Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Η διατροφή στην ηλικία των 40 επηρεάζει την ποιότητα ζωής στα 70

29.08.2024, 5:32

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα για πάνω από 106.000 άτομα για περίοδο 30 ετών

Τη στενή σχέση μεταξύ της διατροφής στη μέση ηλικία και της υγιούς γήρανσης αποκαλύπτει μελέτη του Χάρβαρντ, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «NUTRITION 2024» στο Σικάγο.

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα για πάνω από 106.000 άτομα για περίοδο 30 ετών. Οι συμμετέχοντες ήταν τουλάχιστον 39 ετών και χωρίς χρόνιες ασθένειες κατά την έναρξη της μελέτης και παρείχαν πληροφορίες για τη διατροφή τους μέσω ερωτηματολογίων κάθε τέσσερα χρόνια.

Όπως εντόπισαν οι ερευνητές, οι άνθρωποι που ακολουθούσαν υγιεινή διατροφή από την ηλικία των 40 ετών και μετά, είχαν 43-84% περισσότερες πιθανότητες να έχουν μια υγιή γήρανση στην ηλικία των 70 ετών σε σύγκριση με εκείνους που δεν έκαναν υγιεινή διατροφή. Ως υγιή γήρανση ορίζεται όχι μόνο η απουσία ασθενειών, αλλά και η ικανότητα να ζούμε ανεξάρτητα και να απολαμβάνουμε μια καλή ποιότητα ζωής καθώς μεγαλώνουμε, οπότε συμπεριλαμβάνει τη σωματική υγεία, τη γνωστική λειτουργία και την ψυχική υγεία.

Όσον αφορά στα τρόφιμα, διαπιστώθηκε ότι η υψηλότερη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης, ξηρών καρπών, οσπρίων, γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών λιπαρών και ακόρεστων λιπαρών συνδέθηκε με μεγαλύτερες πιθανότητες υγιούς γήρανσης, ενώ η υψηλότερη πρόσληψη τρανς λιπαρών, νατρίου, κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος σχετίστηκε με χαμηλότερες πιθανότητες υγιούς γήρανσης.

Η Ανν-Ζιλί Τεσιέ, μεταδιδακτορική συνεργάτιδα στη Σχολή Δημόσιας Υγείας TH Chan του Χάρβαρντ, η οποία παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνας, σημειώνει ότι ένα εύρημα που ξεχώρισε ήταν η συσχέτιση μεταξύ της υγιούς γήρανσης και της πλανητικής δίαιτας, η οποία δίνει έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τις φυτικές πρωτεΐνες και τα υγιεινά λίπη. Η διατροφή αυτή συνδέθηκε με 68% μεγαλύτερη πιθανότητα υγιούς γήρανσης και η μεσογειακή διατροφή με 67% μεγαλύτερη πιθανότητα υγιούς γήρανσης σε σχέση με όσους δεν ακολουθούσαν υγιεινή διατροφή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 4 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόγνωση Κολυδά: Θυελλώδεις άνεμοι το Δεκαπενταύγουστο – Έως 126 χλμ. οι ριπές στο Κρητικό

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 5 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση σε τυφλό σημείο στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 6 λεπτά
Ηράκλειο

Πρόβλημα στις τηλεφωνικές γραμμές της ΕΛ.ΑΣ. στο Ηράκλειο

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 7 λεπτά
Ελλάδα

Εύβοια: Χειροβομβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε σε παλιά αποθήκη

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 14 λεπτά
Ελλάδα

Νέο ρεκόρ για τη Fraport Greece: Στα 6,9 εκατομμύρια οι επιβάτες τον Ιούλιο (+5,4%)

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Μασκοφόρος λήστεψε 85χρονο ιδιοκτήτη καντίνας μέσα στο σπίτι του

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Ελλάδα

Εξαφανίστηκε 70χρονος στη Λαμία: Σε κίνδυνο η ζωή του – Πάσχει από άνοια

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 23 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: Ελεύθερος με περιορισμούς όρους ο 21χρονος φοιτητής για τα ναρκωτικά σε δέματα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 31 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στο Βαρθολομιό Ηλείας: Επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις – Μήνυμα του 112

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 32 λεπτά
Κόσμος

Έκρηξη στο λιμάνι του Ρότερνταμ: Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →