Ηράκλειο: 28oC

Γιατί δεν πρέπει να βάζεις το αυτόματο κιβώτιο στο «N» -Το λάθος που κάνουμε όλοι

06.02.2025, 16:53

Η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ευκολότερη με τη διαφορά να γίνεται σωστά

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο εύκολη σε σύγκριση με την οδήγηση με χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο υπάρχουν μερικές συνήθειες που φθείρουν γρηγορότερα το αυτόματο σασμάν και καλό θα ήταν να τις αποφεύγουμε.

Είναι γεγονός πως η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ευκολότερη, με τη διαφορά να γίνεται ακόμη πιο αισθητή εντός πόλης και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, λόγω του διαρκούς σταμάτα-ξεκίνα και των συνεχών εναλλαγών που απαιτεί το χειροκίνητο κιβώτιο.

Παρότι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μια εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή, σχεδιασμένη να διαρκεί εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, η σωστή χρήση και συντήρηση είναι απαραίτητες για τη μακροζωία του.

Ως γνωστόν, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει συνήθως τέσσερις «θέσεις» στον επιλογέα:

Park (P),

Reverse (R) ,

Neutral (N) και

Drive (D).

Ωστόσο υπάρχουν και μερικές ακόμη που δεν συναντάμε σε όλα τα αυτόματα κιβώτια.

Αυτές είναι το Manual (M), το οποίο συνοδεύεται από τα +/- και είναι η επιλογή σειριακής λειτουργίας του κιβωτίου, και το Sport (S), που αποτελεί επιλογή για την πιο σπορ λειτουργία του κιβωτίου. Επίσης, μπορεί να συναντήσετε και τη λειτουργία Low (L) η οποία περιορίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ροπή, και τη λειτουργία Brake (B), που κάνει πιο έντονο το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, για όσα αυτοκίνητα φυσικά διαθέτουν.

Στην ουδέτερη θέση (Ν), το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων «αποσυνδέεται» από τον κινητήρα. Ωστόσο δεν μπλοκάρονται οι τροχοί όπως συμβαίνει στη θέση που προορίζεται για τη στάθμευση (P). Όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση «D», θέτονται σε λειτουργία τα γρανάζια του κιβωτίου και η αντλία λαδιού αυξάνει την πίεση που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του υδραυλικού μετατροπέα ροπής.

Ο μετατροπέας ροπής παρεμβάλλεται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, και λειτουργεί σαν συμπλέκτης μεταφέροντας την ισχύ από τον κινητήρα στο κιβώτιο. Η επιλογή της θέσης «Ν» στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν προορίζεται να χρησιμοποιηθεί εν ώρα οδήγησης, αλλά μόνο για περιπτώσεις που κρίνεται άμεση η ανάγκη να σπρώξουμε το αυτοκίνητο, όπως π.χ. στην περίπτωση οδικής βοήθειας.

Εάν κάνετε συχνές εναλλαγές μεταξύ των θέσεων «D» και «Ν», το κιβώτιο ταχυτήτων θα αλλάζει διαρκώς τους πλανητικούς μηχανισμούς των γραναζιών του κιβωτίου, κάτι που θα προκαλεί έτσι περιττή φθορά. Επομένως το αυτόματο κιβώτιο πρέπει να μπαίνει στη θέση «Ν» μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, ενώ όταν π.χ. περιμένετε στο φανάρι πατώντας το πεντάλ του φρένου, η θέση «D» είναι η ενδεδειγμένη.

πριν από 1 λεπτό
Ηράκλειο

Προειδοποιεί για αύριο Πέμπτη το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Υγεία

Γυμναστική: Ποιες ώρες της ημέρας πρέπει να γυμναζόμαστε

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Δημιουργείται νέος χώρος πρασίνου στην πόλη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 16 λεπτά
Κόσμος

Καρέ καρέ η συντριβή του αεροσκάφους στην Αλάσκα – Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Δύο παιδιά νεκρά σε πυροβολισμούς σε εκκλησία στη Μινεάπολη (βίντεο)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 22 λεπτά
Καιρός

Τι καιρό θα έχουμε αύριο στην Κρήτη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 24 λεπτά
Ελλάδα

Σάλος στη Χαλκίδα: Απέλυσαν εργαζόμενη με κινητική αναπηρία – Σφοδρές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Style

Τα παγωτά των ’80s που μας ξυπνούν αναμνήσεις σήμερα!

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Κόσμος

Diddy: Δικαστική νίκη για τον μουσικό παραγωγό – Απορρίφθηκε αγωγή εις βάρος του για σεξουαλική κακοποίηση

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Κρήτη

Θλίψη στο Λασίθι: «Έφυγε» ο Γιώργος Βελημβασάκης – Αύριο 28/8 το τελευταίο αντίο

Διαβάστε περισσότερα