Πολύ προσεχτικοί θα πρέπει να είναι οι οδηγοί
Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, και δη στην Αθήνα, ισοδυναμεί με δεκάδες χαμένες ώρες μηνιαίως που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής χιλιάδων οδηγών.
Αποτέλεσμα της ολοένα και χειρότερης κατάστασης στον δρόμο είναι και ορισμένες παρατυπίες των οδηγών που σχετίζονται ενδεχομένως με τα νεύρα που προκαλεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Μία αρκετά συχνή παρατυπία είναι η μη τήρηση της ενδεδειγμένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, είτε γιατί θεωρούμε ότι το αυτοκίνητό μας θα «κοκαλώσει» μόλις του το ζητήσουμε, είτε γιατί εκείνη την ώρα δεν εστιάζουμε την προσοχή μας στον δρόμο και δεν αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο που διατρέχουμε.
Η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα εξασφαλίζει την έγκαιρη αντίδραση σε μια δύσκολη στιγμή, ενώ κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που έχει ο εγκέφαλός μας να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από τον δρόμο και την ροή της κίνησης.
Πηγή: freepik
Σύμφωνα με τα όσα μαθαίνουμε στις σχολές οδήγησης, η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μετριέται σε χρόνο και αυτός είναι τα 2 και πλέον δευτερόλεπτα. Εάν για παράδειγμα κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκείνη την στιγμή διανύουμε 27,8 μέτρα το δευτερόλεπτο.
Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 28 μέτρα), που χρειαζόμαστε από τη στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι την στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρένου. Επομένως, πρέπει να υπολογίζουμε και τον χρόνο αντίδρασης.
Συνολικά αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα (ιδανικά τρία) ή -όπως αναφέρουν οι σχολές οδηγών- σε 56 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι αν οδηγούμε σουπερμίνι (έχουν 4 μέτρα μήκος) θα πρέπει να έχουμε απόσταση 14 αυτοκινήτων. Με αυτή τη δικλείδα ασφαλείας, δεν διατηρούμε ασφαλή μόνο τον εαυτό μας και τους επιβάτες στο όχημά μας, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 19 του Κ.Ο.Κ. αναφέρεται ότι «ο οδηγός οχήματος, το οποίο κινείται πίσω από άλλο, υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης αν, το προ αυτού κινούμενο όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του».
Πηγή: carandmotor.gr
Δημοφιλή
Ανήλικος αυτοκτόνησε με τη «βοήθεια» του ChatGPT
Τι λέει ο Γεωργιάδης για τη γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Αίγινα εξαιτίας έλλειψης οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας
Απάτη ΟΠΕΚΕΠΕ: Έβγαλαν πάνω από 15 εκατ. ευρώ με το ΑΦΜ των ΕΛΤΑ
Οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί αυτές τις 4 συγκεκριμένες ημερομηνίες έχουν βαθιά ενσυναίσθηση
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική αντικατάστασή τους
Viral ο μικρός Κρητικός που φλερτάρει νεαρή κοπέλα με μπικίνι - «Έλα να πάμε στο νησί»
Σοκ στο Παρίσι: 17χρονος βίασε τουρίστρια σε θάμνο μπροστά στον Πύργο του Άιφελ
Αποκόρωνας: Ανοίγει το τηλέφωνο του «νονoύ» – Στο μικροσκόπιο η ταυτότητα του Γεωργιανού μαφιόζου
Πλήθος πιστών τιμάει τη χάρη του Αγίου Φανουρίου στο Ηράκλειο - Δείτε φωτογραφίες