τη νύχτα, όσοι τρώνε αργά έχει αποδειχθεί ότι καίνε θερμίδες με πιο αργό ρυθμό, το σώμα τους τείνει να αποθηκεύει περισσότερο το λίπος και παρουσιάζει μειωμένη ικανότητα διάσπασής του, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα ποσοστά λίπους, σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.
Επιπρόσθετα, τα ευρήματα δείχνουν ότι η καθυστερημένη κατανάλωση φαγητού μειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορμόνης που σηματοδοτεί την πληρότητα και επηρεάζει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη, κάνοντας τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο πεινασμένοι με την πάροδο του χρόνου.
Όλες αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν δυνητικά να επηρεάσουν τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, που αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για τον διαβήτη τύπου 2.
«Μέχρι σήμερα, οι προσωπικές αποφάσεις στη διατροφή βασίζονταν σε δύο βασικά ερωτήματα: πόσο να φάμε και ποια τρόφιμα να επιλέξουμε. Με αυτή τη μελέτη, ένας νέος παράγοντας ως προς την καρδιομεταβολική υγεία αρχίζει να γίνεται όλο και πιο σημαντικός: το πότε τρώμε», κατέληξαν οι ερευνητές.
Πηγή: Vita

Δημοφιλή
Θρήνος στο Αρκαλοχώρι για την Ράνια που έφυγε πρόωρα σε ηλικία μόλις 28 ετών!
Σταυρούλα Λεβεντάκη: Νέα τροπή στο θρίλερ - Στο στόχαστρο και η σύζυγος του 43χρονου (βίντεο)
Τραγωδία στη Μεσαρά: «Έσβησε» μέσα στο χωράφι του - Τον βρήκε η σύζυγός του
Σοβαρό τροχαίο στον ΒΟΑΚ - Αυτοκίνητο με ηλικιωμένους προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στηθαίο
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο στην Παντάνασσα μετά από καταδίωξη της ΕΛ.ΑΣ. - Δείτε εικόνες
Σάλος σε βάφτιση στο Ηράκλειο - Ο παππάς έδιωξε τους νονούς από την εκκλησία
Απόσυρση στήριξης στο κόμμα Καρυστιανού από τον Πτέραρχο Αθανάσιο Παπανικολάου
Viral ο Κρητικός κουμπάρος: Δεν έφτανε τα στέφανα και τον σήκωσαν στα χέρια! - Δείτε το βίντεο
Ηράκλειο: Σύλληψη 22χρονης υπαλλήλου για κλοπή 9.000 ευρώ από περίπτερο