Ποιο μοντέλο έβαλε επίσημα τέλος στη συμφωνία;
Πριν από σαράντα χρόνια, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν μια σιωπηλή συμφωνία κυρίων: κανένα αυτοκίνητο στην εγχώρια αγορά δεν θα ξεπερνούσε τους 280 ίππους ή τα 180 km/h τελικής ταχύτητας.
Η συμφωνία αυτή σφράγισε μια ολόκληρη εποχή για τα ιαπωνικά σπορ μοντέλα της δεκαετίας του 1990. Τέθηκε σε εφαρμογή το 1989, μια περίοδο όπου οι ιαπωνικές εταιρείες -όπως η Nissan, η Toyota, η Mazda και η Honda- παρουσίαζαν διαρκώς ισχυρότερα και ταχύτερα μοντέλα.
Η άνοδος των ιαπωνικών sport cars συνέπεσε με την έξαρση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ιαπωνία, με πάνω από 10.000 θανάτους ετησίως, κάτι που ανησύχησε έντονα τις αρχές.
Έτσι, η Ιαπωνική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (JAMA) προώθησε έναν άτυπο αυτοπεριορισμό για να προλάβει μια κούρσα ιπποδύναμης και παράλληλα να κατευνάσει τις ανησυχίες για την οδική ασφάλεια.
Παρότι δεν ήταν νομικά δεσμευτική, η συμφωνία τηρήθηκε σχεδόν απαρέγκλιτα. Όλα τα εμβληματικά μοντέλα της εποχής -όπως τα Nissan Skyline GT-R R32 έως R34, Honda NSX, Toyota Supra Mk4 και Mazda RX-7- ανακοινώνονταν με 280 ίππους, παρότι στην πραγματικότητα πολλές φορές απέδιδαν πολύ περισσότερα. Το GT-R R34, για παράδειγμα, λέγεται ότι ξεπερνούσε τους 350 ίππους εργοστασιακά.
Μερικά μοντέλα -όπως το Nismo 400R- εξαιρέθηκαν, καθώς προορίζονταν για πιο ειδική ή αγωνιστική χρήση. Ωστόσο, καμία mainstream μάρκα δεν τόλμησε να παραβεί επίσημα το όριο.
Ώσπου ήρθε το 2004, και η τέταρτη γενιά του Honda Legend, με τον ατμοσφαιρικό V6 των 3.5 λίτρων και 304 ίππους.
Το μοντέλο λανσαρίστηκε ταυτόχρονα στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ (ως Acura RL), βάζοντας επίσημα τέλος στη συμφωνία.
Εκτός από την ισχύ, το Legend ενσωμάτωνε και τεχνολογίες αιχμής για την εποχή, όπως τετρακίνηση SH-AWD με torque vectoring, χειροκίνητη επιλογή ταχυτήτων από paddles στο τιμόνι, και τεχνολογία VTEC στον κινητήρα.
Η κίνηση αυτή άνοιξε τους “Ασκούς του Αιόλου” σε όλη την ιαπωνική αγορά. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, μοντέλα όπως το Mitsubishi Lancer Evolution IX με 284 ίππους, το Lexus RX400h, και αργότερα το Nissan GT-R R35 με 473 ίππους κατέρριψαν κάθε προηγούμενο περιορισμό.
Το 2004, η JAMA ανακοίνωσε ότι δεν υπήρχε καμία στατιστική συσχέτιση μεταξύ αυξημένης ιπποδύναμης και θανατηφόρων ατυχημάτων, κλείνοντας έτσι επίσημα το κεφάλαιο της “Συμφωνίας Κυρίων” του 1989.Έτσι γεννήθηκε η δεύτερη γενιά των JDM θρύλων, με ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις και τεχνολογική υπεροχή. Και όλα ξεκίνησαν με μια σχεδόν αθόρυβη επανάσταση, από ένα φαινομενικά αθώο πολυτελές sedan της Honda – που έμελλε να γκρεμίσει τον “τοίχο” των 280 ίππων.
Πηγή: carandmotor.gr
Σύνοψη άρθρου
- Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σιωπηρά το 1989 να μην ξεπερνούν τα 280 ίππους για λόγους οδικής ασφάλειας.
- Η Honda ήταν η πρώτη που έσπασε τη συμφωνία το 2004 με το λανσάρισμα του Legend, το οποίο είχε 304 ίππους.
- Μετά το Legend, άλλα μοντέλα όπως το Mitsubishi Lancer Evolution IX και το Nissan GT-R R35 ξεπέρασαν το προηγούμενο όριο.
- Η Ιαπωνική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ ισχύος και ατυχημάτων, κλείνοντας το κεφάλαιο της συμφωνίας.

Δημοφιλή
Θλίψη στο Ηράκλειο για την απώλεια του Σπύρου Καλλέργη
Ηράκλειο, η πόλη που δεν γιορτάζει τα Χριστούγεννα
Τραγικό περιστατικό στο λιμάνι του Πειραιά: 71χρονος έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αποβίβασης από πλοίο
Τραγωδία στον Μυλοπόταμο - Εντοπίστηκε νεκρός στο χωράφι του
Τραγωδία-σοκ: Νεκρός οδηγός ηλεκτρικού πατινιού - Τον παρέσυρε αυτοκίνητο
Ανησυχία στα Χανιά για ρήγμα στην περιοχή των Αγίων Αποστόλων (Φωτογραφίες)
ΟΠΕΚΕΠΕ: Χιλιάδες τα ύποπτα ΑΦΜ στην Κρήτη για παράνομες επιδοτήσεις
Αύριο το τελευταίο αντίο στον Σπύρο Καλλέργη στην Τύλισο
ΟΠΕΚΕΠΕ: Διώξεις για κακουργήματα και σε άλλους δύο αγρότες από την Κρήτη