Πολύ προσεχτικοί θα πρέπει να είναι οι οδηγοί
Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, και δη στην Αθήνα, ισοδυναμεί με δεκάδες χαμένες ώρες μηνιαίως που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής χιλιάδων οδηγών.
Αποτέλεσμα της ολοένα και χειρότερης κατάστασης στον δρόμο είναι και ορισμένες παρατυπίες των οδηγών που σχετίζονται ενδεχομένως με τα νεύρα που προκαλεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Μία αρκετά συχνή παρατυπία είναι η μη τήρηση της ενδεδειγμένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, είτε γιατί θεωρούμε ότι το αυτοκίνητό μας θα «κοκαλώσει» μόλις του το ζητήσουμε, είτε γιατί εκείνη την ώρα δεν εστιάζουμε την προσοχή μας στον δρόμο και δεν αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο που διατρέχουμε.
Η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα εξασφαλίζει την έγκαιρη αντίδραση σε μια δύσκολη στιγμή, ενώ κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που έχει ο εγκέφαλός μας να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από τον δρόμο και την ροή της κίνησης.
Πηγή: freepik
Σύμφωνα με τα όσα μαθαίνουμε στις σχολές οδήγησης, η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μετριέται σε χρόνο και αυτός είναι τα 2 και πλέον δευτερόλεπτα. Εάν για παράδειγμα κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκείνη την στιγμή διανύουμε 27,8 μέτρα το δευτερόλεπτο.
Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 28 μέτρα), που χρειαζόμαστε από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι την στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρένου. Επομένως, πρέπει να υπολογίζουμε και τον χρόνο αντίδρασης.
Συνολικά αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα (ιδανικά τρία) ή -όπως αναφέρουν οι σχολές οδηγών- σε 56 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι αν οδηγούμε σουπερμίνι (έχουν 4 μέτρα μήκος) θα πρέπει να έχουμε απόσταση 14 αυτοκινήτων. Με αυτή τη δικλείδα ασφαλείας, δεν διατηρούμε ασφαλή μόνο τον εαυτό μας και τους επιβάτες στο όχημά μας, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 19 του Κ.Ο.Κ. αναφέρεται ότι «ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του».
Πηγή: carandmotor.gr

Δημοφιλή
Ηράκλειο: Θρήνος για τον πρόωρο χαμό της αγαπητής Άννας μητέρας τριών παιδιών
Πένθος στο Ηράκλειο: Έφυγε από τη ζωή η Άννα Μαστρογαμβράκη
Σκηνές πανικού σε κηδεία: Η νεκρή άρχισε να χτυπά το φέρετρο!
Τελευταία ευκαιρία για χιλιάδες Κρητικούς για να....σώσουν τα οικόπεδα τους!
Συγκίνηση στην απονομή του Βραβείου «Μιλτιάδη Καράτζη» στο Ηράκλειο - Απονεμήθηκε στον ερευνητή Δημήτρη Ζαρίδη
Μεγάλη επιχείρηση κατά της οπλοκατοχής στο Ρέθυμνο: Τους «τσάκωσαν» με πολεμικά όπλα, πιστόλια μέχρι υποπολυβόλο - Δείτε εικόνες
Σφοδρή σύγκρουση μετά από παραβίαση STOP - Τρία οχήματα στην καραμπόλα
Ζευγάρι έδωσε τέλος στη ζωή του, καθώς αυτός έπασχε από καρκίνο
Καθηγήτρια γυμνασίου έπιασε μαθητή από τον λαιμό και τον έσερνε από την κουκούλα στο προαύλιο