Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Φορολογία: Ποιοι θα δουν ελαφρύνσεις στο εκκαθαριστικό τους

26.01.2024, 8:30

«Φουσκωμένος» ο φορο-λογαριασμός για όσους μέχρι σήμερα δήλωναν πολύ χαμηλά εισοδήματα ή και μηδενικά

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την αυλαία των φορολογικών δηλώσεων. Οι κατηγορίες που θα δουν ελαφρύνσεις στο εκκαθαριστικό είναι: Οι ελεύθεροι επαγγελματίες με καθαρά κέρδη πάνω από το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα, όσοι προχώρησαν σε προσλήψεις, φορολογούμενοι που ανακαίνισαν κάποιο ακίνητό τους, αλλά και δημόσιοι υπάλληλοι με πρόσθετες αμοιβές για υπερωρίες, επιχορηγήσεις και έκτακτα επιδόματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, ο φετινός λογαριασμός θα είναι μειωμένος κατά 325 ευρώ λόγω της μείωσης κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος (από 650 ευρώ σε 325 ευρώ). Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρχει και υποκατάστημα κερδίζουν επιπλέον 300 ευρώ (το τέλος μειώνεται από 600 ευρώ στα 300 ευρώ).

Φοροελαφρύνσεις έως και 1.000 ευρώ θα δουν και οι επιχειρήσεις που προχώρησαν σε προσλήψεις για τουλάχιστον ένα τρίμηνο το 2023. Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι απαλλάσσονται πλήρως από το τέλος επιτηδεύματος

Αντίθετα, «φουσκωμένος» θα είναι ο φορο-λογαριασμός για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα δήλωναν στην εφορία πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμη και μηδενικά.

Φορολογία: Ποιοι κινδυνεύουν με πρόσθετο φόρο έως το τέλος του έτους

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε φορολογούμενος – που είναι μισθωτός, συνταξιούχος, κατά κύριο επάγγελμα αγρότης ή αυτοαπασχολούμενος καθώς και κάθε φορολογούμενος με εισοδήματα από ενοίκια ακινήτων – πρέπει να έχει πραγματοποιήσει έως το τέλος του τρέχοντος έτους ηλεκτρονικές δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών συνολικού ύψους ίσου με ποσοστό 30% του ετησίου ατομικού πραγματικού εισοδήματός του.

Και σε περίπτωση που δεν κατόρθωσαν το 2023 να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες ηλεκτρονικές αποδείξεις, οι παραπάνω φορολογούμενοι κινδυνεύουν από την ΑΑΔΕ με πρόσθετο φόρο 22% επί της διαφοράς που θα προκύψει και δεν έχει καλυφθεί.

Επιπλέον, μετά τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησής τους οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει πλέον να συγκεντρώνουν περισσότερες αποδείξεις για αγορές με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

Ειδικότερα, στις φορολογικές δηλώσεις που θα υποβάλλουν το 2024 – για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2023 – θα πρέπει να δηλώσουν ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα ύψους 10.920 ευρώ, ποσό το οποίο προσαυξάνεται ανάλογα με τα έτη άσκησης δραστηριότητας, το κόστος μισθοδοσίας και τον τζίρο.

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 2 ώρες
Style

Κλήρωση ΛΟΤΤΟ 2768: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 ώρες
Κόσμος

Η Γαλλία θα αποδεσμεύσει 10 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ από τα στρατηγικά της αποθέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Style

Ηλίας Ψινάκης: «Με τον Καρβέλα παίξαμε μπουνιές στον δρόμο μπροστά στα αυτοκίνητα» (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Βίντεο ντοκουμέντο από την επίθεση του 55χρονου με τσεκούρι σε 49χρονο οδηγό στην Ιερά Οδό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κόσμος

ΗΠΑ: Ο Τραμπ θέλει ένα από τα θέρετρά του να γίνει επίσημη προεδρική κατοικία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Ελλάδα

Πυροσβεστική: 55 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Οικονομία

e-ΕΦΚΑ: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για ερωτήματα, αναφορές και καταγγελίες – Πότε ξεκινάει η λειτουργία της

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Κόσμος

Μελόνι: Έτοιμη για παρεμβάσεις στις υψηλές τιμές ενέργειας μέσω «κυλιόμενων φόρων»

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Υγεία

Εκατοντάδες καταγγελίες για αδόκιμες θεραπείες και ιατρικές πρακτικές διαβιβάζει ο ΙΣΑ στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 3 ώρες
Υγεία

Έξι σημάδια ότι έχετε πέσει σε κατάθλιψη και επιμένετε να το αγνοείτε

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →