Τα έσοδα θα πηγαίνουν στο σύστημα υγείας της χώρας
Η Γερμανία θα επιβάλει φόρο στα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη από το 2028, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου πακέτου μεταρρύθμισης της υγείας την οποία ενέκρινε η κυβέρνηση σήμερα, με στόχο την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ποσοστού παχυσαρκίας και τον περιορισμό της πίεσης στο σύστημα υγείας.
Τα έσοδα από τη φορολόγηση αυτή, που εκτιμώνται στα 450 εκατ. ευρώ, θα πηγαίνουν στο σύστημα υγείας της Γερμανίας, και όχι στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων πρόληψης, περιλαμβανομένης της προαγωγής της υγείας στον χώρο εργασίας και των πρωτοβουλιών που ωφελούν τον ευρύτερο πληθυσμό.
Οι λεπτομέρειες αυτού του φόρου, όπως ο συντελεστής του και ο τρόπος που θα σχεδιαστεί, βρίσκονται ακόμη υπό συζήτηση. Η πρόταση για την επιβολή φόρου στα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη ήρθε αφού τόσο η κοινή γνώμη της Γερμανίας όσο και τα κόμματα τάχθηκαν υπέρ της υιοθέτησης αυστηρότερων μέτρων για τον περιορισμό της κατανάλωσης υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης και την πρόληψη των παθήσεων που προκαλεί.
Ο Ντάνιελ Γκούντερ, πρωθυπουργός του κρατιδίου Σλέσβιχ – Χόλσταϊν ο οποίος κατέθεσε την πρόταση, δήλωσε στο Reuters τον Μάρτιο ότι “η υπερβολική ζάχαρη αρρωσταίνει τους ανθρώπους”, ενώ υπογράμμισε και την πίεση που αυτό ασκεί στην οικονομία και το σύστημα υγείας.
Αν και οι συντηρητικοί Χριστιανοδημοκράτες (CDU) του Γκούντερ είχαν αρχικά απορρίψει την πρόταση τον Φεβρουάριο, έκτοτε βουλευτές του κόμματος, αλλά και των Πράσινων και των Σοσιαλδημοκρατών (SDP) έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους.
Δημοσκόπηση της Forsa που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο έδειξε ότι περίπου το 60% των Γερμανών τάσσεται υπέρ της φορολόγησης των αναψυκτικών που περιέχουν ζάχαρη.
Περισσότερες από 100 χώρες — μεταξύ των οποίων περίπου οι μισές χώρες μέλη της ΕΕ– επιβάλλουν φόρο στα ζαχαρούχα αναψυκτικά, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Έρευνες στη Βρετανία και το Μεξικό έχουν δείξει ότι τέτοιου είδους μέτρα μπορεί να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης και να συμβάλουν στην πρόληψη ασθενειών όπως ο διαβήτης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Η Γερμανία θα επιβάλει φόρο στα αναψυκτικά με ζάχαρη από το 2028 για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
- Τα έσοδα από τον φόρο, υπολογιζόμενα στα 450 εκατ. ευρώ, θα ενισχύσουν το σύστημα υγείας της χώρας.
- Η πρόταση υποστηρίζεται από διάφορα κόμματα και την πλειοψηφία των Γερμανών σύμφωνα με δημοσκόπηση.
- Πάνω από 100 χώρες έχουν ήδη εφαρμόσει παρόμοιο φόρο με θετικά αποτελέσματα στη μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης.

Δημοφιλή
Θρήνος στο Αρκαλοχώρι για την Ράνια που έφυγε πρόωρα σε ηλικία μόλις 28 ετών!
Σταυρούλα Λεβεντάκη: Νέα τροπή στο θρίλερ - Στο στόχαστρο και η σύζυγος του 43χρονου (βίντεο)
Ηράκλειο: Σοβαρό τροχαίο στην Παντάνασσα μετά από καταδίωξη της ΕΛ.ΑΣ. - Δείτε εικόνες
Σάλος σε βάφτιση στο Ηράκλειο - Ο παππάς έδιωξε τους νονούς από την εκκλησία
Απόσυρση στήριξης στο κόμμα Καρυστιανού από τον Πτέραρχο Αθανάσιο Παπανικολάου
Viral ο Κρητικός κουμπάρος: Δεν έφτανε τα στέφανα και τον σήκωσαν στα χέρια! - Δείτε το βίντεο
Περιστέρι: Συμμορία με 40 οπλισμένους ανηλίκους σκόρπισε πανικό - «Ήρθαν σαν κοπάδι και χτυπούσαν στα τυφλά»
Μεσαρά: Πενθεί η Βαγιωνιά για τον χαμό του αγαπητού Γιάννη
Ηράκλειο: Σύλληψη 22χρονης υπαλλήλου για κλοπή 9.000 ευρώ από περίπτερο