Ηράκλειο: 27oC
CretaOne Radio 102,3 Δείτε Ζωντανά
Ακούστε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3
Δείτε Ζωντανά CretaOne Radio 102,3

Η δημοφιλής δίαιτα που μπορεί να επιταχύνει τη γήρανση – Το κόλπο που σώζει

24.06.2024, 0:53

Η λειτουργία της καρδιάς και των νεφρών θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο 

Πολλές είναι οι μελέτες που έχουν υποστηρίξει τα πλεονεκτήματα μιας κετογονικής δίαιτας, μιας δημοφιλούς διατροφής για την απώλεια βάρους και τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Μήπως όμως δεν αποτελεί και την πιο φιλική επιλογή για τον οργανισμό και χρειάζεται κάποιο προγραμματισμό;

Νεότερη μελέτη από ερευνητές του Κέντρου Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Σαν Αντόνιο (UT Health San Antonio) διαπίστωσε ότι μια συνεχής και μακρόχρονη κετογονική δίαιτα θα μπορούσε να επισπεύσει τη γήρανση των κυττάρων σε φυσιολογικούς ιστούς, με επιπτώσεις ιδίως στην καρδιακή και νεφρική λειτουργία. Ωστόσο, μια διαλείπουσα κετογονική δίαιτα, με προγραμματισμένες διακοπές ή διάλειμμα κετογονικής διατροφής, δεν εμφάνισε προφλεγμονώδεις επιδράσεις λόγω γήρανσης των κυττάρων, σύμφωνα με την έρευνα.

Τα ευρήματα έχουν σημαντικές κλινικές επιπτώσεις, υποδηλώνοντας ότι η ευεργετική επίδραση της κετογονικής δίαιτας μπορεί να ενισχυθεί με προγραμματισμένα διαλείμματα. «Για να γίνουν κατανοητές οι διαστάσεις της κετογονικής διατροφής, 13 εκατομμύρια Αμερικανοί ακολουθούν μια τέτοια δίαιτα. Θα πρέπει όμως και να υπάρχουν διαλείμματα, αλλιώς μπορεί να υπάρξουν μακροπρόθεσμες συνέπειες», προειδοποίησε ο Δρ David Gius, επικεφαλής συγγραφέας της νέας μελέτης, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science Advances.

Η κετογονική δίαιτα είναι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες που οδηγεί στη δημιουργία κετονών, ενός τύπου χημικής ουσίας που παράγει το ήπαρ όταν διασπά τα λίπη. Ενώ αποδεδειγμένα ερευνητικά προσφέρει σημαντικά οφέλη στη ρύθμιση του βάρους, έχουν αναφερθεί επίσης προφλεγμονώδεις επιδράσεις.

Σύμφωνα με το ygeiamou.gr, στη μελέτη των επιστημόνων στο εργαστήριο, παρατηρήθηκε ότι στα πειραματικά ποντίκια που ακολούθησαν δύο διαφορετικές κετογονικές δίαιτες και σε διαφορετικές ηλικίες, προκλήθηκε κυτταρική γήρανση σε πολλαπλά όργανα, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς και των νεφρών. Ωστόσο, αυτή η κυτταρική γήρανση εξαλείφθηκε και αποτράπηκε με τη χορήγηση ενός διαλείποντος σχήματος κετογονικής δίαιτας.

«Καθώς η κυτταρική γήρανση έχει εμπλακεί στην παθολογία των οργανικών ασθενειών, τα αποτελέσματά μας έχουν σημαντικές κλινικές επιπτώσεις για την κατανόηση της χρήσης της κετογονικής δίαιτας», δήλωσε ο Δρ Gius. «Όπως και με άλλες παρεμβάσεις σε θρεπτικά συστατικά, θα πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα από αυτό το πρόγραμμα διατροφής».

Διαβάστε επίσης:

Προσθέστε το cretaone.gr ως προτιμώμενη πηγή στο Google
πριν από 1 λεπτό
Ελλάδα

Φωτιά στη Χαλκιδική: Φωτογραφίες και βίντεο από την επιχείρηση απομάκρυνσης κατοίκων και επισκεπτών δια θαλάσσης από την παραλία της Σίβηρης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 2 λεπτά
Ελλάδα

Ταυτοποιήθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου που έκανε επικίνδυνη προσπέραση στη Λίμνη Πλαστήρα

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 13 λεπτά
Ηράκλειο

Αναπληρωτές με μια βαλίτσα στο χέρι: Κάθε χρόνο μια νέα αρχή, κάθε χρόνο η ίδια… αγωνία

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 18 λεπτά
Κρήτη

Χανιά: «Μπλόκο» σε 32χρονο με 382 γραμμάρια πιθανής κοκαΐνης – Τον εντόπισε σκύλος του Λιμενικού

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 20 λεπτά
Ελλάδα

Συναγερμός στις Αρχές: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Ισθμό της Κορίνθου

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 21 λεπτά
Οικονομία

Σύστημα IRIS: Διευκρινίσεις από την ΑΑΔΕ για τις μεταφορές χρημάτων μεταξύ συγγενών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 28 λεπτά
Ελλάδα

Φωτιά στην Κασσάνδρα – Στο νοσοκομείο ένας πυροσβέστης

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κρήτη

Δεκαπενταύγουστος στην Κρήτη: Τα μέρη όπου αξίζει να βρεθείς στις 14 και 15 Αυγούστου – Τι θα ζήσεις εκεί

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 33 λεπτά
Κόσμος

Ιταλία: Έκρηξη σε εργοστάσιο πυρομαχικών

Διαβάστε περισσότερα
πριν από 36 λεπτά
Αθλητικά

O Eρασιτέχνης ΟΦΗ δήλωσε κανονικά στην Α’ Εθνική, την ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του ΟΦΗ

Διαβάστε περισσότερα

CretaOne TV

Δείτε όλα τα βίντεο του CretaOne TV εδώ

Παρακολουθήστε τώρα →